תפריט

קידום אתרים

מחקר מילות מפתח זה שם מפוצץ למושג הרבה יותר פשוט. ההבנה של מה הקהל שלכם רוצה למצוא לפי מה שהוא מחפש. 

 

מדריך מלא למחקר מילות מפתח

כעת, לאחר שהבנו שעלינו להופיע בתוצאות החיפוש, עלינו למצוא אילו מילות מפתח אסטרטגיות עלינו לשבץ בתוכן שבאתר שלנו, וכיצד לבנות סביבן תוכן איכותי שיספק הן את אלגוריתם הדירוג של גוגל והן את הגולשים עצמם. 

המפתח למחקר מילות מפתח נמצא בהבנה טובה יותר של שוק היעד שלגם ובדרך בה הם מחפשים אחר תוכן, שירותים ומוצרים. 

הלכה למעשה, מחקר מילות מפתח מוביל אותנו למידע חיוני וספציפי שיעזור לנו לענות על שאלות חשובות כמו:

  • מה אנשים מחפשים?
  • כמה אנשים מחפשים אחרי זה?
  • באיזו צורה או באיזה אופן הם מעוניינים במידע הזה?
  • איך הם מחפשים אחרי מה שהם מחפשים?

מיד נדבר על מספר טכניקות במחקר מילות מפתח אשר יסייעו לכם לחמוק מהתמקדות במילים שלא יסייעו לכם וכן לבנות מאמרי תוכן שייתנו ערך מוסף למשתמשים כמו גם יוסיפו לדירוג שלכם במנועי החיפוש. 

ברגע שתבינו כיצד המשתמשים מחפשים אחרי התוכן שלכם – תוכלו להביא להם אותו על מגש מזהב וכך כל הצדדים (אולי חוץ מהמתחרים שלכם ;) ) ייצאו מורווחים. 

 

לפני שאתם ניגשים למחקר מילות מפתח – שאלו את השאלות הנכונות

כל יועץ ארגוני, שיווקי או יועץ SEO בטרם ניגש לעזור לקליינט צריך לדעת כמה דברים חשובים והכרחיים.

מי הארגון? מי הלקוחות שלהם? מה המטרות של הארגון? מה הצליח לארגון בעבר ומה מצליח כיום? מה מצליח למתחרים? למה?

בהרבה מאוד פעמים, אנשים ניגשים למחקר מילות מפתח בלי להקדיש מספיק מחשבה לשאלות מהותיות אלו, ובכך מבזבזים את הזמן בהתמקדות במחקר מילות מפתח על מילים שאולי לבעל העסק הן נראות קריטיות אך שאר הלקוחות, או לפחות חלק הארי שבהם – מחפש תוכן בצורה אחרת מהאינטואיציה של בעל העסק.

על כן, עליכם לחפש את מילות המפתח המתאימות ביותר לקהל היעד שלכם ולא סתם לחפש מילות מפתח שרירותיות.

לדוגמא נניח ואתם בעלי פלאפליה בעיר העתיקה בירושלים, וברצונכם לבצע מחקר מילות מפתח כדי לקדם את העסק שלכם ואת המותג שלכם ברשת ולהופיע בראש החיפושים. לפי דעתכם, החיפושים המובילים אשר מוביל אל המסעדה שלכם הם:

  • “פלאפל בירושלים”
  • “פלאפל טעים”
  • “מקום לאכול בירושלים”

אבל ייתכן, ושמא דווקא רוב החיפושים ואולי לקוחות רבים מגיעים אל המסעדה שלכם או אל האתר של המסעדה שלכם דווקא בגלל שהמסעדה פתוחה בשבת, או דווקא בגלל שמנת הפלאפל המפורסמת שלכם היא גם טבעונית ולכן מתאימה לטבעוניים. 

אלו שני פלחים של קהלי יעד גדולים מאוד אשר הייתם מפספסים אלמלא הייתם שואלים את עצמכם את השאלות הנכונות בטרם הייתם עושים את מחקר מילות המפתח וכך למעשה מבזבזים את הזמן על קידום האתר במקום הלא נכון.

 

מה הלקוחות שלכם מחפשים?

ניתן קרדיט כשמגיע לתת קרדיט. 

כנראה שרוב המילים שחשבתם עליהם שאכן רלוונטיים עבורכם – באמת רלוונטיים. על כן, כל אותם מוצרים ושירותים שאתם מוכרים הם התכנים העיקריים שאתם רוצים להיות מדורגים בהם גבוה.

 הכניסו את המילים הללו לכלי לחקירת מילות מפתח (לדוגמה, GOOGLE ADWORDS), ושם תוכלו לראות את הפופולריות של המילה, כמות החיפושים החודשית הממוצעת של הביטוי שהכנסתם וכן ביטויים שמניבים תוצאות דומות לביטוי שהכנסתם ובכך בעצם תקבלו עוד ביטויים שרלוונטים לקהל היעד שלכם.

כעת, כשאתם מכניסים ביטויים שרלוונטיים לעסק שלכם לתוך הכלי למחקר מילות המפתח אתם מגלים שנפח החיפושים של כל מילה שונה משמעותית – יש מילים עבורן יש המון חיפושים והמון אתרים שמתחרים על אותם הביטויים.

מהצד שני יש ביטויים שאולי מאוד ספציפיים לאתר שלכם, אבל מעט מאוד אנשים מחפשים את הביטויים הללו.

התשובה לכך אינה חד משמעית, שכן במקום בו יש תחרות גדולה גם הפרס שווה הרבה יותר אך במקום בו אין תחרות כמעט היתרון שלכם בקידום האתר שלכם יהיה מובהק. על כן, נסו לחשוב לאילו ביטויים יש לאתר שלכם ולשירות שלכם את היתרון היחסי. 

במה העסק שלכם טוב? על מה תוכלו לתת ערך מוסף למשתמשים שלכם? למה על הלקוחות שלכם לרכוש אצלכם ולא אצל המתחרה? הדגישו את היתרונות שלכם וחישבו אילו מילות מפתח מקיימות זאת.

 

חיפושים ספציפיים אבל פופולריים מספיק

לעסקים מתחילים, שיש להם כמות משאבים מוגבלת אבל מעוניינים להשיג דריסת רגל בתחום כבר מההתחלה , מומלץ להפנות את ההשקעה לחיפושים ספציפיים (של שלוש מילים או יותר) מאשר להתמקד במילים בודדות. 

עבור מילים בודדות התחרות רבה וקשה מאוד כך שכדי להגיע לעמוד הראשון בצורה אורגנית על האתר להשקיע שנים של מאמץ בקידום.

בנוסף, במקרים רבים החיפושים הספציפיים הללו מעידים על לקוחות שמעוניינים לרכוש את התוכן שלכם ולכן דווקא חיפוש ממוקד יניב יחס המרה (היחס בין האנשים שנכנסו לאתר שלכם לבין האנשים שרכשו מוצר או שירות מהאתר) גבוה יותר. 

לדוגמה, ברור שיהיה נחמד להיות בעמוד הראשון בחיפוש עבור המילה “פלאפל”. 

 

אבל מאיפה אנחנו יודעים למה המשתמש התכוון?

אולי הוא חיפש מתכון לפלאפל? אולי בכלל התכוון לדרגה הצבאית? ואם אכן חיפש מסעדה לאכול בה פלאפל, האם היא בהכרח בירושלים?

לכן, בעוד בעל העסק יכול להשקיע זמן רב ומאמץ רב בקידום האתר שלו סביב המילה “פלאפל” וזהו, המאמץ עליו להשקיע כדי להגיע לעמוד הראשון יהיה גדול מאוד, וייתכן ועדיין לא יהיה רלוונטי למרבית מהחיפושים. 

לעומת זאת, עבור החיפוש “פלאפל טעים בירושלים”, ודאי שיש הרבה פחות תחרות, וכן סיכוי טוב שמי שמבצע את החיפוש הזה מעוניין לאכול באותו הרגע מנת פלאפל – מה שהופך אותו ללקוח איכותי הרבה יותר. 

קידום אתרים בבינג – איך זה עובד?

בינג הוא לא סתם עוד מנוע חיפוש זוטר שלאיש לא אכפת ממנו. למעשה, מנוע החיפוש מבית מייקרוסופט, בינג, אשר מגיע כדף הבית של הדפדפן של אינטרנט אקספלורר, גם הוא מבית