משכנתא בגיל 50

נוצרה קלישאה בשנים האחרונות, לפיה משכנתא נועדה לזוגות צעירים בתחילת דרכם המבקשים לצאת לדרך חדשה ומרגשת. לא כך הדבר כלל, שכן אוכלוסיות נוספות, מבוגרות יותר ,זקוקות גם הן להלוואות בתחום הדיור. אנשים מבוגרים ומבוססים יותר, בשנות ה-50 לחייהם, מוצאים עצמם מבקשים הלוואות משכנתא, עבור שיפור אורח חייהם או עבור ילדיהם, ובמאמר זה נרחיב אודות הליך המשכנתא עבורם. 

 

פריסה ארוכת טווח- אופרציה מורכבת

כאשר זוג צעיר ונרגש מגיע לסניף הבנק ומבקש לקבל הלוואת משכנתא עם פריסה בטווח ארוך, סביר שלא ייתקל בסירוב, וודאי לא בשל אורך הפריסה. אולם כאשר אדם מעל גיל 50 מגיע עם בקשה בתנאים דומים, ייתכן והבנק יערים קשיים או ירים גבה. בחלק מהמקרים אדם שחצה את גיל ה-50 מחזיק בנכס משלו, מה שמקנה לו יתרון, ובאמצעות ייעוץ משכנתא מקצועי עשוי לקבל תנאים טובים. פרטים נוספים בנושא ניתן למצוא באתר https://www.wayout.org.il.

 

המשכורות יורדות, הקצבאות עולות

במרוצת השנים, שני תהליכים מתרחשים בתחום הפיננסי עבור האדם- מצד אחד הכנסותיו מהמשכורת עשויות לרדת, אך לצד זאת גובה הקצבאות המגיעות לו עולה. כאשר אדם מבקש לקבל משכנתא, גם בגיל מתקדם יחסית, חשוב להבין שההכנסות מהקצבאות השונות מוכרות על ידי הבנק כהכנסה, מה שמגדיל את טווח הפעולה ואת יכולתו לעמוד בתנאי ההתחייבות של המשכנתא מבחינת הבנק. יש כמובן להכין את כל המסמכים הרלוונטיים, לרבות הזכאות לקצבה, את גובה הפנסיה, הצגת תלושי המשכורת וכן הלאה. ככל שגילו של האדם מתקדם, כך הבנק יבחן ביתר שאת את יכולתו לעמוד בהתחייבויות.

 

הפריסה תלויה בהכנסה

כמו במשכנתא עבור זוגות צעירים, גם הלוואת משכנתא לגיל המבוגר יותר תלויה בגובה ההכנסות. אך הפריסה תהיה לטווח קצר יותר מאשר אנשים בשנות ה-30 לחייהם, מה שעשוי להוביל לגובה החזרים גבוה יחסית. יש לוודא שהרווח נטו בכל חודש עבור מבקש משכנתא בגיל 50, הוא לפחות פי שלוש מגובה החזר המשכנתא, על מנת לאפשר לו להתנהל כלכלית בצורה מאוזנת ורגועה.

 

הימצאות נכס

היתרון הבולט והמשמעותי ביותר שיש לאדם בגיל 50 המבקש לקחת הלוואת משכנתא, הוא שבדרך כלל ישנם סיכויים יותר מסבירים שהוא מחזיק בנכס משלו, מה שעשוי מאוד להרגיע את הבנק בדרך לאישור המשכנתא המבוקשת. זהו בהחלט יתרון ניכר, שלא סביר שתמצאו אצל רוב מבקשי המשכנתא הצעירים.

 

סוגיית ביטוח המשכנתא

על כל הלוואת משכנתא יש לקחת ביטוח משכנתא, שמהווה חלק בלתי נפרד ממנה. אולם בהחלט מורכב יותר להשיג ביטוח משכנתא בגיל מתקדם מאשר בגיל צעיר. מטרת הביטוח היא כמובן להגן על לוקח המשכנתא, ובמקרים בהם הבריאות עלולה להתרופף השאיפה היא לא להשאיר את בן הזוג השני לקרוס תחת נטל התשלומים, במקרה של פטירת מבקש המשכנתא, חלילה. חשוב ומומלץ ביותר להיוועץ ביועץ משכנתאות מנוסה, שיוכל להבין את התמונה הגדולה, להתנהל באסרטיביות מול הבנק ולוודא שתקבלו את התנאים הטובים ביותר במסגרת היכולת.

משכנתא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
למי תתאים משכנתא הפוכה
משכנתאות
למי תתאים משכנתא הפוכה?

אם אתם מעל גיל 55 ובבעלותכם נכס, ייתכן שאתם זכאים לקבל משכנתא הפוכה. במאמר זה נבחן את הרעיון של משכנתא הפוכה ונסביר מדוע היא יכולה להוות פתרון מימון מצוין לקשישים.

לקנות דירה
משכנתאות
כמה הון עצמי צריך כדי לקנות דירה?

תוכניות משכנתא, במיוחד לזוגות צעירים, הן הלוואות שניתנות בתנאים טובים יחסית, וזאת משום שיש למדינת ישראל אינטרס לעזור לזוגות אלה לקנות את הדירה הראשונה שלהם. בנוסף לכך, יש למדינה אינטרס

נכה על כיסא גלגלים
משכנתאות
משכנתא למוגבלים – המדריך המלא

מוגבלים בבנק, הם לקוחות אשר מוגדרים כמוגבלים בנקאית, מעמד שקיבלו עקב חזרה של צ'קים רבים וחוזר יציבות כלכלית בחשבון הבנק. בהתאם, עבור מוגבלים קבלת המשכנתא תהיה הרבה יותר קשה, מאחר