מה ההבדל בין אוכל יבש לאוכל רטוב לחתולים

אימוץ בעל חיים הוא עולם ומלואו, מכניס אור ושמחה לבית, אך גם מביא עימו אחריות לא מבוטלת. בחירת התזונה הנכונה לחתול שלכם היא בעלת ערך עליון והיא קריטי להתפתחות תקינה ותוחלת חיים ארוכה. הדבר הנכון עבור החתול יהיה שילוב בין אוכל יבש לאוכל רטוב, אך כדי להבין את האיזון הנכון ביניהם- יש להבין את ההבדלים של שני סוגי המזון. במאמר זה ננסה להבינם.

 

האוכל היבש

האוכל היבש הוא בדרך כלל אותם גרגירים יבשים המגיעים בשקים גדולים והם מהווים את עיקר המזון שנצרך על ידי החתולים שלכם. האוכל היבש מכיל ריכוז גבוה של פחמימות ושומנים שעל החתול לצרוך, ועל אף היותו יבש, גם בו יש נוזלים, אך בריכוז של עשרה אחוזים בלבד.

אוכל יבש לחתולים מחזיק לזמן רב יותר, והוא יכול אף לשמש כצ'ופר או כחלק מהפעלה של צעצוע המתבסס על חטיפים. האוכל היבש ישמש ברוב המקרים גם בתור אוכל לחתולי רחוב, שזקוקים לכמה שיותר רכיבים חיוניים אותם ניתן למצוא באוכל היבש.

 

האוכל הרטוב

כשמו כן הוא, רטוב ומכיל ריכוז גבוה של מים הנחוצים לבריאותו של החתול. הוא נצרך בכמויות קטנות יותר ומגיע בדרך כלל באריזות קטנות יותר, אריזות סגורות כמו פחיות שימורים או אריזות ואקום. הוא נחשב למועדף יותר על ידי החתולים בגלל הריח החזק שהוא מפיץ, ולכן יש לשלבו עם האוכל היבש, שנחשב לפופולרי פחות.

 

חיי המדף

האוכל היבש ללא ספק יחזיק זמן רב יותר. לאוכל לוקח יותר זמן להתחמצן, והוא מגיע בשקים הנועדים לשמור על טריותו ואיכותו לאורך זמן וככל הניתן. טעמו נשמר לזמן רב מרגע פתיחת השק. לעומתו, האוכל הרטוב מגיע בכמויות קטנות יותר, ומרגע פתיחתו הוא מתחיל לאבד מטריותו. עצם היותו רטוב ומכיל ריכוז גבוה של מים, הופך אותו לפוטנציאל מגורים של חיידקים רבים, ולכן מומלץ לסיימו סמוך ככל הניתן למועד הפתיחה שלו.

 

ההעדפה הברורה

אין חולק על כך שרובם המוחלט של החתולים, ושל בעלי החיים בכלל, יעדיף את האוכל הרטוב על פני היבש. רטיבותו הופכת אותו לאטרקטיבי מבחינת הריח והטעם העשיר שלו, והיותו מבוסס על חומרי גלם כמו טונה, בשר או עוף, הופכים אותו להכי קרוב ל"דבר האמיתי" שאנו מכירים, בעיני החתול. האוכל היבש בעל ריח פחות דומיננטי בצורה משמעותית מהרטוב, מה שהופך אותו לפחות מבוקש.

 

החומרים המשמרים

בעוד האוכל היבש נעזר בחומרים משמרים על מנת לשרוד זמן רב יותר ולשמור על טריות עבור החתול, האוכל היבש אמנם מחזיק פחות זמן, אך אינו מכיל חומרים משמרים ונחשב לבריא יותר עבור החתולים. הוא מכיל כמויות גבוהות של חלבון חיוני להתפתחות החתול, והוא גם קריטי לשלבים הראשונים של חיי החתול.

 

לסיכום,

אין כל סיבה לוותר על אחד מהשניים לטובת האחר. על מנת לשמור על בריאות תקינה של החתול, יש לדאוג על תזונה משולבת המתבססת על אוכל יבש לצד אוכל רטוב לחתולים, על מנת שיקבלו את המקסימום מכל העולמות.

מזון לחתולים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם