כיצד ניגש להסכם הורות משותפת?

אם אתם רוצים לדעת כיצד לחתום על הסכם הורות משותפת – הגעתם למקום הנכון! במאמר זה נסביר את כל השלבים והדברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמגיעים לכתוב הסכם הורות משותפת.

 

מתי נצטרך הסכם הורות משותפת?

הסכם הורות משותפת נחתם בין אנשים שאינם נשואים, או שאינם מקיימים יחד חיים משותפים אך כן מגדלים ילד משותף. הסכם כזה יכול להיחתם על ידי יותר משני אנשים, ויש לו מגוון הרכבים שונים. להסכם הורות משותפת צריך לתת תוקף משפטי, ולכן מומלץ מאוד לכתוב אותו בעזרת עורך דין או מגשר לענייני משפחה, ולהביאו לאישור בבית הדין.

כאשר חותמים על הסכם הורות משותפת, יש להצהיר מפורשות שההורים אינם בני זוג, ושההסכם ביניהם תקף אך ורק לנושאים בגין גידול הילד. מדובר בהסכם חשוב מאוד שמעגן את ההחלטות המשותפות בנושא גידול הילד, ויש להתייחס אליו ברצינות רבה.

 

מה השלבים בכתיבת הסכם הורות משותפת?

קודם כל על קבוצת האנשים לקבוע מראש מה יהיה אופי ההורות המשותפת, ומה תהיה חלוקת המשמורת על הילד המשותף. בגלל שמדובר בנושא חשוב כמו גידול ילדים צריך להתייחס לכל מילה בקפידה על מנת שההסכם יוכל להיות יעיל ולמנוע אי הבנות או סכסוכים.

את ההסכם ניתן לכתוב עוד לפני הלידה ולתאר בו את כלל ההחלטות הנוגעות אליה, כמו למשל קבלת החלטות בזמן ההיריון, בזמן הלידה ועוד. חשוב להמשיך ולפרט על נושאים מרכזיים וחשובים בחייו של הילד כמו למשל החלטות בנושאי חינוך, וכמובן חלוקת המגורים. חשוב מאוד לדבר בשלב כתיבת ההסכם על כל פרט ופרט שיכול להיות רלוונטי להמשך החיים של הילד, כדי שבבוא העת תוכלו לפעול לפי החוזה שהוסכם מראש, ולא תיקלעו למצבים בעייתיים.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין בעת כתיבת הסכם הורות משותפת?

הסכם הורות משותפת הוא חוזה חשוב מאוד שנחתם בין אנשים שאין ביניהם קשר זוגי. מדובר בחוזה משמעותי שמכיל בתוכו נושאים קריטיים לגבי הליך חייו של הילד המשותף. בגלל שהחוזה צריך לקבל תוקף משפטי, חשוב מאוד שהוא ייכתב בצורה בהירה ונכונה, על מנת שלא יהיו שום מחלוקות בדרך.

בעת כתיבת ההסכם, עורך הדין ידע לתת לכם הכוונות וכן יפעל לטובת הילד, כך שאתם תוכלו לדעת שאתם מקבלים החלטות ממקום הגיוני ונכון. כמובן שלא ניתן לדעת מה יקרה לאורך החיים, ולכן ניתן לשנות את הסכם ההורות המשותפת במקרים מסוימים. גם כאן, העובדה שכתבתם את המסמך בעזרת עורך דין תעזור לכם, שכן מסמך כזה יותר קל לערוך ולתקן בהתאם לנסיבות.

זכרו שכאשר אתם חותמים על הסכם הורות משותפת, אתם בעצם קובעים את הליך גידול הילדים שלכם. מדובר בנושא גדול מאוד, וחשוב לחתום על הסכם שאתם מאמינים בו ויודעים כי הוא נכון עבורכם ועבור הילד, לכן כדאי להשקיע בו זמן ומחשבה.

הורות משותפת

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם