רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם הרגשה טובה יותר, אך לצערנו, ישנם מקרים בהם הטיפול הרפואי מסתיים בנזקים, שמקורם ברשלנות רפואית. אז מאיפה מתחילים ומה עושים במקרים כאלו?

 

מהי רשלנות רפואית?

הידע המקצועי והמכשור הרפואי החדיש והמתקדם, מרכיבים יחדיו את שירותי הרפואה המודרנית, המאפשרים לנו לקבל מגוון שירותים וטיפולים רפואיים, שמטרתם היא אחת, לגרום לנו להרגיש טוב יותר. אך לצד מקצועיותם של אנשי הצוות הרפואי והציוד הטכנולוגי המתקדם, לעיתים מתרחשות גם טעויות במהלך הטיפול, שחלקן נובעות מרשלנות רפואית.

הגדרה לרשלנות רפואית היא כל מקרה בו נגרם לכם נזק במהלך הטיפול רפואי, כאשר מקור הנזק בטיפול רשלני של מי מאנשי הצוות הרפואי. את יסוד הרשלנות מקובל לבחון על פי מבחן הרופא הסביר, בו נבדוק כיצד רופא מקצועי אחר היה פועל באותה סיטואציה. ככל והתקיימה סטייה מנורמות הטיפול הסבירות, הרי שמדובר ברשלנות רפואית.

 

אילו סוגי רשלנות רפואית קיימים?

בהתאם מגוון הטיפולים והשירותים הרפואיים הקיימים כיום, קיימים גם סוגים רבים של מקרי רשלנות רפואית ובין הבולטים מביניהם נמנים:

 

רשלנות רפואית באבחון מקדים

רשלנות רפואית מתחילה עוד בשלב האבחון וגילוי המחלה. מקרים בהם הרופא לא פענח נכון את הממצאים, לא הפנה לרופא מומחה להמשך בדיקות, לא זיהה סימנים מקדימים ומקרים נוספים, יכולים בהחלט להיחשב כרשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בהריון ובלידה

תקופת ההריון הממושכת ורגע הלידה הקריטי, מאופיינים בבדיקות רבות ומעקב רפואי צמוד, שנועד להבטיח את שלום היולדת והתינוק. ככל ולא בוצעו הבדיקות הנדרשות, נעשה שימוש לא נכון במכשירים, הוחלט על פרוצדורת לידה לא מתאימה ועוד מגוון מקרים בהם נגרמו נזקים לאם ולתינוק, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית שיניים

רפואת שיניים היא מוקד ללא מעט מקרי רשלנות רפואית, המתרחשים בהפרת חובת הזהירות בהליכים רפואיים, ביצוע שגוי של השתלה שיניים וטיפולי שורש ועוד.

 

מה עושים במקרה של רשלנות רפואית?

במידה ונגרם לכם נזק שמקורו ברשלנות רפואית, חשוב שתדעו כי עומדת בפניכם האפשרות לתבוע את הגורם האחראי ולקבל פיצויים בהתאם, פיצויים היכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר. על מנת להוכיח את הרשלנות הרפואית, יש להצטייד בכל התיעודים הרפואיים הרלוונטיים ולפנות לקבלת חוות דעת רפואית.

 

כיצד עו"ד רשלנות רפואית יוכל לסייע לנו?

עו"ד רשלנות רפואית הוא הגורם המקצועי אליו מומלץ לפנות בעת תביעת רשלנות רפואית, שכן הוא יוכל לסייע לנו לבסס את עילת התביעה ולהוכיח את מהות הנזק, יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שביניהם. כפועל יוצא מכך, ליווי מקצועי של עו"ד רשלנות רפואית יעזור לנו למקסם את הפיצויים המגיעים לנו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית נבחנת על פי מבחן הרופא הסביר, כאשר כל סטייה מנורמות הטיפול הסבירות, באופן שהביא לגרימת נזק, ייחשב כמקרה רשלנות רפואית, בגינו ניתן לתבוע ולקבל פיצויים בהתאם. הדרך המומלצת ביותר להגשת תביעת רשלנות רפואית ומקסום הפיצויים המגיעים לכם היא שירותיו של עו"ד רשלנות רפואית, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך.

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

מעשים מגונים לפי החוק
עריכת דין
מה זה מעשים מגונים לפי החוק?

החוק מגדיר מעשה מגונה כמעשה שנועד לשם גירוי, ביזוי או סיפוק מיני, שנעשה ללא הסכמה בוגרת של אחד הצדדים. העונש על עבירה של ביצוע מעשים מגונים יכול להגיע למאסר של