החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם לדאוג לרווחה הרגשית שלהם ולראות אותם בתוך התהליך. בדרך כלל המעוניינים להתגרש פותחים תיק ברבנות או בבית הדין לענייני משפחה ולוקחים עורכי דין להסכמי גירושין. בדרך כלל זה מתכון להמון ויכוחים ומריבות בבית המשפט. נציע לכם דרך אחרת להתחלת תהליך הגירושין.

 

מה אפשר לעשות לפני שמגיעים לתהליך גירושין?

בני זוג הפונים להתחלת תהליך גירושין, מרגישים שאינם יכולים עוד לחלוק את חייהם יחדיו. יחד עם זאת בהרבה מקרים ניתן אולי לבדוק אם אפשר לנסות עוד פתרונות לפני התחלת התהליך. טיפול זוגי, משפחתי או ריגשי הינם חלק מהפתרונות שלעיתים יסייעו לבני הזוג להתגבר על המשבר ולחזור לזוגיות טובה. לצערנו, לא תמיד טיפולים אלו עוזרים או מתאימים בכל מקרה. ישנם מקרים שאין ברירה אלא להתחיל תהליך גירושין. אך ישנו תהליך אחד שיכול לסייע לכם לדעת מה הכי מתאים למצב שלכם.

 

תהליך גישור

תהליך הגישור הינו תהליך מוכר בהרבה תחומים ומטרתו היא בעצם ליישב סכסוכים. שימו לב, הכוונה היא לא להשכין שלום בית בעזרת הגישור אלא לוודא מהם הדרכים בהם מומלץ לבני הזוג לפעול לאור המשברים שפקדו אותם. בעת גישור גירושין המגשר או המגשרת (שהינם גם במקרים רבים עורכי דין) מקשיבים לשני הצדדים.

חדר הגישור הוא המקום של שני הצדדים להתבטא ולומר את כל שעל ליבם במטרה שגם המגשר/ת המנחה ת/יוכל לראות איך ניתן להמשיך ומה מתאים לבני הזוג. מטרת המגשר/ת היא לראות מה מתאים לשני הצדדים ולא רק לצד אחד בסיפור ולכן שני הצדדים חייבים להיות מעורבים בתהליך הגישור.

לאחר איתור והבנת הצרכים של שני הצדדים ולאחר שהמגשר/ת שמע/ה כל צד ביחד ובנפרד אפשר להחליט מה מתאים להמשך הדרך. ישנם זוגות שלאחר תהליך הגישור יפנו לטיפול רגשי, משפחתי או זוגי – וייתכן שזה גם ימנע את תהליך הגירושין באופן מוחלט. באם לאור תהליך הגישור נראה שאין ברירה אלא לפתוח בהליך גירושין, תהליך הגישור יוכל לסייע לשני הצדדים לגבש הסכם גירושין הוגן ונאות לשני הצדדים.

 

ומה הלאה?

תהליך הגישור המסתיים בהליך גירושין, בהסכם גירושין שיאושר על ידי בית המשפט או הרבנות וימנע הליכים משפטיים שיכאיבו לשני הצדדים ולילדים באם ישנם. בנוסף תהליך גישור הוא לא רק בא לפתור וליישב את הסכסוך אלא גם ללמד את שני הצדדים להתמודד עם הבעיות ולדעת לפתור אותם בשיח מכבד ללא צורך במלחמות או בתי משפט. הנכם מוזמנים להיכנס לאתר של סיגל גאיה-כסיף שהינה גם עורכת דין וגם מגשרת ללמוד עוד על תהליך הגישור.

לְהִתְגַרֵשׁ

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם

מעשים מגונים לפי החוק
עריכת דין
מה זה מעשים מגונים לפי החוק?

החוק מגדיר מעשה מגונה כמעשה שנועד לשם גירוי, ביזוי או סיפוק מיני, שנעשה ללא הסכמה בוגרת של אחד הצדדים. העונש על עבירה של ביצוע מעשים מגונים יכול להגיע למאסר של