תביעת קצין התגמולים עקב ירידה בשמיעה וטנטון

חיילים רבים, ובעיקר לוחמים ולוחמות, נחשפים לרעשים חזקים כמו רעשי יריות, פיצוצים ועוד.

הימצאות ממושכת בקרב סביבה כה רועשת עשויה להוביל לירידה בשמיעה ולטנטון באוזניים.

במידה ושמיעתם נפגעה בעקבות השירות הצבאי, הם רשאים לתבוע את קצין התגמולים של משרד הביטחון לשם קבלת הכרה כנכי צה"ל, ולעיתים גם פיצויים והטבות.

 

ירידה בשמיעה וטנטון

טנטון הוא תופעה שהובל ממנה שומע צלילים כמו זמזום או צפצוף, מבלי שהרעש יתקיים. אם לאחר חצי שנה התופעה  אינה חולפת, ככל הנראה מדובר בבעיה כרונית. טנטון נגרם בעקבות פגיעה באוזן, ועשוי להתעורר בעקבות חשיפה לרעש חזק במיוחד. לטנטון אין טיפול רשמי, אך לעיתים ניתן להקל עליו באמצעות מכשיר שמיעה.

ירידה בשמיעה גם היא יכולה להתעורר עקב חשיפה לרעש חזק. השמיעה עשויה להתדרדר ולעיתים גם להוביל להתחרשות. הטיפולים השונים בה יכולים לכלול שיקום, ניתוח, מכשיר שמיעה או תרופות.

 

תביעת משרד הביטחון

במידה ששמיעתו של חייל נפגעה בעקבות תנאי השירות או האירועים אליו נחשף במסגרתו, הוא רשאי לתבוע את משרד הביטחון לשם קבלת אחוזי נכות. אחוזי הנכות מקנים הכרה מצד משרד הביטחון, כך שבעתיד החייל יוכל לתבוע שנית במידה ומצבו יחמיר. כמו כן, החל ממספר מסוים של אחוזי נכות, החייל זכאי לפיצויים כספיים חד פעמיים או חודשיים, ולעיתים אף לשורה של הקלות סוציאליות והטבות כמו סיוע בדיור, מימון השכלה אקדמית, סבסוד טיפולים רפואיים ועוד.

לשם קבלת אחוזי הנכות, על החייל להגיש תביעה לקצין התגמולים של משרד הביטחון. עליו לצרף לתביעה את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי, כמו דו"ח הפציעה, מסמכי אשפוז, חוות דעת רפואיות ועוד. עליו להוכיח כי ישנו קשר סיבתי בין הצבא לבין התפתחות בעיות השמיעה, ולהציג טיעון קוהרנטי ומשכנע.

אם קצין התגמולים מאשר את התביעה, החייל יזומן להתייצב בפני וועדה רפואית, המורכבת מרופאים מומחים בתחום השמיעה. בסמכותם להכריע על מתן ההכרה כנכה צה"ל ועל גובה אחוזי הנכות. ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית לוועדה רפואית מערכאה גבוהה יותר, ואם עדיין יהיה צורך בערעור – אז ניתן לעתור לבית המשפט.

חשוב לדעת כי בסיום שלוש שנים לאחר מועד השחרור, תפוג תוקף עילת התביעה מתוקף התיישנותה. על כן, מומלץ שלא לבזבז זמן ולגשת לתביעה מוקדם ככל האפשר.

הוכחת הקשר הסיבתי והזכאות למעמד נכי צה"ל אינן משימות קלות, ועל מנת לייעל את ההליך מומלץ בחום להיעזר בייעוץ משפטי מיומן. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו על מנת שנוכל לסייע לכם לקבל את הזכויות המגיעות לכם – בידינו ניסיון משפטי של למעלה מ-70 שנים, והסתייעות במשרדנו עשויה לשפר משמעותית את סיכוייכם לקבלת אחוזי נכות ופיצויים כספיים, שעשויים להסתכם בסכומים כספיים גבוהים.

מאמר באדיבות משרד עו"ד גרינברג ושות'.

 

מאזניים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם