רשלנות רפואית וקשר השתיקה של הרופאים

קשר שתיקה בין רופאים עלול למנוע משלל מקרים של רשלנות רפואית להגיע לכותרות ולעלות על סדר היום הציבורי. יתרה על כך, קיימים מקרים שבהם קשר השתיקה הזה אף פוגם ביכולת של התובעים להשיג חוות דעת רפואית אובייקטיבית שתומכת בטענה שלהם. אז מה עושים? הנה כל הפרטים

קשר שתיקה בין רופאים מייצג תופעה מסוכנת שפוגעת באינטרס הציבורי. מצד אחד, כמעט ברור מאליו למה רופאים בוחרים לשמור על קשר שתיקה. באמצעות קשר שתיקה בנסיבות מסוימות, רופאים יכולים להגן גם על הקולגות שלהם וגם על עצמם. מצד שני, קשר שתיקה מן הסוג הזה הוא אינו מוסרי. יתרה על כך, קשר השתיקה עלול למנוע מאירועים של רשלנות רפואית לעלות לדיון על סדר היום הציבורי.

 

איך יודעים שאכן מתקיים קשר שתיקה?

השאלה המתבקשת היא כיצד בעצם ניתן להוכיח קשר שתיקה של רופאים, בעיקר בהקשר של רשלנות רפואית. כאן, הפתרון הכי טוב יהיה לערך עורכי דין שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

התייעצות עם מומחים כגון פייל ושות' – משרד עו"ד מגלה שאכן קיים לעיתים קשר שתיקה בין רופאים. אם מערבים מוקדם עורך דין, מתמודדים ישירות עם הבעיה ומקבלים כלים שעוזרים לפתור אותה.

חוץ מזה, ניתן לדעת שמתקיים קשר שתיקה כאשר מגיעים אל רופא שלא קשור לאירוע התביעה – אך עדיין מקבלים ממנו סירוב לניסוח של חוות דעת מנומקת ואובייקטיבית. היות וחוות דעת היא הכלי העיקרי שעומד לרשות השופט בבואו לבחון האם חלה סטייה מרמת הזהירות הסבירה והאם אותה סטייה היא זו שגרמה נזק למטופל, היעדרה פוגע מהותית ביכולת לבסס את טענת הניזוק.

 

כך מתגברים על קשר השתיקה

רשלנות רפואית וקשר השתיקה של רופאים לא מייצגים תופעה ייחודית לישראל. למרות שישראל היא מדינה קטנה ושלכאורה יותר קל בה לשמור על קשר שתיקה מסוים, ניכר שהוא קיים גם בעוד מדינות ברחבי העולם. מצד שני, זו יכולה להיות הזדמנות מעולה ללמוד כיצד מתמודדים עם קשר השתיקה ומה אפשר לעשות על מנת לפרום אותו.

החדשות הטובות הן שהתייעצות עם עורכי דין שמגיעים מהתחום של רשלנות רפואית היא כבר צעד ראשון בכיוון הנכון. כאמור, מעורבות של עורכי דין שמגיעים מהתחום ומכירים אותו מאפשרת לרכז את כל הטיפול בסוגיה תחת קורת גג אחת. אם עושים את זה בצורה מסודרת, לומדים לא רק באיזה נסיבות נוטים קשרי שתיקה מסוימים לחזור על עצמם – אלא גם מה אפשר לעשות כדי לפרוץ אותם.

האמת היא שניזוק שיכול להוכיח את טענתו בנוגע לרשלנות רפואית לא אמור לסבול מקשר השתיקה בין רופאים. על אף שלעיתים קשר השתיקה הזה מקשה על קבלת חוות דעת רפואית ומנומקת, ניתן להתייעץ עם עורך דין ולפתור חלקית את הבעיה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם