קידום אתרים מקומי – מהו עדכון "יונה" ואיך מתמודדים איתו?

בין אם אתם רק מתחילים עסק מקוון או בעל מכירות מקוונת ובין אם אתם כבר שועלים ותיקים, ישנו סיכוי טוב מאוד שקהל הלקוחות שלכם הוא מגוון ומתפרש על מספר אזורים גיאוגרפיים שונים. 

לכן, כמו שחשוב לכם לפרסם את המוצר שלכם, לדאוג שהמוצר שלכם יהיה הטוב ביותר שניתן וכן להפוך את המחיר שלו לאטרקטיבי ללקוחות תוך שמירה כמובן על אחוזי רווח אופטימליים עורכם, אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם לכמה שיותר אנשים ולהיות כמה שיותר רלוונטיים בעיקר לקהל היעד שהממוקד שלכם. 

מנוע החיפוש של גוגל הוא כמובן מנוע החיפוש המוביל ביותר אשר הדירוג בו יכול לחרוץ גורלות של עסקים לחיים או למוות שכן אם עסק מדורג גבוה בעמוד התוצאות של גוגל עבור חיפושים רלוונטיים הרי שיש לו גישה הרבה יותר רחבה לקהל היעד הממוקד עבורו, ומנגד, עסק שאין לו חשיפה טובה ונמצא בעמוד הרביעי לדוגמא בתוצאות החיפוש כנראה שלא יזכה כלל ללקוחות שיגיעו בזכות האתר שלו ובימינו הדברים הללו מתורגמים לאובדן ישיר ברווחים.

גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה על בסיס יומיומי ומוסיפה פיצ'רים ויכולות בכל עת. 

החל מסוף 2013, גוגל הוסיפו למשחק קידום האתרים אלגוריתם חדש שמשנה את כללי המשחק בכל הקשור לקידום אתרים בקרב קהילות מקומיות. 

עדכון זה זכה לכינוי "עדכון היונה" של גוגל בידי קהילת מקדמי האתרים וזאת מפני שעדכון זה מתמקד באופטימיזצית החיפושים המקומיים, בדומה ליונים אשר תמיד חוזרות אל הבית שלהן.

 

מה המשמעות של עדכון היונה?

האלגוריתם הזה בעצם מחבר בין שאילתות מקומיות עם תוצאות מקומיות – ובכך מאפשר ללקוחות להיעזר במיקום הגיאוגרפי שלהם כדי למצוא תוצאות שרלוונטיות אליהם. 

על כן, בעקבות פרסום העדכון הזה חלה תנודה גדולה בקרב העסקים המקומיים אשר חלק מהם חוו עלייה משמעותית בדירוג בעוד אחרים חוו התרסקות. 

 

איך זה עובד?

גוגל יודעת איפה אתם נמצאים. וגוגל יודעת איפה רוב העסקים שהיא מפרסמת נמצאים. 

עם שימושים נרחבים בתרגום כתובות IP וכתובות MAC לכתובות גיאוגרפיות, יחד עם זיהוי הרשתות אשר בהן אתם משתמשים וזיהוי המיקום שלהם ואפילו עם היכרות של איפה הטלפון שלכם נמצא בכל לילה ענקית הטכנולוגיה גוגל יודעת איפה אתם בכל רגע נתון. 

על כן, אתרים של עסקים אשר מפרסמים באתר שלהם את הכתבות שלהם, עושים כתבות תוכן אשר משתמשות במילות מפתח תלויות מיקום, ונרשמים ל-"גוגל ביזנס" – פורטל עסקי של גוגל שנותן לכם כלים לקידום האתר שלכם וכן מאפשר לכם להירשם עם כתובת לאתר שלכם ובכך לעלות בדירוג של לקוחות אשר רלוונטיים עבורכם. 

העדכון הזה עבר מספר שינויים ושכלולים מאז 2013 אך השפעותיו שינו את פני קידום האתרים והפכו את המיקוד לאוכלוסייה המקומית לחשובה מאי פעם. 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מטבע דיגיטלי
דיגיטל
מבוא למטבע דיגיטלי: סקירה מקיפה

  העלייה בפופולריות של מטבעות דיגיטליים היא אחד המאפיינים של השנים האחרונות. המונח מטבע דיגיטלי מתאר צורה מסוימת של כסף אלקטרוני או וירטואלי, שניתן להעברה ולאחסון באופן דיגיטלי. במאמר זה

קידום אתרים
דיגיטל
כבר לא מד מן: הכירו את עולם השיווק של 2023

התחרות בשוק העסקי קשה, מה שמוביל למצב שבו אתם חייבים לשווק את העסק שלכם בצורה אינטנסיבית. בלי שיווק איכותי אתם פשוט תלכו לאיבוד מול כל המתחרים שלכם ואתם חייבים להכיר

משחק קלפים
דיגיטל
אוהבים פוקר? מגוון טורנירים אונליין 24/7

אוהבים פוקר? מחכים לישיבות השבועיות עם החבר'ה? איזה כיף שהיום כבר לא צריך לחכות ליום מסוים שתכננתם שבועות מראש, להתארגן על מיקום, על שחקנים, או לחכות לאיזה טיול כדי להתפרק

מנעול
דיגיטל
איך להתחבר מרחוק למשרד ללא בעיית אבטחה?

אבטחת מידע היא תחום מפותח ביותר בעסקים, כיוון שהם מחזיקים מידע רב שצריך להישמר מסודיות. המידע יכול להיות פרטי, מידע של לקוחות, מידע סודי וכן הלאה – כל המקרים האלה