פירוק שותפות במקרקעין

הליך פירוק שיתוף במקרקעין הוא הליך פשוט יחסית שבמסגרתו מי שמחזיקים בנכס נדל"ני כלשהו במשותף זכאי להביא לפירוק השותפות, לרוב הליך פירוק שותפות במקרקעין נעשה במסגרת סכסוכים עסקיים, אולם הוא מתרחש לעיתים קרובות יחסית גם בהליכי גירושין.

 

אז מהו הליך הפירוק וכיצד הוא מתנהל?

במסגרת הליך פירוק שיתוף מבוטלת הבעלות המשותפת על נכס שבו מחזיקים שני גורמים או יותר, מדינת ישראל מקנה בחוק לכל שותף את הזכות לדרוש הליך פירוק שיתוף וניתן לבצע את התהליך בפועל במספר דרכים.

דרך אחת היא שהשותף שייזום את פירוק השיתוף ימכור את חלקו בנכס בתמורה לסכום מוסכם לשותף אחר או לשאר השותפים בחלוקה שווה, השותף גם יכול למכור את החלק שלו לגורם חיצוני, בתנאי שהסכם השותפות מתיר זאת.

דרך אחרת היא שהיוזם ירכוש את החלק של השותפים האחרים ודרך שלישית היא בכלל להוציא את הנכס למכירה חיצונית כאשר סכום המכירה יתחלק בשותפים בהתאם לאחוזי הבעלות שלהם בנכס.

המצב מסתבך כאשר השותפים לא מצליחים להגיע להסכמות בנוגע לצורת פירוק השיתוף, במקרה כזה לרוב הצדדים יפנו לבוררות או לבית המשפט כדי שיפסוק בנושא.

בית המשפט מנהל את התהליך מנקודת מבט ששואפת למקסם את הרווחים של כל הצדדים ששותפים בנכס, הוא יכול להורות על האופן שבו פירוק השותפות יתבצע תוך כדי צמצום הפגיעה בבעלים האחרים בנכס עד כמה שניתן.

כמו כן, במקרים שבו בית המשפט מזהה שהשותף שדורש את פירוק השותפות פועל ממניעים שאינם כשרים, מתוך כוונות נקם וזדון, הוא רשאי למנוע את הפירוק של השותפות על הוצאת צו מניעה, באופן זה בית המשפט נותן סעד לשותפים האחרים שנאלצים להתמודד עם מי שרוצה לפגוע בהם ובזכויות שלהם.

משפחה מחולקת

 

פירוק שיתוף וגירושין

המצב מסתבך כאשר הבקשה לפירוק השיתוף מתקבלת במסגרת סכסוך גירושין, במצב כזה שבו האינטרסים הכלכליים הקרים לוקחים חלק פחות משמעותי בהליך בית המשפט לוקח לעצמו עצמאות גדולה יותר בכל הנוגע לניהול התהליך.

בית המשפט בוחן שיקולים רחבים יותר ביחס להליך עסקי רגיל, הוא בוחן את השפעת פירוק השותפות על הילדים של הזוג וכן את המסוגלות הכלכלית של שני הצדדים למצוא דיור חלופי במקרה של פירוק השותפות ומכירת הנכס לאחד הצדדים או לגורם חיצוני אחר.

בית המשפט פועל במסגרת סכסוכים אלה כדי לצמצם ככל האפשר את השפעת הגירושין על הילדים של הזוג המתגרש, כדי שהגירושין ישפיעו על החיים שלהם בצורה הכי מינימלית שאפשר.

פירוק שותפות במקרקעין הוא פיתרון טוב לשותפים שלא מצליחים להסתדר, פירוק השותפות במסגרת הסכם בין הצדדים נחשב להכי טוב, שכן השפעתו של השופט יוצאת מהמשוואה, אולם בחלק מהמקרים לא ניתן להגיע להסכמות ובמקרים שכאלה מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין מוביל בתחום המקרקעין לניהול ההליך.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם