שני גורמים שמשפיעים על עלות של הדברת טרמיטים

סביר להניח שלא תראו אותם עד שכבר יהיה מאוחר מידי.

הטרמיטים פועלים מתחת לפני השטח, אוכלים כל פריט העשוי מעץ בבית, וגורמים לכם לנזק עצום.

אם אתם חושדים שיש לכם טרמיטים בבית, אל תהססו – הזמינו מיד הדברה מקצועית.

מהם הסימנים לנוכחות טרמיטים? מהי שיטת ההדברה היעילה נגד טרמיטים ומה מחירה?

 

טרמיטים

הטרמיטים הינם חרקים קטנים ממשפחת התיקנים, הדומים בצורתם לנמלה. הטרמיטים חיים במושבות, ותפקידים להאכיל את המלך והמלכה – שאלו בתורם מתרבים ומגדילים את המושבה במהירות מסחררת. הטרמיטים ניזונים מתאית, הנמצאת בעץ, ומייצרים מחילות דמויות בוץ בהן הן מתניידים ומסתתרים מפני השמש, השנואה עליהם. הטרמיטים יכולים לייצר נזק רב תוך כדי כרסום העץ, עד כדי התפוררות של משקופי הדלתות ושאר רהיטי העץ בבית. בנוסף למחילות ולנזק חיצוני לעץ, ניתן לזהות טרמיטים אם כאשר אתם טופחים על העץ אתם שומעים אזורים חלולים.

 

שיטת ההדברה

להדברת הטרמיטים שתי שיטות נפוצות: הדברה נקודתית בג'ל, וקידוח. שימוש בג'ל באופן מקומי ונקודתי אינו יעיל מאוד, ומתאים בעיקר כאשר מאתרים את בעיית הטרמיטים ממש בהתחלה. עם זאת, גם אם אותרה הבעיה מהר מאוד, הטיפול הנקודתי אינו מטפל במושבה שקיימת מתחת לבית, כך שאם המלך והמלכה של הטרמיטים ממשיכים להתרבות – הבעיה תחזור ואולי באופן חמור יותר. לכן, מרבית המדבירים מעדיפים להשתמש בשיטה אגרסיבית ויעילה יותר – קידוח. בשיטה זו קודחים בצמוד לפאנלים ברצפה, בכל הבית, ומחדירים רעל המחלחל אל החולות שמתחת לריצוף. כך אפשר להיות בטוחים כי הגענו אל המושבה כולה.

 

מהו מחיר הדברה של טרמיטים?

לכל הדברה מחיר שונה, אך הדברת טרמיטים היא בין ההדברות היקרות. הטיפול בטרמיטים דורש עבודה רבה ויסודית, ומושפע משני פרמטרים: האחד – שיטת ההדברה, והשני – איפה אתם מתגוררים. בשיטה בה משתמשים בג'ל מקומי בלבד, המחיר נמוך בכמה מאות משיטת הקידוח, אך אינו יעיל באותה המידה. על אף החיסכון הכספי, אתם עלולים להידרש למדביר שוב, ואולי אפילו מסתכנים בנזק בלתי הפיך לרהיטים שלכם בבית. שיטת הקידוח יקרה יותר, ומחירה נקבע בהתאם לגודל הדירה בה אתם מתגוררים, כיוון שהמדביר קודח בכל הבית. בנוסף, אם אתם גרים בבית פרטי, יש צורך בחפירה של תעלה בגינה שלכם, על מנת להחדיר רעל גם לשם וליצור מצב בו לטרמיטים לא יהיה לאן לברוח מפני ההדברה.

 

אל תנסו להדביר את הטרמיטים לבד

אם זיהיתם סימנים להימצאות של טרמיטים בביתכם, מומלץ להזמין מדביר כמה שיותר מהיר. קצב התרבותם של הטרמיטים מהיר והנזק שהם גורמים גדול. דעו כי לתמחור הדברת טרמיטים מחיר גבוה לעומת הדברות אחרות, כיוון שהשיטה היעילה נגדם דורשת קידוח נרחב בכל הבית וסתימת החורים לאחר מכן. קיימת שיטה נוספת, נקודתית יותר וזולה יותר, אך היא פחות יעילה ולכן פחות מומלצת.

 

ספרי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם