מהו עורך דין גילוי מרצון?

עצמאים או חברות? קיימים בידיכם נכסים או הכנסות אשר הוסתרו מרשויות המס? קיימת אפשרות בה תוכלו לעצור את המעשים האסורים בתחום זה ולהסדיר את מעמדכם מול רשויות המס. זאת תוך מתן יתרון משמעותי לעובדה שאתם, כלשון ההליך, מגלים מרצון ולא נתפסים על ידי רשויות המס בקלקלתכם, אלא מדווחים מיוזמתכם. ייעוץ מתאים מעורך דין גילוי מרצון יסייע לכם להפיק את המרב מההליך ולהגן על עצכם. 

 

התנאים להגשת הליך גילוי מרצון

הרכיב המרכזי בהליך, הוא שקיפות מלאה מצד בעל העסק או החברה. כלומר, קיימת ציפייה מצד רשויות האכיפה לגלות את מלוא האמת ולא ליצור מצג שווא לפיו חלק מהנכסים המוסתרים נחשפים בעוד בעל העסק ממשיך להסתיר חלק מהנכסים. ההליך מבוסס על אמון בין הצדדים והתנהלות בניגוד לציפיית רשויות המס עלולה לפגום בתנאי ההליך. את ההליך ניתן לקיים באופן עצמאי או עם עורך דין לגילוי מרצון.

 

היתרונות בהליך גילוי מרצון בהתנהלות מול רשויות המס

בראש ובראשונה מדובר בהימנעות או בהקלה בהליכים הפליליים שיינקטו נגדכם אם לא יתקיים הליך גילוי מרצון, ויתגלו אי סדרים בהתנהלותכם ביוזמת רשויות האכיפה. כמו כן, להליכים שכאלה יתכן ויהיו השלכות נוספות ליציבות העסק ולמוניטין – אם יוטלו קנסות גבוהים ובוודאי אם תיאלצו להיות עסוקים בהליכים משפטיים. בתי המשפט מכירים בחשיבות הליך לגילוי מרצון בתנאי שנעשה תוך שיתוף פעולה מלא מצד מבקש ההליך.

 

החשיבות של היוועצות בעורך דין מומחה

ייעוץ משפטי מתאים במקרים אלה חשוב בלא מעט היבטים. ראשית, ניתן להסתייע בעורך דין לאפיון הנכסים וההכנסות ולבחון האם הם מחויבים בגילוי. בנוסף, ככל שמתגלים אי סדרים בדיווחים לרשויות המס, יש ליצור חומת הגנה מפני הליכים פליליים לרבות, חקירות ומעצרים.

מוטב להיערך מראש להליך גילוי מרצון עם עורך דין המומחה בתחום שביכולתו לחשוף אתכם למידע שלם ואמין אודות ההליך ולהתכונן להגנה מפני כל תרחיש הצפוי לכם במהלכו – פלילי או מנהלי.

 

כיצד מתבצע הליך גילוי מרצון?

ישנה אפשרות בה פונים בעל העסק או החברה לרשות המיסים ומתוודים באשר לנכסים או בהכנסות אותם הסתירו עד לשלב הגילוי. אפשרות נוספת היא מסלול גילוי מהיר המוגבל לסכומים נמוכים יחסית בפעילות העסקית, והליך הגילוי נעשה באופן יעיל ומהיר מול רשויות המס.

 

הליך גילוי מרצון לנכסים בחו"ל

חשוב לדעת, כי מי שמוגדר כתושב או אזרח ישראלי, מחויב בדיווח לרשויות המס בישראל הגם שנכסיו כולם או בחלקם מוחזקים מחוץ לישראל. אי דיווח על הנכסים בחו"ל מהווה עבירת מס ועשוי להוביל להתנהלות לא נעימה מול רשויות המס. היות שמדובר במדינות מעבר לים, יתכן ולבעל עסק או חברה בבעלות תושב ישראל נכסים המוחזקים כך זה מכבר, והליך גילוי מרצון יכול לסייע בידם להתנהל נכון מול רשויות המס ולהסיר את העננה מעל נכסיהם.

עורך דין לגילוי מרצון

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4 מקרים בהם תקבלו פיצוי מחברת התעופה
עריכת דין
4 מקרים בהם תקבלו פיצוי מחברת התעופה

נסיעות אוויריות (טיסות) הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, ומציעות נוחות ומהירות בבואנו להגיע ליעדים שלנו. עם זאת, שיבושים ואי נוחות בטיסה אינם נדירים. למרבה המזל, כנוסעי אוויר בישראל, יש לכם

לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם