עורך דין ביטוח לאומי מי צריך אחד ומדוע?

ברגעים קשים כמו תאונות דרכים, תאונות עבודה, מגבלות פיזיות שונות הנובעות ממחלות סבוכות ועוד, יש צורך להגיש תביעה נגד הביטוח הלאומי. קביעותיו של הביטוח הלאומי יקבעו את מידת התמיכה של המוסד בכם ברגעים בהם אתם זקוקים לו יותר מכל. איך זה עובד? ומדוע כדאי לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום על מנת להתנהל מול הגוף הענק הזה?

 

המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף שהוקם לפי חוק ונועד לסייע לממש זכויות במצבים בהם המבוטח נפגע באחת מהדרכים אשר למטרתן הוקם גוף זה. מהם אותם מצבים? כמעט בכל פציעה או פגיעה פיזית יש מקום למעורבות שולית או רחבה של המוסד לביטוח לאומי. כולנו מחויבים על פי חוק להפריש חלק ממשכורתנו כדמי ביטוח לאומי קבועים, וחשוב לדעת איך לנהוג נכון כדי לממש את זכויותינו במידה ונפגענו.

 

ההליכים להגשת תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי

השלב הראשון והסבוך בתביעת ביטוח לאומי הוא הכנת טפסים מתאימים לצורך הגשת תביעה. פעמים רבות מדובר בטפסים רבים, אשר למי שנעדר ניסיון, זה לא פשוט למלא אותם. השלב הבא הוא בחינת המקרה על ידי ועדה רפואית שבסמכותה לקבוע אם קיימים אחוזי נכות, מהם אחוזי נכות, מה הפיצוי שישולם למבוטח, ומה מועד תחילת התשלום. אם אינכם מרוצים מהחלטת הוועדה הרפואית – יש צורך להגיש ערר לוועדת הערר של הביטוח הלאומי.

 

הליכי ערעור נוספים נגד הביטוח הלאומי

במידה והערר בפני ועדת הערר נדחה או שנתקבלה בו תוצאה שאיננה לשביעות רצונכם, ניתן להגיש ערעור לבית הדין האזורי לדיני עבודה. אם גם התוצאה בבית הדין האזורי לא משביעת רצון – ניתן להגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה. ככל שעולים במדרג הערכאה השיפוטית, יש צורך בהצדקה גדולה יותר לעניינכם המשפטי, לכן חשוב להגיע מוכנים כבר לתביעה הראשונה מול המוסד לביטוח לאומי.

 

ייעוץ משפטי על ידי עורך דין מומחה

המומחיות בתחום זה קריטית בכל השלבים. החל משלב הגשת הטפסים, בו למומחה המנוסה בתחום יהיה קל מאוד להתמודד עם הטפסים, שייראו לכם מורכבים ומסועפים. התייצבות עורך דין מול ועדה רפואית יכולה להשפיע באופן ישיר על מידת הנכות שתיקבע לכם ועל הפיצויים שייתנו. יתר שלבי ההליך כרוכים בהליכים ממושכים בפני בתי המשפט, לכן קבלת ליווי משפטי מתאים חשוב מאוד להצלחת ההליך.

 

סיכום

ברגעים מורכבים בהם אתם זקוקים לסיוע כספי על מנת להתמודד, חשוב למצות את הזכויות שלכם בדרך המיטבית. חרף הקשיים המובנים בהליכים אלה, אתם לא לבד! פנו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ואישי, שיבטיח את מקסימום הסיוע שתוכלו לקבל מול המוסד לביטוח לאומי. התנהלות נכונה ונבונה כבר מתחילת ההליך, תשפיע בהכרח על מידת ההכרה בכם, ולכן מומלץ שלא לבזבז זמן ולגרום נזקים להליך.

עורך דין ביטוח לאומי מי צריך אחד ומדוע?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם