במה עו"ד פלילי שונה מעו"ד אזרחי?

עריכת הדין נחשב למקצוע נרחב ביותר בגלל שהוא כולל תחתיו תחומים מגוונים. למשל, מקרקעין, משפחה, תחום אזרחי ופלילי ועוד. בעקבות התעניינות רבה שנראתה בקרב גולשים ברשת שנגעה לתחומים אלו, החלטנו לצאת בכתיבת סדרת מדריכים שתעסוק בנושא ותעשה סדר. במדריך זה, ה – 5 במספר, החלטנו להתמקד בהבדלים שבין עורך דין פלילי לבין עורך דין אזרחי. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים.

 

תכירו את הרקע המעמיק לכתיבת מדריך זה

רגע לפני שנציג בפניכם את ההבדלים בין השניים, ראוי שנציין בפניכם כי את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שכתבנו 4 מדריכים שעסקו בתחומים אחרים. המדריך ה – 4 אמור היה להיות האחרון בסדרה, אך המצב השתנה כאשר קיבלנו מספר רב של פניות מצד קוראים קבועים שלנו שביקשו לדעת פרטים אודות עורך דין פלילי ועורך דין אזרחי.

כדי לאפשר לכל הפונים לקבל את המידע בנוגע לשני עורכי דין אלו, החלטנו לכתוב מדריך אחד ואחרון שיערוך השוואה. כך שאם פניתם אלינו בבקשה לכתוב מדריך בנושא, דעו כי המדריך הנוכחי מוקדש לכם.

 

תכירו את עורך הדין הפלילי

עורך דין פלילי הוא מי שעוסק בהליכים פליליים שנחשבים למורכבים מאוד וזאת בשל ההשלכות הפוטנציאליות המשמעותיות באות לידי ביטוי על מי שנחשד או הואשם בעבירה פלילית כלשהי. בתביעה זו יש מצד אחד את המדינה ומצד שני נתבע. יש לציין כי לאורך הליך זה נפגעות זכויותיו של הנתבע מסיבות שונות. הסיבות הללו הן קריטיות ועשויות לפגוע בו בהקשרים הבאים:

  1. חופש העיסוק
  2. חופש החירות
  3. החופש לנהוג

אם תרצו לדעת מידע נרחב יותר על עו"ד פלילי הקליקו כאן ותוכלו לקבל מידע מקיף בנושא.

 

תכירו את עורך הדין האזרחי

לעורך הדין האזרחי יש התמודדות מורכבת גם כן, אך בהשוואה אל עורך הדין הפלילי, ההשלכות של המשפטים שלו לא צפויות לפגוע באופן משמעותי על התובעים כפי שהדבר מתרחש אצל עורך הדין הפלילי. שכן, עורך דין אזרחי עוסק בקונפליקטים שנוגעים בין אדם לחברו. ההליך נוגע לתביעות של טענה לפגיעה ובקשה לפיצויים.

 

מהו עורך הדין המתאים עבורכם?

כעת, אתם מכירים מקרוב את עורך הדין הפלילי ואת עורך הדין האזרחי מקרוב. ידועים לכם ההבדלים העיקריים שבאים לידי ביטוי בין השניים. כך שבשלב זה, נותר לכם רק לבדוק מיהו עורך הדין שמתאים לכם במצב הנוכחי וליצור עמו קשר. נציין בפניכם רגע לפני סיום כי אנו ממליצים לערוך בירור מעמיק לפני שתפנו אל עורך הדין הנבחר. שכן, חשוב שתוודאו שאתם פונים אל עורך דין מנוסה ובעל ניסיון רב בתחום.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את ההבדלים בין עורך דין פלילי לעורך דין אזרחי. כעת, כשיש בידיכם את כל המידע, אתם יכולים לפנות אל עורך הדין שצפוי לייצג אתכם בהליך.

עו"ד פלילי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם