על סוגי משטחי שקילה שמתאים גם למשאיות

מאזני גשר זהו השם המקובל למשקלים אשר משמשים לשקילת משאיות בשלמותן, כולל משקל המשאית ריקה וכן משקל המשאית כאשר היא מלאה.

מאזני גשר הם למעשה מבנה קבוע ויציב אשר מורכב מבטון ומכיל פלטת מתכת וחיישנים (תאי טעינה) אשר מקבלים את הכח הנוצר מהמשאית ומכח הכבידה על התא ומתרגמים את הכוח הזה ל אותות חשמליים אשר מועברים באמצעות כבלים ללוח הבקרה שם ניתן לכייל את המערכת ולראות נתונים רבים ומשונים – החל ממשקל המשאית ועד לנותנים אחרים וחשובים – הכל בהתאם לסוג הדגם ולסוג תאי הטעינה.

בשל היות מאזני הגשר אתגר הנדסי כה מורכב ישנה חשיבות אדירה לבניית מאזני הגשר באופן כזה שיאפשר תחזוקה תכופה, ייעשה בצורה כזו כך שיחזיק משקלים כבדים גם אם הם חורגים מהמגבלות (מעל 20 טון) וכמובן יהיה נגיש למשאיות ומספיק רחב ובעל מרחב תמרון מספק.

משקל איכותי

סוגי משטחי שקילה:

על כן, וכתוצאה ישירה מהשיקולים המוזכרים מעלה, ישנם מספר דרכים לבנות משטחי שקילה ובפרט משקל למשאיות.

  1. מאזני גשר עילי – זוהי המערכת המפורסמת ביותר והנפוצה ביותר למאזני גשר. בשל היותה מעל הקרקע, בונים רמפה בקצוות על מנת לאפשר למשאיות לעלות על משטח השקילה. אמנם זוהי האופציה הזולה ביותר הן מבחינת העבודה הנדרשת והן מבחינת החומרים חשוב לשים לב כי מאזני גשר עילי תופסים מקום רב מאוד שכן הקצוות למעשה הופכות את כל הקומפלקס להיות ארוך יותר מאורך של שלושה משאיות.

למרות שזו האופציה הזולה והמהירה ביותר, היא אינה חסכונית במקום ולכן ישנם עסקים אשר סוג זה של מאזני גשר לא מתאים להם כל כך וזאת בשל המחסור במקום.

חסרון נוסף שיש לציין הוא שבעת העלייה למאזני הגשר המשאיות לא יכולות לתמרן שכן גשר עילי הוא צר מאוד.

  1. מאזני גשר בבור –

כשמם כן הוא, בור שנחפר באדמה, בתוכו מונחת המערכת יחד עם תאי הטעינה והכבלים, ולאחר מכן מכוסה בפלטת המתכת עליה המשאית עולה.

מדובר בפתרון נוח משמעותית מפתרון מאזני הגשר העיליים אך מה שאתם מקבלים בדמות נוחות אשר הופכת את המשקל להיות באותו גובה עם הכביש, אתם משלמים בקושי רב יותר בתחזוקה, ובזמן בנייה ובעלויות גבוהות יותר.

למרות זאת, מאזני גשר בבור הם פתרון מצוין למקומות אשר מעוניינים לחסוך במקום או לא יכולים לאפשר לעצמם להקצות שטח ארוך יותר משלוש משאיות בעבור המשקל.

חשוב לשים לב כי במקרים רבים, לא תמיד ניתן לסמוך על הספקים שישלחו לכם את הכמות המצוינת במדויק ברשימות – וכל עסק של תעשיה כבדה אשר מוכר תכולה ללקוחות וצריך לשקול אותה בטרם הוא משלח אותה.

מהצד השני, כל לקוח אשר מקבל סחורות ממספר ספקים ומעוניין לוודא כי הסחורה אשר הגיעה היא אכן בכמות שצוינה חייב משטחי שקילה מסוג מאזני גשר לשקילת המשאיות שלו!

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חתן
טיפים שטוב לדעת
יתרונות וחסרונות בחליפה לבר מצווה

אירוע בר המצווה הוא אחד האירועים הכי משמעותיים בחיים שלכם ושל הילד שלכם, והמעמד המכובד מביא איתו עוד כל מיני השלכות לגבי איך תתארגנו לקראתו. כחלק מהארגונים ובין שיחות עם

רופא
טיפים שטוב לדעת
יתרונות וחסרונות בקליניקה להשכרה

בשעה טובה החלטת שאתה רוצה להקים את הקליניקה שתמיד חלמת עליה? אם כך, טבעי שתרצה לעשות את זה בדרך הנכונה ביותר עבורך. יש לא מעט פרטים שכדאי לקחת בחשבון כשרוצים

אירוע של ילדים
טיולים
פעילות לילדים המתאימה לחורף ולקיץ

מחפשים את הפעילות המושלמת עבור הילדים שלכם לחורף ולקיץ? מתכננים מסיבה לילדים ומעוניינים להביא להם את הפעילות הטובה ביותר, שגם תשמח אותם וגם תיתן לכם נחת? ג'ימבורי הוא הפתרון המושלם

שקיעה
טיפים שטוב לדעת
את החלק הזה במזרח הרחוק אתם לא רוצים לפספס

אחרי לא מעט דילמות ומחשבות החלטתם שאתם רוצים לנסוע למזרח הרחוק? זו הפעם הראשונה שאתם מגיעים לאזור המיוחד הזה בעולם? אם כך, כדאי שתתכננו את הטיול שלכם כמו שצריך, כי

הגברה
טיפים שטוב לדעת
סטנדאפיסט ליום הולדת

ארגון מסיבת יום הולדת הוא ללא ספק אחת המשימות המאתגרות ביותר. בכל גיל ועבור על מי שחוגג יום הולדת. אם ארגון ימי הולדת לילדים לבני נוער הוא משימה מורכבת, הרי

שן
טיפים שטוב לדעת
איך לטפל בכתמים לבנים בשיניים קבועות?

יש לכם שיניים יפות וישרות אך לאחרונה שמתם לב שיש עליהן כתמים? אתם תוהים האם עליכם להשלים עם המצב או שיש משהו שתוכלו לעשות בנידון? מתלבטים באיזה טיפול לבחור? כל