נתפסת נוהג בשכרות – האם ניתן לערער?

נהיגה בשכרות היא עבירה על החוק שהדין עליה חמור מכיוון שהנהג לא רק מסכן את עצמו אלא גם את הנוסעים עימו ברכב, הנהגים האחרים והולכי הרגל. המאמר יבדוק האם ניתן לערער על דו"ח נהיגה בשכרות.

 

מהי נהיגה תחת שכרות?

על מנת לקבוע אם אדם נוהג תחת שכרות עליו לעבור מבחן בדיקת אחוזי אלכוהול. אם אחוז האלכוהול בדמו עולה על הרף הקבוע בחוק הוא יימצא שיכור. כלומר, גם אם הנהג אינו חש שיכור ואינו מתנהג כשיכור הוא עלול לקבל כתב אישום על נהיגה בשכרות כאשר נמצא בבדיקה 290 מ"ג אלכוהול בכל ליטר של אוויר אותו הוא נושף בבדיקה.

על אחת כמה וכמה, החוק מחמיר עם נהג צעיר לפני גיל 24 עם וותק של פחות משנתיים בנהיגה או נהג ברכב ציבורי או משאית.

 

ההבדל בין נהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה השונה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול. ההבדל הוא מבחינת העונשים. כאשר נוהגים תחת השפעת אלכוהול העונש הצפוי בחוק הוא פסילת רישיון נהיגה לתקופה קצרה יותר. לעומת זאת, נהיגה בשכרות תביא לפסילת רישיון של מינימום שנתיים.

בנוסף בנהיגה תחת שכרות לא מקבלים דו"ח תנועה רגיל אלא זימון לבית משפט וכתב אישום. לפיכך יש חשיבות רבה למעורבותו של עורך דין תעבורה שיכול להמיר את הדין מעבירה של נהיגה בשכרות לעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. למידע נוסף בקרו באתר של עורך דין תעבורה יערית אוליאל.

 

אמצעי האכיפה של המשטרה

בדיקת שכרות נעשית על ידי שוטר באמצעות נשיפון. בנוסף, השוטר רשאי לבקש מהנהג החשוד לעבור בדיקת שתן או בדיקת דם. כאשר שוטר עוצר נהג הוא ינסה לאתר סימנים מחשידים כמו ריח אלכוהול, תגובות והתנהגות. לעומת זאת, הבדיקה בינשוף מחייבת את הסכמת הנהג ורק שוטר מוסמך רשאי לבצע אותה.

לפיכך, הפתרון של השוטרים הוא בדיקה באמצעות ינשופון שאינו מדויק כמו בדיקת ינשוף וגם כאן הבדיקה מחייבת הסכמה של הנהג. יחד עם זאת, הינשופון אינו אינדיקציה לכתב אישום. אם נכשלים בבדיקה נדרשים לעבור בדיקות נוספות ואם מצליחים בבדיקה ניתן להמשיך בנסיעה.

 

האם ניתן לערער על אישום נהיגה בשכרות?

כאמור ניתן להמיר את האישום של נהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול. שנית, לעיתים הבדיקות אינן מתבצעות על פי הנהלים ולכן יש חשיבות רבה לליווי של עורך דין תעבורה שיוכיח כי התוצאות של הבדיקה אינן אמינות.

במקרה כזה אפשר להפחית בעונש או לקבל זיכוי מלא. ההמלצה היא לפנות מייד עם קבלת הזימון לחקירה לעורך דין מיומן בתחום ולא להתמודד לבד. לסיכום, ההשלכות על נהיגה בשכרות הן קריטיות כיוון שמעבר לפסילת רישיון הנהג יידרש לעבור מבחן עיוני ומעשי במרב"ד..

נתפס נוהג בשכרות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם