מתי ניתן לקבל ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם בגיר לקבוע על ידי מי וכיצד יטופלו ענייניו בעתיד כאשר הוא כבר לא יוכל לטפל בענייניו בעצמו. על מנת שהייפוי כוח ייכנס לתוקף עקב השינוי במצבו של מייפה הכוח היה עליו להבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח בעת שהוא חתם עליו. במאמר זה נרחיב לגבי המצבים השונים להם מתאים הליך זה.

 

מחלות זקנה

ניתן לקבל ייפויי כוח מתמשך כאשר הממנה רוצה בכך עקב הבנה שמצבו עשוי להגיע למצב בו כושר השיפוט שלו עתיד להיפגע ובמטרה לאפשר לאדם עליו הוא סומך לדאוג לצרכיו מבלי צורך להתמנות לאפוטרופוס על כל המשמעויות של הדבר. מצבים נפוצים בהם עורך דין ייפוי כוח מתמשך עשוי להציע להעדיף הליך זה הם מחלות זקנה המובילות למוגבלות שכלית.

 

יחסי אמון

במרבית המקרים הממנה יבחר במיופה הכוח תוך שהוא מסתמך על סמך יחסי אמון וקרבה ביניהם. הסיבה ליחסי האמון בייפוי כוח שנוגע לכלל התחומים לרוב מתבסס על קרבה משפחתית כגון הורה המייפה את כוחו לאחד מילדיו או בין בני זוג במערכת יחסים ארוכת שנים. לעיתים הייפוי כוח יחולק בין קרובים שונים בהתאם להבנתם וניסיונם בהיבטים אלה.

 

מי חותם ובפני מי

כפי שציינו, ניתן לקבל ייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו האישים של הממנה, לרבות אלו הרפואיים והממוניים או רק לחלקם. עריכת ייפוי הכוח מתמשך והחתימה עליו חייבת להתבצע בפני עורך דין. בנוסף לחתימת הממנה, מיופה הכוח נדרש להסכים למינוי ולחתום על כך.

ישנם מצבים בהם החתימה תכלול גם בעל מקצוע למשל כאשר הממנה מבקש לערוך ייפוי כוח רפואי ולהגדיר אילו החלטות יכללו במינוי.  ייפוי כוח מתמשך יכול להיערך ולהיחתם רק בפני עורך דין שאין לו כל עניין אישי בייפוי הכוח וכזה שעבר את ההכשרה המקצועית הנדרשת מטעם האפוטרופוס הכללי.

 

פסולים למינוי

לא ניתן לקבל ייפויי כוח מתמשך לענייני רכוש, גם אם הממונה מעוניין בכך, כאשר האדם המדובר  הוכרז כפושט רגל. גם כאשר המיופה  הוכרז כלקוח מוגבל חמור על ידי בנק ישראל הוא לא יוכל להתמנות כמיופה כוח לענייני רכוש. המינוי אינו מתאפשר גם כאשר הממונה מספק לממנה שירותים כלשהם תמורת תשלום לרבות טיפול רפואי, סיעודי, סוציאלי או שיקומי.

מצבים נוספים בהם לא ניתן לקבל ייפוי כוח מתמשך הוא כאשר הממונה מספק לממנה מקום מגורים תמורת תשלום אלא אם הוא קרוב משפחה של הממנה. גם אדם שכבר מונה כמיופה כוח לשלושה אנשים שאינם בני משפחתו לא יוכל להתמנות כממונה לאדם נוסף שאינו ממשפחתו.

 

סיכום ייפויי כוח מתמשך

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במצבים להם מתאים ההליך של ייפויי כוח, מי לרוב מתמנה ומי לא יכול לקבל את המינוי.  לאחר חתימה על ייפויי הכוח מול עורך הדין המתאים קיימת חובה להפקידו במרשם המנוהל על ידי האפוטרופוס הכללי. רק לאחר קבלת אישור להפקדה ולאחר הטבעת חותמת ההפקדה על גבי המסמך החתום, ניתן לראות את ההפקדה כמאושרת.

פטיש

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם