מתי כדאי לשלוח את הרכב לפירוק?

שליחה של הרכב לפירוק היא צעד שלא תמיד נעים לנו לבצע. הרכב שהיה איתנו שנים רבות הולך לרדת מהכביש, ואנחנו מנסים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להשאיר אותו בתנועה. עם זאת, מבחינה כלכלית ישנם מקרים שבהם הפירוק הוא הצעד שכדאי לכם לנקוט, ואנחנו כאן כדי להסביר לכם מהם המקרים הללו, ועל מה חשוב להקפיד כאשר שולחים את הרכב לפירוק.

 

הורדה של רכב מהכביש

הורדה של רכב מהכביש הוא תהליך שבו הרכב מאבד את הרישיון שלו לנסוע על כבישים במדינה, ואז גורטים אותו באופן סופי כדי שאף אחד לא יוכל לנסוע עליו. רכבים לגריטה מגיעים בשלל מצבים. בין אם מדובר על הרס של הרכב בגלל תאונה, התיישנות או כל סיבה אחרת, לאחר הגריטה הרכב מאבד לחלוטין את הערך שלו.

בתור בעלי רכב, לפני שאתם שולחים את הרכב שלכם לגריטה, אולם כדאי לשלוח אותו לפירוק. מפרק הרכבים הוא זה שידאג לכל תהליך ההורדה של הרכב מהכביש, וכאשר תמכרו לו את הרכב ייתכן שתוכלו לקבל תמורתו לא מעט כסף. זה אולי נשמע לכם מוזר שעל רכב לגריטה תקבלו כסף, אבל אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך.

 

חלקי חילוף

בכל רכב, לא משנה מה הגיל שלו, סביר להניח שיש חלקים שיכולים להיות רלוונטיים לרכבים אחרים. החלקים הללו מכונים חלקי חילוף, ולפני שהרכב שלנו נגרט בצורה סופית כדאי לנסות ולחלץ ממנו את אותם חלקים. כמובן, רוב הרכב כנראה לא יוכל לעזור לאחרים, אולם את החלקים הללו אפשר למכור ולקבל תמורתם לא מעט כסף. זה בדיוק מה שמפרק הרכבים עושה לפני הגריטה.

מפרק מקצועי

מפרק מקצועי

כאשר אתם ניגשים לבחירה של מפרק רכבים, הקפידו לבחור איש מקצוע אמין. המפרק צריך מצד אחד להיות מקצועי כדי להבין מה החלקים ברכב שלכם שיכולים להיות רלוונטיים. כמובן שהאמינות שלו גם היא חשובה, כדי לא להיות במצב שבו הרכב שלכם יורד מהכביש בלי שהרווחתם ממנו כלום, למרות שיכול להיות שהיו בו חלקי חילוף רלוונטיים.

 

חיסכון בזמן

יתרון נוסף שיש לפירוק הוא שברגע שאתם מעבירים את הרכב לידיים של המפרק האחריות להורדת הרכב מהכביש עוברת אליו, ואתם חוסכים לעצמכם לא מעט זמן של התנהלות מול רשות הרישוי ומשרד התחבורה. אז לא רק שאתם מרוויחים כסף על הרכב אלא אתם גם חוסכים לעצמכם הרבה זמן.

 

לסיכום

זה שהרכב שלנו סיים את חייו לא אומר שאנחנו לא יכולים להרוויח ממנו עוד קצת כסף. אם הרכב שלכם צריך לרדת מהכביש, במקום לעבור בעצמכם את ההליך הבירוקרטי מול משרד התחבורה, אתם יכולים לפנות למי שמפרק רכבים. במהלך הפירוק נבדוק האם הרכב שלכם מכיל חלקי חילוף רלוונטיים. במידה וכן, תוכלו לקבל על הרכב שלכם כסף, ולא תצטרכו לדאוג להורדה שלו מהכביש.

רכב כחול

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנוע רכב
רכב
במה עוזר הדלקן?

אם הגעתם לכאן, יכול להיות שאתם מתלבטים אם להעניק לעובדים שלכם את האפשרות לתדלק את רכבי החברה באמצעות דלקן או שאולי אתם העובדים שמתלבטים אם לקבל את ההצעה המפתה –

מוכר רכבים
רכב
עלויות נלוות ברכישת רכב חדש או משומש

כל מוצר שתרכשו מהמדף יהיה מלווה בתשלומי מיסים מסוימים, לפעמים גם תצטרכו להוסיף עלויות נוספות על כל מיני פיצ'רים. בעולם הרכב זה לא שונה בהרבה, והנה ריכזנו עבורכם את כל