מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני?

ביטוח פנסיוני הוא חלק בלתי נפרד כאשר מתכננים לפרוש מהעבודה. חשוב לתכנן את הפרישה ולהבין מה מצפה לכם. המאמר יפרט מתי כדאי לפנות לסוכנות ביטוח פנסיוני

 

במה עוסקת הסוכנות לביטוח פנסיוני?

סוכנות לביטוח פנסיוני עוסקת בייעוץ ותכנון פיננסי לפני פרישה מעבודה. מדובר על חברה המעניקה הדרכה אישית ודואגת לאינטרס האישי על מנת למצות בצורה מיטבית את כל האופציות כשהמטרה היא לפרוש בכבוד ולאפשר רמת חיים טובה. הפרישה כוללת תנאים שיש להבין אותם בין אם מדובר על מיסים ובין אם על הביטוח הלאומי.

בין היתר הסוכנות בודקת באמצעות הר הביטוחים את כל הביטוחים הקיימים ומסייעת לקבץ אותם או להסיר ביטוחים מיותרים כדי להפחית את דמי העמלה.

מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני?

כאשר אתם מתכננים לפרוש מהעבודה צריך להכין תיק שיכלול את הקצבה החודשית שאותה תקבלו לאחר הפרישה כמו גם את כל ההטבות הכוללות מענקי פרישה, פיצויים וחסכונות מקופות גמל וקרנות השתלמות. לא ניתן לתכנן ולפרוש בזמן קצר ולכן מומלץ להתחיל את התכנון כשנה לפני הפרישה המתוכננת. ההתנהלות מול גופי הביטוחים הפרטיים, הביטוח הלאומי ומס הכנסה מחייבים בירוקרטיה שיש לטפל בה טרם הפרישה.

 

מתי פורשים מהעבודה?

על פי החוק בישראל גיל הפרישה לגברים הוא 67 וגיל הפרישה לנשים הוא בין 62-65. למרות זאת, גם נשים יכולות לעבוד עד גיל 67, אך בגיל זה המעביד יכול לחייב את העובדים לפרוש. ישנה אפשרות גם להמשיך ולעבוד לאחר גיל 67 במידה והמעסיק מאפשר זאת.

בנוסף, ניתן לצאת לפרישה מוקדמת בגיל 60 בין אם מדובר בגברים ובין אם בנשים, אך לא תמיד זה כדאי מאחר והקצבה אותה תקבלו תהיה נמוכה יותר מ-70%. ההחלטה מתי לפרוש לא נעשית בקלות דעת ולכן יש לבחון את כל ההיבטים לפני שמחליטים לפרוש.

מתי פורשים מהעבודה

אילו הטבות נכללות בעת הפרישה?

לפני הפרישה מהעבודה יש לבדוק מהן ההטבות המגיעות לכם. למשל, אם לא ניצלתם את כל ימי המחלה לאורך שנות עבודתכם תוכלו לפדות אותם במידה ואתם מתכננים לפרוש מגיל 55 ומעלה. פדיון ימי המחלה הוא אפשרי לעובדי מדינה, חברות ממשלתיות או חברות גדולות שניסחו זאת בהסכמים הקיבוציים.

ישנן גם הטבות הקשורות לתשלומי מיסים. בגיל הפרישה מקבלים פטור ממס ואף משלמים פחות מיסים על רווחי הון. בנוסף, ישנו פטור של 50% ממס כשעוברים לדיור מוגן. כדי לבצע קיבוע זכויות ולנצל את הטבות המס יש לקבל הדרכה מיועץ פנסיוני.

 

פרישה בגיל צעיר

ישנם מצבים בהם מתכננים לפרוש בגיל צעיר וצריכים להיות מודעים לכך שהקצבה הפנסיונית לכשתגיע תהיה נמוכה יותר. כאן נכנס לתמונה היועץ הפנסיוני שמסייע לבנות תיק השקעות ולמצות את הטבות המס מגיל 50. לסיכום, הדרך לפנסיה צריכה להיות מתוכננת בקפידה כדי לקבל שקט בחיים.

מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רישיון
כללי
איך מאמתים רישיון ייבוא בישראל?

כאשר עסקים בישראל עוסקים ביבוא סחורות ממדינות אחרות, אימות רישיון יבוא הוא שלב מכריע בהבטחת העסקאות בהתאם לסטנדרטים והנהלים הכלליים של סחר בינלאומי. תהליך אימות רישיון יבוא כולל מספר שלבים

עולם השידוכים
כללי
האם יש שידוכים גם למעמד הגבוה?

בעידן הדיגיטלי, בו קשרים חברתיים נוצרים בקלות דרך מסכים, עולם השידוכים עובר טרנספורמציה משמעותית. לצד אפליקציות ההיכרויות והאתרים הרבים, משרדי שידוכים ממשיכים לתפקד כשחקן מרכזי בחיפוש אחר אהבה, תוך התמקדות

הבית החיצוני
כללי
5 רעיונות לשיפור המראה החיצוני של הבית

שיפור המראה החיצוני של הבית לא רק מגביר את האטרקטיביות שלו, אלא גם יכול להגדיל משמעותית את ערך השוק שלו ולספק תחושת גאווה וסיפוק לבעלי הבית. בין אם מתכננים למכור

5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין
כללי
5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין

שיפוץ בניין, יכול להיות מאמץ מורכב ומאתגר. עם זאת, עם האסטרטגיות והכלים הנכונים, התהליך יכול להפוך להרבה יותר חלק ויעיל. במאמר אינפורמטיבי זה, נציג בפניכם חמישה גורמים מרכזיים שיכולים להפוך

איך לבחור את רופא השיניים המושלם
כללי
איך לבחור את רופא השיניים המושלם

טיפולי שיניים הם חלק ממכלול המאמצים שאנו עושים לשמירה על הבריאות. על מנת לטפל בשיניים כמו שצריך חשוב לא רק לשמור על היגיינת הפה, אלא גם לבחור רופא שיניים מושלם.