מרכיבי המשכנתא העיקריים שצריך להכיר

רכישת דירה עבור זוגות צעירים ועבור אנשים רבים אחרים מתאפשרת היום באמצעות לקיחת משכנתא מהבנק, מחברות הביטוח או מחברות פרטיות שהחלו לפעול על מנת לאפשר תנאים נוחים יותר ללווים השונים. כל מסלול משכנתא מציע תנאים אחרים ופירוט אחר לקבלת הכספים ולהחזרת הכספים, אולם בכל אחד מהם יש את מרכיבי המשכנתא העיקריים שצריך להכיר. כדי שלא תופתעו בזמן שאתם יושבים אצל יועץ המשכנתאות ותצטרכו להרים גבה ולשאול עשרות שאלות, החלטנו לעשות סדר ולפרט לכם על כל מרכיבי המשכנתא העיקריים שצריך להכיר.

 

משכנתא – ההתחייבות היא לא רק שלכם אלא גם של הבנק

לפני הכל חשוב להבין שכל מרכיבי המשכנתא העיקריים באים במטרה לאפשר לכם ללוות את הכסף שאותו אתם צריכים, אולם באים גם להגן על הבנק או כל גורם פיננסי אחר שממנו החלטתם ללוות את הכסף. בסופו של דבר, לא מדובר כאן על כמה שקלים בודדים אלא על מאות אלפי שקלים שאתם עומדים ללוות מהבנק, והוא צריך לדעת שאתם בוודאות מחזירים אותו. לכן, מרכיבי המשכנתא העיקריים מפרטים ממה בדיוק יורכב מסלול המשכנתא שלכם, כולל תנאי ההחזר, ריביות ועוד.

 

מרכיבי המשכנתא העיקריים שצריך להכיר

אז יש כמה מתוך מרכיבי המשכנתא העיקריים שהם בסיסיים ביותר כמו קרן, ריבית, תקופת ההחזר והחזר חודשי. בואו נבין מה אומר כל אחד מהם:
1. קרן – הקרן היא למעשה הסכום של ההלוואה שאותה תקבלו מהבנק על מנת שתוכלו לקנות את הדירה. הקרן יכולה להיות אחת משלוש אפשרויות: נושאת ריבית, צמודה למדד המחירים לצרכן או צמודה למדדים אחרים. הלווה מחזיר את הקרן לאורך תקופת ההחזר, שלעיתים היא תקופה קצרה יותר ולפעמים היא תקופה שמתפרשת על פני זמן רב יותר.

  1. ריבית – הריבית היא סכום כסף שמתווסף אל כספי הקרן, והיא מצטברת גם היא לסכום הסופי שאותו הלווה יחזיר אל הבנק. קיימות ריביות מסוגים שונים – ריבית משתנה, ריבית קבועה או ריבית פריים. הריבית נקבעת על פי קריטריונים מסויימים והיא כמובן משפיעה על הסכום שאותו תצטרכו להחזיר – ככל שהריבית תהיה גבוהה יותר כך תצטרכו להחזיר יותר כספים, וככל שהריבית נמוכה יותר – לא תצטרכו להוסיף עוד הרבה לסכום הסופי.

 

תקופת ההחזר והחזר חודשי – מרכיבי המשכנתא העיקריים – המשך

  1. תקופת ההחזר גם הוא ממרכיבי המשכנתא העיקריים, והוא למעשה מרכיב שמגדיר את פרישת הזמן שלאורכה תחזירו אל הבנק את הסכום שלוויתם ממנו. כמובן שככל שתקופת ההחזר תהיה ארוכה יותר כך תצטרכו לשלם יותר כסף לבנק, אולם במקרים מסויימים לא ניתן "לשחק" עם העניין הזה, פשוט כי הדבר תלוי ביכולת ההחזר של הלווה. אם הוא זקוק ליותר זמן כדי להחזיר את הכסף – לא תהיה כאן ברירה אלא לפרוש את תקופת ההחזר על פני משך זמן ארוך יותר.
  2. החזר חודשי – החזר חודשי הוא למעשה התשלום שאותו תחזירו לבנק מדי חודש. התשלום הזה מורכב מהקרן ומהריביות ובהתאם לתנאי מסלול המשכנתא שאתם נמצאים בו. כל לווה יכול לקבוע איזה אחוז מסך ההכנסות הוא מוכן להקדיש לטובת ההחזר החודשי, בתיאום כמובן עם תנאי הבנק ותלוי בהסכמה שלו.

 

עוד לא סגורים על הנושא? אל דאגה – הכירו את משכנתא אינפו

ענייני המשכנתא הם בהחלט עניינים גדולים ומורכבים, ולכן אנשים רבים מרגישים צורך להתייעץ עם מישהו מקצועי בעניין הזה. חברת משכנתא אינפו היא הפתרון המושלם עבורכם, עם יועצי משכנתאות מנוסים ומקצועיים שישמחו לעמוד לרשותכם ולהגיע ביחד איתכם להחלטה – איזה מסלול משכנתא הוא הטוב ביותר עבורכם. היכנסו אל האתר והתרשמו בעצמכם: https://www.mashcantainfo.com.

 

חתימה על מסמך

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה

עצמאי
פיננסים
האם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות

קרן השתלמות משמשת כסוג של קופת חיסכון עבוד שכירים בארץ. כל חודש סכום מהמשכורת החודשית מופרש לקרן על ידי המעסיק ואותו הסכום פטור ממס ונכנס במלואו לקרן ללא הורדות. לא