מה זה מעשים מגונים לפי החוק?

החוק מגדיר מעשה מגונה כמעשה שנועד לשם גירוי, ביזוי או סיפוק מיני, שנעשה ללא הסכמה בוגרת של אחד הצדדים. העונש על עבירה של ביצוע מעשים מגונים יכול להגיע למאסר של עשר שנים במקרה של מעשה מגונה בנסיבות מחמירות.

 

מה זה מעשה מגונה?

בניגוד לעבירות אחרות בעלות אופי מיני, ישנו קושי בהגדרת המושג מעשה מגונה והניסיון להגדירו באופנים שונים. רוב ההגדרות והדוגמאות עוסקות במעשים מיניים הכוללים מגע של הפוגע בקורבן, ללא הסכמתו אבל ישנם גם מקרים בהם המעשה המגונה אינו כולל מגע כלל, כמו במקרה של חשיפת איברים אינטימיים בפני אדם אחר.

על פי החוק ישנה הגדרה שונה למעשה מגונה שלא כולל נגיעה באדם אחר והיא מעשה מגונה בפומבי שנחשבת לקלה יותר בחומרתה. ישנם, לצערנו, גם מקרים בהם מדובר במעשה מגונה תוך שימוש בכוח ומעשה מגונה בנסיבות מחמירות. כלומר, עבירות של מעשה מגונה הן סבוכות מבחינת החוק. ניתן ללמוד עוד על הנושא באתר https://www.dw-law.co.il.

 

גופו וכבודו של אדם

הקביעה של מעשים מגונים כעבירה פלילית נובע מזכויות יסוד של כל אזרח הכוללות שמירה והגנה על גופו, על צנעתו, פרטיותו ועל כבודו. כל אלה עלולים להיפגע במקרים שונים של מעשים מגונים. חשוב לזכור שבמקרה של קטין או חסר ישע אין אפשרות לקבל הסכמה בוגרת מהקורבן בכל מקרה והחוק מתייחס גם למקרים כאלה וגם למקרים בהם ההסכמה הושגה במרמה וכן במקרים בהם נעשה שימוש באמצעי לחץ שאינם בהכרח הפעלת כוח פיזי.

בנוסף לכך שמעשים מגונים מהווים עבירה פלילית, הם מהווים גם עוולה אזרחית ובמקרה בו נפגעות זכויות היסוד של הקורבן, בשל ביצוע מעשים מגונים כנגדו ניתן למצות את הדין עם הפוגע בכל האפיקים הקיימים.

 

מעשים מגונים בתוך התא המשפחתי

התייחסות נוספת בחוק היא למקרים בהם נעשים מעשים מגונים בקטין או בחסר ישע בתוך התא המשפחתי ובעיקר, אם נעשו על ידי האחראי על הקורבן. חשוב לזכור שבתא המשפחתי ישנה תלות כמעט מוחלטת של קטינים ושל חסרי ישע במבוגרים הסובבים אותם וזו עלולה להיות מערכת רעילה של ניצול לאורך זמן.

לקורבנות של מעשים מגונים בתוך המשפחה, בעיקר קורבנות חסרי ישע או קטינים, יש בדרך כלל קשיים פסיכולוגיים ופיזיים קשים שנובעים מהניצול אותו חוו בתוך ביתם ומידי משפחתם. העונש המוטל על המבצעים מעשים מגונים בתוך התא המשפחתי חמור יותר ועשוי להגיע למאסר של עשר שנים.

 

ניתן לקבל פיצוי

ההגדרה של מעשים מגונים בחוק היא הגדרה כללית ורחבה מאוד אבל היא עומדת להגנת קורבנות של עבירות שונות. חשוב לזכור שבנוסף להליך הפלילי שיתקיים כנגד הפוגע, ישנה אפשרות גם לתביעה אזרחית של הקורבן ולזכייה בתשלום פיצוי כספי של הפוגע לקורבן, דבר שיכול לאפשר לקורבן תהליך התמודדות והחלמה קל יותר מבחינה כלכלית.

מעשים מגונים לפי החוק

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם