מיתוג עסקי הוא כלי עוצמתי וחשוב מאוד שיש לעסק.
באמצעותו ניתן ליצור תדמית טובה, אמון, בטחון והצלחה.
מיתוג עסקי הוא מעבר לעיצוב לוגו מושך ושם קליט.
הוא כולל מגוון תהליכים שעתידים להשפיע על קהל היעד שלכם. אז כיצד מיתוג עסקי יכול להציל חברה?
ביסוס ערכים
ישנן דרכים רבות ליצור חיבור עם קהל הלקוחות של העסק. אחת הדרכים היא ליצור חיבור עמוק על בסיס ערכים משותפים, ובכל ליצור מיתוג עוצמתי ובעל השפעה. נסו לצלול לעומק המוצר ולהבין מה הם הערכים העומדים מאחוריו וכיצד ישפיעו על הצרכנים השונים. זהו תהליך מורכב, אך כאשר תשלימו אותו תוכלו לייצר מיתוג שיחזיק לאורך שנים.
בנו סיפור
כיום יש המון מוצרים, בתי עסק ומגוון רחב מאוד של אפשרויות. צרכנים מחפשים ייחוד, מקוריות וסיפור שהם יכולים להתחבר אליו. חיבור לסיפור שעומד מאחורי המוצר יכול לגרום ללקוח לבחור דווקא במוצר שלכם על חשבון מוצר דומה אחר. סיפור טוב של מותג המתאר את הפיתוח שלו וכיצד הוא יכול לעזור ללקוח, יכול להותיר רושם חזק מאוד שלא יישכח במהירות. בעזרת סיפור תוכלו לבנות מיתוג מדויק שיגיע אל קהל היעד שלכם.
תהליך מיתוג רחב ומעמיק
כאמור, מיתוג עסקי לא מסתיים בעיצוב לוגו יפה או בחשיבה על שם מוצלח. זהו תהליך עמוק וארוך המצריך סבלנות רבה. גישה נכונה לתהליך זה היא הבנה שזהו תהליך רב ממדים ושיש להשקיע בכל אחד מהם. עליכם לחשוב כיצד משתמש ירגיש כאשר משתמש יכנס לעסק שלכם – גם אם הוא וירטואלי וגם אם הוא לא. כיצד יראה מבחינה ויזואלית, כיצד הוא ייוצג ברשתות החברתיות ולאיזה קהל יעד הוא פונה.
איש מקצוע
לעתים, לבעל העסק עצמו קשה לחוות דעה אובייקטיבית וכנה על המותג שלו. מאחר והוא חווה את העסק מזווית פנימית, עזרה חיצונית ומקצועית יכולה להיות ערכית ביותר. איש מקצוע יכול לספק מידע על איך המותג נתפס מבחוץ, ולייעץ בצורה כנה ממה כדי להיפרד ומה כדאי להשאיר או לשפר. תוכלו להיעזר באסטרטג היסייע בבניית חזון והערכים של העסק. בנוסף, תוכלו להיעזר במעצב גרפי שיעזור בבניית השפה העיצובית של העסק, ויוכל לייצר אמצעים שיווקיים ויזואליים. מומלץ לוודא שאנשי העסק בהם אתם נעזרים מומחים בתחומם ובעלי ניסיון והבנה עמוקה בתהליך הקידום.
לסיכום
תהליך של קידום עסקי יכול לקחת חודשים ואף שנים. זהו תהליך עמוק ואף מייגע לעיתים, אך הוא בעל ערך רב ואף יכול להציל חברות ענק הנמצאות בקשיים. תהליך זה אינו תהליך חד פעמי, ישנן חברות אשר מעדכנות את המותג שלהן בתדירות בלתי פוסקת, כדי לשמור על עדכניות ורעננות. אז פנו זמן ואנרגיה, התמקדו והתמסרו לתהליך, ותוכלו לזכות בתמורה עסקית משמעותית.