מה קורה כאשר אין ביטוח לרכב בתאונת דרכים?

תאונות דרכים הן הפחד הגדול ביותר של כל נהג בכביש. בכל יום קורת עשרות תאונות דרכים ברחבי הארץ, חלקן חמורות יותר וחלקן חמורות פחות, אך בכולן ישנו סוג של נזק ברכוש או נזק בנפגש.

לכל סוג של נזק ישנו ביטוח.

במאמר זה נדבר על סוגי הביטוחים הקיימים לרכב, מה תפקידי סוגים אלו ומה קורה כאשר אין ביטוח לרכב?

 

סוגי ביטוחים

ביטוח חובה

תחילה, בדיוק כמו המצטייר משמו – ביטוח חובה הוא חובה. תפקידו של הביטוח חובה הוא להגן עליכם במקרה של תאונה מההוצאות עקב פציעה בגופכם או בנפשכם. הוצאות הטיפול הרפואי העלול להגיע לאחר תאונה יכולות להגיע לסכומים מפלצתיים שלא בכל אחד היכולת לעמוד בהם, ולכן נועד ה – "ביטוח חובה".

 

ביטוח צד ג'

סוג ביטוח זה הוא אינו חובה, אך מומלץ לעשות אותו מסיבות רבות. תפקידו העיקרי של ה- "ביטוח צד ג" הוא לכסות את כספי הנזק שנגרמו לנפגע התאונה אם התרחשה באשמתכם. למשל: אם עברתם באור אדום ברמזור והתרחשה תאונה בעקבות כך ופגעתם ברכב שעבר שם, ביטוח צד ג' הוא הביטוח שיכסה את נזקי הרכב שפגעתם בו. במקרה בו התאונה התרחשה שלא באשמתכם, אינכם צריכים להפעיל את ביטוח צד ג' שלכם מפני שחובת כיסוי הנזק הוא ע"י הנהג האשם בלבד.

 

ביטוח מקיף

הביטוח המקיף הינו סוג הביטוח הכי פחות נפוץ, וזאת בשל מחירו היקר בהרבה משאר הביטוחים. תפקידו של הביטוח המקיף הוא לכסות נזק שנגרם לרכוש (בלבד!) ומכל סיבה שהיא, למשל: תאונת דרכים, אסון טבע, שריפה, גניבת רכב ועוד. הביטוח מקיף כולל בתוכו את סעיפי הביטוח צד ג' ולכן אם בחרתם לבטח בביטוח מקיף, אין סיבה לבצע גם ביטוח צד ג'. ביטוח מקיף אינו חובה.

 

מה קורה כאשר אין ביטוח לרכב בעת תאונה?

ההשלכות של נסיעה ללא ביטוח הן בדרך כלל כלכליות בלבד. בעת מעורבות בתאונת דרכים ללא ביטוח חובה או צד ג', הוצאות הנזקים הנגרמו מהתאונה ישולמו מתוך כיסכם ללא השתתפות או עזרה מהביטוח. למרות שביטוח החובה הינו חובה בחוק, העונש על נסיעה ללא ביטוח זה עלול להיות קנס בלבד, ללא מעצר או תיק רשום. במקרה ונקלעתם לתרחיש זה אנו ממליצים להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים מומלץ.

ולסיכום, רובנו מבלים זמן רב מזממנו ברחבי הכבישים ותאונה יכולה לפגוש אותנו בכל פינה, תאונה יכולה להיגרם מחוסר תשומת לב רגעית אך ההוצאות הנגרמות ממנה עלולות להיות כבדות מאוד ולהיפרס לתקופה ארוכה. תפקידם של סוגי הביטוחים השונים הם לעזור לנו בהוצאות אלו לאחר התאונה.

 

משקל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח
ביטוחים
מדוע כדאי להשתמש בשירות של הר הביטוח?

מספר המתעניינים בשירות שניתן מטעם "הר הביטוח" עלה בימים האחרונים. תרחיש זה בא לידי ביטוי בעקבות סדרת כתבות מרתקת שעלתה במהדורת חדשות מוכרת. גם אנחנו, בדומה לקוראים שלנו, צפינו בכתבה

כפל ביטוחים
ביטוחים
עושים סדר בתיק הביטוחים

לכל אחד יש תיק ביטוחי משלו. התיק הביטוחי שלכם לא זהה לתיק של אף אחד אחר. כל אדם מתאים את התיק הביטוחי למה שהוא צריך. וכמו שהצרכים שלנו משתנים, גם

מבנה מבוטח
ביטוחים
הומי (Hommie) – ביטוח דירה אונליין

ביטוח דירה נועד לשמור על הנכס החשוב והיקר ביותר לרוב המשפחות הישראליות ובכלל – בית המגורים. כל תקלה או אסון אשר יפגעו במבנה הבית, יכולים להוביל לקטסטרופה כלכלית עקב תיקונים

הרמת גלגל
ביטוחים
ביטוחים באופנוע – כל המידע

ביטוח לאופנוע הוא עניין רגיש, ולעתים הוא בין הנושאים הראשונים שיזכירו בפניכם בעת שיגלו שאתם רוכבים על אופנוע – מיד אחרי הסיכון. יש מספר נקודות חשובות שעלינו להכיר מבחינת ביטוחים