מה מחירו של טיפול שורש מקצועי?

מחיר טיפול שורש הוא דבר משתנה מרופא לרופא ובין המרפאות השונות, אבל מדוע? ואיך נדע מה באמת הכסף שלנו קונה כאשר אנחנו בוחרים לשלם 150 שקלים או 2000 שקלים על מה שנראה כמו אותו הטיפול? במאמר נסביר אילו גורמים משפיעים על המחירים בשוק טיפולי השורש.

 

מחירים שונים לאותו טיפול

יתכן וכבר התחלתם לחפש מחירים לטיפול שורש וגיליתם כי עשויים להיות פערים משמעותיים במחירים אך לא ברור מספיק מדוע. ובכן, לכל טיפול שורש מחיר שונה בהתבסס על כמה גורמים. את הגורמים הללו מומלץ לבחון בבחירה היכן לבצע טיפול שורש.

 

  • סכר גומי ומיקרוסקופ

רופא המשתמש בסכר גומי ו/או במיקרוסקופ במהלך טיפול שורש עשוי לגבות מחיר גבוה יותר עבור הטיפול, אך זו השקעה כדאית בהחלט, מאחר וסכר גומי ומיקרוסקופ מאפשרים דיוק גבוה יותר במהלך טיפול השורש על אף התוספת האפשרית למחיר הטיפול.

 

  • הכלים לביצוע טיפול שורש

הכלים לביצוע טיפול שורש עשויים להיות מחומרים שונים. החומר מבין הטובים ביותר, ממנו עשויים כלים אלה, הוא ניקל טיטניום, אך בהתאם לאיכות מגיע גם המחיר, לכן רופא המשתמש בכלים מניקל טיטניום עשוי לגבות מחיר גבוה יותר מרופא אחר.

 

  • שיטות תמחור שונות

גם בין שני רופאים המשתמשים באותם כלים, בסכר גומי ובמיקרוסקופ עשויים להיות הבדלים במחיר לטיפול שורש. הסיבה לכך היא מאחר וישנן שיטות תמחור שונות לטיפולי שורש. השיטה הפופולרית יותר היא תמחור לפי מספר תעלות השן הדורשות ניקוי, והשיטה הפחות פופולרית היא תמחור לפי מיקום השן. השיטה השנייה מתחשבת בכמות התעלות הטיפוסית הקיימת בשיניים במיקומים מסוימים (טוחנות, מלתעות או שיניים קדמיות).

 

  • פרטי או דרך הקופה

גורם נוסף להבדלים בין מחירים של טיפולי שורש הוא הרופא אצלו אתם עושים את הטיפול. קיימת האפשרות לבצע טיפול שורש דרך קופת החולים וגם בקליניקה פרטית. כמובן שדרך קליניקה פרטית תיפרדו מסכום גבוה יותר, אך גם בין הקליניקות הפרטיות קיימים הבדלים במחיר, וגם בתוך קופות החולים, כך מצאנו. הבדלי המחירים גם בתוך הקליניקות הפרטיות וקופות החולים, הם תוצר של הגורם הבא:

 

  • מומחה או מתמחה

טיפול שורש מציעים גם מתמחים ורופאים טריים יותר, בין אם באופן פרטי או דרך קופת החולים. כמובן שרופאים אלה מוסמכים דיים על מנת לבצע טיפול שורש כהלכה, אך מומלץ לפנות לרופא מומחה בעל ותק של שנים בתחום, גם אם תאלצו להיפרד מסכום כסף גבוה יותר בשל כך.

 

לסיכום

טיפול שורש עשוי מאוד לכאוב בארנק, אך כאשר בידכם הידע הבסיסי על הכלים בהם הרופא משתמש במהלך הטיפול, האם הוא משתמש בסכר גומי ומיקרוסקופ, באיזה שיטת תמחוק הוא משתמש והאם הוא רופא מומחה או מתחיל שפניתם אליו באופן פרטי או דרך הקופה, תוכלו לדעת בדיוק עבור מה אתם משלמים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הבית החיצוני
כללי
5 רעיונות לשיפור המראה החיצוני של הבית

שיפור המראה החיצוני של הבית לא רק מגביר את האטרקטיביות שלו, אלא גם יכול להגדיל משמעותית את ערך השוק שלו ולספק תחושת גאווה וסיפוק לבעלי הבית. בין אם מתכננים למכור

5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין
כללי
5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין

שיפוץ בניין, יכול להיות מאמץ מורכב ומאתגר. עם זאת, עם האסטרטגיות והכלים הנכונים, התהליך יכול להפוך להרבה יותר חלק ויעיל. במאמר אינפורמטיבי זה, נציג בפניכם חמישה גורמים מרכזיים שיכולים להפוך

איך לבחור את רופא השיניים המושלם
כללי
איך לבחור את רופא השיניים המושלם

טיפולי שיניים הם חלק ממכלול המאמצים שאנו עושים לשמירה על הבריאות. על מנת לטפל בשיניים כמו שצריך חשוב לא רק לשמור על היגיינת הפה, אלא גם לבחור רופא שיניים מושלם.

מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני
כללי
מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני?

ביטוח פנסיוני הוא חלק בלתי נפרד כאשר מתכננים לפרוש מהעבודה. חשוב לתכנן את הפרישה ולהבין מה מצפה לכם. המאמר יפרט מתי כדאי לפנות לסוכנות ביטוח פנסיוני   במה עוסקת הסוכנות

כללי
מה הקשר בין הגדלת איבר המין לעיבוי שפתיים

לפני כמה ימים נודע לנו שיש קשר בין טיפולים להגדלת הפין לבין טיפולים אסתטיים לעיבוי השפתיים. העובדה המפתיעה הזו גרמה לנו להבין שצריך לכתוב עליה מדריך מקיף שיעלה לרשת, כדי