מהי העלמת מס ומה הדברים שכתובים בחוק

את המושג עבירות מס, אנו שומעים חדשות לבקרים במהדורות החדשות השונות, כמו גם באתרי האינטרנט השונים. החל מפרשיות של אישים מפורסמים ואנשי ציבור שונים – תחום המיסוי במדינת ישראל מביא לפתיחת אלפי תיקים משפטיים מדי שנה בשנה.

עבירות המס השונות במדינת ישראל

עבירות המס במדינת ישראל מתחלקות לשני חלקים: עבירות מס קלות ועבירות מס קשות. בתחום עבירות המס הקלות יותר, ניתן למצוא כל אזרח תמים ששגה וטעה בפרטי הדוח שהפיק או שאיחר במועד הגשת הדוחות. עבירות מס קשות, הן כל אותן עבירות שקשורות בהלבנת הון, העלמות כספים וכו'. חשוב לציין שאין איש במדינת ישראל שחסין מפני החוק בתחום המיסוי, ויותר מכך – במדינת ישראל יש מדיניות ברורה שבאה לידי ביטוי בענישה קשה בכל הקשור לנושא זה. לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי הם ייצאו ביד קלה גם אם הם ייתפסו בעבירות מס כאלה ואחרות, אך לא כך הם פני הדברים – עבירות מס מסוימות עשויות להביא לעונש מאסר בפועל, עונש חמור מאין כמותו. מעבר לכך, העונשים הכלכליים הגבוהים שבית המשפט פוסק, הם גבוהים בסדרי גודל מהסכום המדבור.

העלמות מס ועבירות המס הנפוצות ביותר במדינת ישראל הן הוצאות קבלות פיקטיביות (מדי שנה נפתחים אלפי תיקים בתחום זה, החל מאנשים שמוציאים קבלות פיקטיביות של מאות שקלים ועד אנשים שמוציאים קבלות פיקטיביות של מאות אלפי שקלים), אי הנפקת תלוש משכורת (למעשה בעלי עסקים נוטים לעשות זאת על מנת להימנע מתשלומים שונים כמו פנסיה, ביטוח לאומי וכו'), אי תשלום מס על רווחים מעבר לים (במידה וקיימים עסקים שיש להם קשרים עסקיים מעבר לים – הם גם חייבים בדיווח אותן הכנסות לצורך קיזוז מס), קבלות פיקטיביות, דיווח לא נכון של עוסק מורשה על הקבלות שהוא מנפיק וכו'.
אם מצאתם את עצמכם באחד מהסיטואציות הללו, סימן שאתם צריכים לקחת את שירותיו של עורך דין בתחום המיסים.

ייצוג משפטי בתחום המיסוי

אם מצאתם את עצמכם בסיטואציה שבה עברתם על חוקי המיסוי – בין אם בתמימות ובין אם במכוון, סביר להניח שאתם בבעיה. במוקדם או במאוחר תקבלו דיווח על כך שאתם מזומנים לבית משפט, בעקבות הליכים משפטיים שמדינת ישראל בחרה לפתוח כנגדכם. אם זה המקרה – בחירת עורך הדין היא שלב חשוב ביותר. לאור היחס המחמיר שבתי המשפט נוקטים בעבירות מס, ולאור הענישה הצפויה לכם (בין אם מאסר בפועל ובין אם קנס כספי גבוה), על מנת למזער עד כמה שניתן את הנזקים תצטרכו את שירותיו של עורך דין ותיק ומנוסה. עורך דין שמנוסה בתחום העלמות מס, יידע למצוא את הפרצות בחוק, שיוכלו להעניק לכם הקלות משמעותיות בענישה – ולעיתים גם יוכל להוציא אתכם זכאים לגמרי.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה

עצמאי
פיננסים
האם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות

קרן השתלמות משמשת כסוג של קופת חיסכון עבוד שכירים בארץ. כל חודש סכום מהמשכורת החודשית מופרש לקרן על ידי המעסיק ואותו הסכום פטור ממס ונכנס במלואו לקרן ללא הורדות. לא