מגיעים לנירוונה: כל מה שרציתם לדעת על בודהיזם למתחילים

נכון ל2012, קיימים בעולם לא פחות מ- 500 מיליון אנשים, המהווים 7.1 אחוז מהאוכלוסייה המזוהים עם הדת הבודהיסטית. זוהי הדת הרביעית בגודלה אחרי הנצרות, האיסלם והדת ההינדוניסטית. אז אם תהיתם לעצמכם במה הבודהיסט מאמין, מהו אורח חייו, ומה הם הזרמים השונים בדת זו, התשובות לשאלות הללו נמצאות בכתבה הבאה. במידה ואתם רוצים להכיר את הדת הבודהיסטית או רוצים להפוך להיות חלק ממנה, הגעתם למקום הנכון.

 

בודהיזם – מאיפה הכל התחיל?

כשבאים לדבר על דת חשוב לדבר קודם כל על ההיסטוריה, מעין היא הגיחה לעולם. הדת הבודהיסטית התחילה מאדם הקרוי סִידְּהָארְטְהַה גַאוּטַמָה, הידועה בתור הבודהה. הוא מכונה כך משום שהוא היה מורה רוחני מהודו שהגיע להארה, על פי המסורת.

למעשה, כמעט ואין תיעוד היסטורי למפעל חייו ורוב הדברים שאנחנו יודעים על בודהה נכתבו מאות שנים לאחר מותו. על פי האמונה הבודהיסטית כל חייו הוא עסק בלעזור לעזור לאנשים נוספים להשתחרר, כפי שהוא הצליח, מהסבל האנושי על כל צורותיו, ולהגיע להארה.

בודהיזם למתחילים

ארבע האמיתות הנאצלות

ארבע האמיתות הנאצלות עזרו לבודהה להגיע לנירוונה, כלומר להארה, והן נחשבות לאבני הבניין של הדת הבודהיסטית. ננסה להסביר אותם במילים פשוטות.

  1. דוקהה – האמת בדבר קיומו של הסבל. ההבנה שכל הקיום מוביל בהכרח לסבל. סבל יכול להיות מספר רב של דברים. באופן כללי כל מה שרע בחיים- מתח, חוסר נוחות או מועקה.
  2. סמודיה – זוהי האמת במקורו של הסבל. כלומר, הכמיהה והרצון להפסיק להתקיים בעולם, משום שמקור הסבל נמצא בו.
  3. נירודהה – האמת בכך שניתן להכחיד את הסבל, וכי אפשר לטהר את הסבל מחיינו.
  4. מרגה – האמונה בכיצד יש להשתחרר מהסבל, על פי המרגה קיימת דרך ריאלית ומעשית שבה נוכל להשתחרר מהסבל הקיים בעולם.

בודהיזם למתחילים

המדריך לבודהיסט המתחיל

אמה צריך לדעת כאשר מתעניינים בבודהיזם למתחילים? אדם המזוהה עם הדת הבודהיסטית צריך ללכת בדרכו של בודהה ולהאמין תמיד בארבעת האמיתות הנאצלות. הדרך המעשית לכך היא להיצמד לשמונת העקרונות שמנחים את האדם להגיע לנירוואנה, כלומר להגיע לשחרור מסבל החיים.

בדרך זו, האדם הבודהיסטי מאמין שהוא יגיע למצב שבו הנפש תהיה משוחררת בכך שאדם יפסיק לרדוף אחרי תשוקות ותאוות של העולם הזה שמלווה בהכרח בסבל וכאב. אין בדת מצוות או חוקים שעל פיהם המאמינים חייבים לה, כגון להגיע למקדש. מאמין שעושה את מלאכת הדת נאמנה הוא מאמין שמתרגל יום יום בכל זמן וכל מקום שהוא נמצא את הדהרמה.

מלבד התרגול, האמין מחויב לחקור ולהרהר בשמונת העקרונות שציינו לעיל, ללא הפסקה. על פי הדת, רק לאחר חקירה, תרגול ויישום, המאמין הבודהיסטי יכול להגיע להארה.

 

לסיכום,

ניתן לחשוב כי קל להיות אדם המזוהה עם הדת הבודהיסטית, שכן  בסך הכל צריך להגיד שאנחנו מאמינים בדרך שהשאירה לנו הבודהה. אך האמת היא שהיישום של דרכו הוא כבר עניין מורכב ומסובך יותר. עלינו לחיות את עקרונות הדהרמה וליישם אותם יום יום על מנת להגיע, אולי, להארה.

בודהיזם למתחילים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם השידוכים
כללי
האם יש שידוכים גם למעמד הגבוה?

בעידן הדיגיטלי, בו קשרים חברתיים נוצרים בקלות דרך מסכים, עולם השידוכים עובר טרנספורמציה משמעותית. לצד אפליקציות ההיכרויות והאתרים הרבים, משרדי שידוכים ממשיכים לתפקד כשחקן מרכזי בחיפוש אחר אהבה, תוך התמקדות

הבית החיצוני
כללי
5 רעיונות לשיפור המראה החיצוני של הבית

שיפור המראה החיצוני של הבית לא רק מגביר את האטרקטיביות שלו, אלא גם יכול להגדיל משמעותית את ערך השוק שלו ולספק תחושת גאווה וסיפוק לבעלי הבית. בין אם מתכננים למכור

5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין
כללי
5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין

שיפוץ בניין, יכול להיות מאמץ מורכב ומאתגר. עם זאת, עם האסטרטגיות והכלים הנכונים, התהליך יכול להפוך להרבה יותר חלק ויעיל. במאמר אינפורמטיבי זה, נציג בפניכם חמישה גורמים מרכזיים שיכולים להפוך

איך לבחור את רופא השיניים המושלם
כללי
איך לבחור את רופא השיניים המושלם

טיפולי שיניים הם חלק ממכלול המאמצים שאנו עושים לשמירה על הבריאות. על מנת לטפל בשיניים כמו שצריך חשוב לא רק לשמור על היגיינת הפה, אלא גם לבחור רופא שיניים מושלם.

מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני
כללי
מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני?

ביטוח פנסיוני הוא חלק בלתי נפרד כאשר מתכננים לפרוש מהעבודה. חשוב לתכנן את הפרישה ולהבין מה מצפה לכם. המאמר יפרט מתי כדאי לפנות לסוכנות ביטוח פנסיוני   במה עוסקת הסוכנות