מבקרים את המלכה

שמעתם שבריטניה הסירה את ההגבלות על כניסת תיירים לשטחה? לנו זה נשמע כמו תירוץ נהדר לחזור לבקר בה.

מה גם, תמיד התמקדנו נטו באנגליה, אבל בריטניה, הממלכה המאוחדת, מאפשרת לנו לבקר עוד כמה מדינות במהלך טיול אחד.

וזה כבר בכלל טיול ששווה לצאת אליו.

תבואו איתנו? אפילו אם אתם בכלל בקטע של פורטוגל.

 

מתחילים מהתחלה

לפני שניסע לנו למקומות כמו אירלנד וסקוטלנד, אנחנו נכבד את אהבתכם לאנגליה ונתעכב לאיזו יממה בלונדון.

בזמן הזה, נוכל להנות מטיול רגלי על אוקספורד סטריט, נפנוף לביג בן ולטאוור, קפיצה לסוהו ואולי גם לפיקאדילי סטריט, ספיגת ויטמין די (בתנאי שיתמזל מזלנו ונפלנו על יום שמשי ממש) בקנסיגטון גרדנס ואולי אפילו ביקור במוזיאון הבריטי הגדול של לונדון.

ואז, אם לא נהיה עייפים מדי, נלך לנו בערב לאיזה מחזמר בווסט אנד. לצפות ב – "מרי פופינס" תמיד היה חלומכם? יש פה. "הארי פוטר" זה הקטע שלכם? גם אותו תוכלו למצוא בהצגות הרצות. ואם אתם ממש טיפוסים של בוב מרלי, הפתעה, מחזמר שמבוסס על שיריו ועל חייו בהחלט יספק לכם את הסחורה.

מרוצים? נהדר. לפני שניסע למחוזות נוספים בבריטניה, נקפוץ לעוד ערים אנגליות סמוכות.

 

מתקרבים לצרפת

Brighton, עיר הממוקמת על החוף של לה מאנש, תפתיע בנופים שונים ממה שהתרגלנו לראות באנגליה. העיר פשוט יפה, החופים מזמינים והשקט הכללי ששורר פה לא פחות מממכר. תבואו לפה עם הרכבת או באוטובוס מלונדון ותוכלו לגלות אנגליה מזווית אחרת לחלוטין.

 

All you need is love

שתי ציפורים במכה אחת. גם מולדתם של הביטלס וגם ביתה של קבוצת כדורגל מפורסמת מליגה האנגלית הגבוהה. אבל לא רק על תהילתם העיר מתקיימת. יש בה קבוצת מבנים שמוכרת ע"י אונסק"ו כמורשת עולמית, יש בה אזכור לקרב ה – Waterloo המפורסם, שבו האנגלים ניצחו ועוד. אם בכל זאת, אתם לא מדמיינים את חייכם ללא הביטלס, תבקרו במוזיאון שמוקדש ללהקה ולתופעה.

 

וויסקי סקוטי הרי זה משובה

נהנתם באנגליה? אתם הולכים להנות עוד יותר בסקוטלנד.

בראש ובראשונה, אדינבורו. נבקר בארמון שנמצא על הר געש לא פעיל. אתם חושבים שמדובר במיקום בעייתי לארמון? ובכן, תחשבו שוב.

נבקר במקום בו המלכה שוהה, כאשר היא מגיעה לביקור באזור – ארמון הולירוד.

נטעם האגיס (כן, זה חלק מהחוויה). לתמימי דעת שבינינו , נסביר שהאגיס זה לא אחר מאשר חלקי פנים שהוסיפו להם בצל ותבלינים ובישלו בתוך שק שהוא בעצם הקיבה של כבש. בגדול זה פחות נורא ממה שזה נשמע ואולי הרעיון הוא, שפשוט תדלגו על מה הם המרכיבים. בדיוק ככה אנחנו אכלנו לראשונה סושי עם דג נאה והתאהבנו.

על מנת לוודא שכל זה עובר בגרון בקלות, נקנח בוויסקי אמיתי או בבירה באחד בפאבים הרבים שיש לעיר – אחד הוותיק ביותר, Sheep Heid Inn.

ולבסוף נספר לכם שג'יי קיי רולינג התחילה לכתוב את הארי פוטר פה.

 

 אי סקאיי

המקום הפוטוגני בסקוטלנד, שבו מזג אוויר משתנה כל 3 שניות בערך. מפלים, סלעים, גבעות, בריכות – באמת שאין ספור למה תוכלו למצוא ואיזה תמונות הורסות ייצאו לכם.

 

 יום פטריק הקדוש הוא כל יום

ועכשיו ברשותכם, אנחנו ניקח אותכם לדבלין, בירת אירלנד.

נלך לבקר את כנסיית פטריק הקדוש ונודה לו על יום בשנה, שבו לשתות זה לא פחות מחובה. ובכלל, כמות הכנסיות שתמצאו בדבלין תפתיע גם את התייר המנוסה ביותר. אבל לא רק כנסיות תמצאו פה בשפע, יש גם ארמון – Rock of Cashel, שבעבר היה ביתם של בני המלוכה. גג הארמון לא שרד עד ימינו, אבל זה לא באמת מפריע לו להיות מבנה מונומנטלי עוצר נשימה.

ואז יש גם את Newgrange, מבנה מוזר ומסקרן בו זמנית. הוא נבנה בשביל לשמש מקום פולחן לאל דוגה ועד עצם היום הזה הוא מעורר שאלות רבות, שאין להן הרבה תשובות. משהו שאתם חייבים לראות במו עיניכם.

לא נעזוב את דבלין מבלי לשתות קצת (קצת הרבה)בירה. אפשר להתעמק בעניין ולצלול לתוך תהליך הטכנולוגי של ייצור המשקה או שאפשר נטו להנות מהטעם הממכר שלו – במפעל הבירות גינס או באחד מהפאבים שפזורים ברחבי העיר.

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מגדל
תיירות
העיר הגרמנית שאתם לא מכירים

דרזדן שבמדינת סקסוניה שבגרמניה שוכנת במערב הארץ, לא רחוק מהגבול של צ'כיה. דרזדן יושבת על נהר האלבה ויופיה משך התיישבות בה כבר מהמאה ה-13 של בעיקר משפחות מלוכה ודוכסים, בהתאם

רצועת חוף
תיירות
מי מפחד מראס א-שטן?

ברוכים הבאים לסיני. עצירה קטנה במקום שנחשב לאחד האהובים על התיירים הישראליים, בעיקר הצעירים מביניהם, עם חופים יפהפיים, מגוון אופציות זולות למחייה וחיבור מדהים לטבע. השם שלו אומנם מאוד מלחיץ,

אותיות באנגלית
תיירות
מהי הדרך הטובה ביותר לארגן טיול לדובאי?

טיול בדובאי הוא חלומם הגדול של לא מעט ישראלים. דובאי היא אחת מהערים המרשימות והיוקרתיות שיש. אז לאחר שדובאי נפתחה לישראלים, רגע לפני שעולים על טיסה, עליכם לארגן את הטיול

גשר
תיירות
המקום הכי קרוב לאמסטרדם שאתם לא מכירים

אמסטרדם היא אחד היעדים הראשונים שעולים לנו לראש כאשר אנחנו מחפשים חופשה אורבנית במחיר סביר יחסית ובמרחק לא רב מדי מישראל. במקרה זה, אמסטרדם היא אכן האופציה המושלמת כיוון שהמחירים

צילום מהגובה
תיירות
פוקט – בוא נרקוד עד אור הבוקר

האי הגדול ביותר בתאילנד ואחד מיעדי התיירות הפופולאריים והאהובים ביותר בקרב המבקרים במדינה. פוקט היא מרכז התיירות והבילויים הגדול ביותר של חלקה הדרומי של המדינה והיא ידועה בעיקר בחופיה בהם

דגל
תיירות
חופשה באיטליה – זה הזמן הנכון

חולמים לצאת לחופשה? מתוך 195 מדינות בעולם איך בוחרים את החופשה המושלמת? באיטליה כבר ביקרתם? אם לא, אולי זה הזמן המושלם להתחיל לחשוב על חופשה באיטליה. היתרון המרכזי הוא כמובן