3 מאפיינים שיש לילדים מחוננים שאנחנו לא שמים לב אליהם

ילדים מחוננים הם ילדים שצריך לשים לב אליהם באופן מיוחד.

מדובר כאן על ילדים שהקצב שלהם הוא הרבה יותר מהיר בכל הנוגע לתחום הלמידה, וההבנה שלהם היא הרבה יותר עמוקה, כמו גם הסקרנות המפותחת שלהם.

לא תמיד הורים מצליחים לזהות שאכן יש להם ילדים מחוננים, ולכן החלטנו להרים את הכפפה ולספר לכם על 3 מאפיינים שיש לילדים מחוננים שאנחנו לא שמים לב אליהם.

 

ילדים מחוננים – הם באמת כל כך שונים?

אז תראו, אין כאן הבחנה בין ילדים מחוננים לבין ילדים לא מחוננים ברמה של לאהוב אותם יותר או פחות, או להעניק להם יותר או פחות. ההיפך הוא הנכון, המטרה היא לגרום לילדים מחוננים להרגיש בדיוק אותו דבר כמו ילדים אחרים, פשוט להעניק להם מענה על הצרכים הספציפים שלהם, ותאמינו לנו – לא חסרים כאן צרכים.

כמובן שלפני שתוכלו להעניק להם מענה על אותם הצרכים, תצטרכו אכן להבין שמדובר בילדים מחוננים. כדי להבין שמדובר כאן על ילד מחונן – מאפיינים משותפים לכל הילדים המחוננים הם דבר שכדאי להכיר מראש.

 

מאפיינים שיש לילדים מחוננים שאנחנו לא שמים לב אליהם

ילדים מחוננים יביאו איתם עוד לא מעט מאפיינים מלבד היכולות הלימודיות הסופר גבוהות שלהם. ניתן להבחין בכשרונות יוצאי דופן שמאפיינים לא מעט ילדים מחוננים, כשרונות רבים שמגיעים ברמה גבוהה מאוד גם מבלי שנעשה תהליך פיתוחי כלשהו בהקשר שלהם, על ידי חוגים, פעילויות או שיעורי העשרה. כישורים יוצאי דופן עם סממן שכדאי להבחין בו, והוא יסייע לכם באבחון ילדים מחוננים.

 

רגישות וצדק – מאפיינים שיש לילדים מחוננים וכדאי להכיר

ילדים מחוננים מתאפיינים, בין היתר, ברגישות גבוהה מאוד ובחושי צדק מפותחים מאוד. אנחנו מניחים שלא הייתם מצפים מילדים קטנים להבחין בין טוב לבין רע בגילאים מוקדמים מאוד, ובוודאי שלא לצאת כנגד פעולות חסרות צדק ולהגן על האמת כמעט בכל מחיר. אז זהו, שילדים מחוננים לגמרי עונים על הציפיה הזו, גם מבלי שהיא בכלל קיימת.

במידה ואתם מזהים סממנים גבוהים של רגישות וחושי צדק בקרב הילדים שלהם, בהחלט יכול להיות שמדובר כאן על ילדים מחוננים.

 

כמה שיותר מורכב – ככה יותר טוב

עוד מאפיינים שיש לילדים מחוננים הם מאפיינים שקשורים באתגרים שהם בוחרים לעצמם לאורך הדרך, החל מגילאים צעירים במיוחד. בעוד ילדים מסויימים מעדיפים כמה שיותר להימנע מאתגרים גדולים ובעיות מורכבות, בין אם מדובר על בעיות חשבון הכוללות מספרים ובין אם לא, ילדים מחוננים דווקא מחפשים את האתגרים הגדולים האלו. הם יודעים שהאתגרים יכולים לפתח אותם, והם יקדישו שעות על גבי שעות במציאת פתרונות לכל בעיה כזו או אחרת. סממן זה, של סקרנות ואתגור עצמי גבוה, יכול בהחלט להוביל לכדי אבחנה של מחוננות אצל הילד.

 

תלמידה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אותיות
לימודים
 4 יתרונות בקורס אנגלית נוסף לילדים

רוצים לתת לילדים שלכם יתרון ענק לעתיד? מתכננים רילוקיישן למדינה אחרת? מעוניינים שהילדים שלכם ידעו אנגלית ולא רק בשביל מבחנים ובגרויות? ישנם המון יתרונות בתגבור לימודי האנגלית של ילדכם מעבר

בחור כותב משהו על נייר
לימודים
חמש הדרכים היעילות ביותר לבחור תחום לימודים

סיימתם לימודים בסיסיים ולא יודעים מה עכשיו? מנסים למצוא כיוון לימודים אבל מבולבלים לגבי מה שהכי מתאים לכם? ריכזנו עבורכם את חמש הדרכים הכי יעילות לבחור תחום לימודים שיהיה בדיוק

זכוכית מגדלת ודפים
לימודים
דרכים לסיוע בכתיבת עבודה אקדמית 

כתיבת עבודות אקדמיות איננה משימה פשוטה בדרך כלל, שכן, היא דורשת מסטודנטים יכולת ביצוע משימות שונות, אשר כוללת ביצוע של מחקר, הכנת ראשי פרקים, איסוף מקורות ביבליוגרפיים ועוד. בנוסף לכך,