למה חשוב לבצע הרחקת יונים?

חיות, ציפורים ועופות הם דבר נפלא אבל כשמדובר ביונים, לצערי הרב מדובר גם בסכנות בריאותיות עבורנו בני האדם. לכן, חשוב מאוד לא לאפשר ליונים להקים קן על אדן החלון שלנו או במרפסת שלנו ואם מדובר בבית פרטי עם חצר וגינה, רצוי לא לאפשר זאת גם על אחד העצים ששתלנו בגינה. לנוכח כל אלה חשוב במקומות בהם קיימים ריכוזי יונים למצא פתרונות שירחיקו את היונים ממקום המגורים שלנו. במאמר הקרוב נדבר על חשיבות הרחקת היונים והדרכים לעשות זאת.

 

מחלות שיונים מביאות עמן

היסטופלסמוסיס – זיהום פטרייתי נדיר שניתן להידבק בו במהלך ניקיון שגרתי של הבית עקב אבק שמקורו ביונים.

סיפטוקוקוסיס זיהום פטרייתי שנגרם מלשלשת של יונים.

פסיטקוסיס מחלת עצבים שפוגעת גם בריאות ומועברת מיונים לתוכים ומיונים לבני אדם. מדובר בזיהום בקטריאלי קשה.

קרדיות של יונים מדובר בטפילים שניזונים מהיונים ובהיעדר קן ויונים שהיה קודם לכן, הם עוברים לבני האדם ויכולים לגרום למחלות לא נעימות.

 

הדרכים היעילות להרחקת יונים

 

הדברה ירוקה

קיימים בשוק חומרי הדברה ירוקים שנחשבים לידידותיים הן לבני האדם והן ליונים כלומר, חומרים אלה לא פוגעים ביונים אלא רק גורמים להן להתרחק מהמקום. חומרי הדברה ירוקים מבוססים על ריחות שאינם נעימים ליונים וגורמים לבריחתן. מרבית בני האדם לא מרגישים כלל את הריח שמריחות היונים ואין בחומרים אלה כל סכנה לבני הבית. מדובר בדרך בטוחה להרחקת יונים.

 

אמצעי מיגון והברחה

שני אמצעי מיגון והברחת יונים עושים את העבודה בצורה טובה ביותר הראשון, רשת נגד יונים שמותקנת במרחק מסוים מחלונות הבית ובדרך כלל מחלונות הבניין כולו כשמדובר בבית דירות, או רשת שמותקנת במרחק מהחלונות של בית פרטי. לבתים פרטיים עדיף האמצעי השני למיגון והברחה של יונים – הדוקרנים. דוקרנים אלה אינם פוגעים ביונים ויתרונם מצוי בעובדה שהם מונעים מהיונים לעמוד או להתמקם במקום בו הם נפרסים. ניתן לפרוס דוקרנים על אדן חלון, על גגות ובכל מקום בקרבת הבית או הבניין שבו היונים יכולות להתמקם לטובת בניית קן או עמידה ממושכת.

 

סכנה לתינוקות וילדים קטנים

סיבה טובה להרחקת יונים מאזור המגורים הפרטי היא גדילתם של תינוקות וילדים קטנים בתוך הבית. ילדים קטנים ותינוקות רגישים פי כמה לתופעות של גירויים למיניהם ובעיקר לגרד בגוף, דבר נפוץ מאוד כתוצאה מקרבתן של יונים. לכן, בבתים בהם ישנם תינוקות וילדים קטנים יש לפעול במהירות ובנחישות על מנת להרחיק באופן מידי את היונים מאזור המגורים שלהם.

 

רעש ונוצות

הסיבות האחרונות שצריכות לגרום לנו לרצות להרחיק יונים קשורות לנשירת נוצות מהיונים, דבר מלכלך שיכול לגרום גם למחלות ובעיקר למחלות גרד. והדבר האחרון הוא הרעש שמקימות היונים בעת הקינון, מדובר ברעש מטריד ובאמת לא נעים שרצוי להדוף מהבית.

 

יונים רק בשמים

אם כך בואו נסכם שיונים הן דבר נפלא אבל רק כשהן עפות בשמיים ואין לאפשר להן בשום אופן לקנן בצמוד לבית המגורים שלנו מכיוון שמדובר בסכנה של ממש לבריאותנו.

יונים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם השידוכים
כללי
האם יש שידוכים גם למעמד הגבוה?

בעידן הדיגיטלי, בו קשרים חברתיים נוצרים בקלות דרך מסכים, עולם השידוכים עובר טרנספורמציה משמעותית. לצד אפליקציות ההיכרויות והאתרים הרבים, משרדי שידוכים ממשיכים לתפקד כשחקן מרכזי בחיפוש אחר אהבה, תוך התמקדות

הבית החיצוני
כללי
5 רעיונות לשיפור המראה החיצוני של הבית

שיפור המראה החיצוני של הבית לא רק מגביר את האטרקטיביות שלו, אלא גם יכול להגדיל משמעותית את ערך השוק שלו ולספק תחושת גאווה וסיפוק לבעלי הבית. בין אם מתכננים למכור

5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין
כללי
5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין

שיפוץ בניין, יכול להיות מאמץ מורכב ומאתגר. עם זאת, עם האסטרטגיות והכלים הנכונים, התהליך יכול להפוך להרבה יותר חלק ויעיל. במאמר אינפורמטיבי זה, נציג בפניכם חמישה גורמים מרכזיים שיכולים להפוך

איך לבחור את רופא השיניים המושלם
כללי
איך לבחור את רופא השיניים המושלם

טיפולי שיניים הם חלק ממכלול המאמצים שאנו עושים לשמירה על הבריאות. על מנת לטפל בשיניים כמו שצריך חשוב לא רק לשמור על היגיינת הפה, אלא גם לבחור רופא שיניים מושלם.

מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני
כללי
מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני?

ביטוח פנסיוני הוא חלק בלתי נפרד כאשר מתכננים לפרוש מהעבודה. חשוב לתכנן את הפרישה ולהבין מה מצפה לכם. המאמר יפרט מתי כדאי לפנות לסוכנות ביטוח פנסיוני   במה עוסקת הסוכנות