למה אני צריך מנוף – רשימת עבודות שמחייבות מנוף ביום יום?

מנופים משמשים למגוון עצום של עבודות בחיי היום יום. המנופים חיוניים בגלל היכולת שלהם לחסוך בכוח אדם, ולהרים משאות וציוד בדיוק אל הנקודה הרלוונטית. יש מגוון עצום של סוגי מנופים, כאשר כל אחד מהם יתאים לעבודה ספציפית. מנופים ניידים יתאימו לעבודות כמו תובלה או שיפוצים, ועגורנים גדולים לעבודות בנייה. מאמר זה יסקור עבודות יום יומיות שמחייבות שימוש במנופים.

 

עבודות גיזום וגינון

גיזום של עצים נועד גם לצרכי נוי, וגם לצרכי אבטחה. העצים בישראל חשופים לרוחות חזקות בכול חורף, וחלק מהם עלול לקרוס כתוצאה מכך. הקריסה של העצים יכולה להימנע על ידי גיזום נכון. הגיזום מוריד את כמות הגרר של ענפי העץ ברוח, ומאפשר צמיחה חזקה וטובה יותר של העץ עצמו. גיזום העצים נעשה עם ציוד כבד, לרוב מסור חשמלי, ודורש הרמה של הפועל לגובה רב. מנוף סל הוא הדרך לעשות זאת. מנופי סל הם למעשה מנוף נייד, עם תוסף סל המאפשר הרמה של פועל. העובד למעשה מעוגן על המנוף באמצעות מערך של רתמות ורצועות, אשר מאפשר לו לעבוד בבטחה. הציוד הכבד בו הוא עושה שימוש אמור להיות מעוגן חלקית אל הסל גם הוא, כדי למנוע נפילה שלו בזמן ההרמה.

 

הובלת ציוד ומעבר דירה

העברת דירה הפכה להיות אירוע חד שנתי בשל העלאת מחירי הדיור, וגמישות רבה בשוק התעסוקה. כדי להוביל את כלל הציוד מהבית הישן אל החדש, יש לעיתים צורך במנוף. רהיטים גדולים במיוחד, או יקרים מאוד, שאין אפשרות להעביר דרך חדר המדרגות, יועברו בעזרת המנוף דרך חלון הסלון ישירות אל המשאית הייעודית, או אל שטח אחסון הקיים לצד זרוע המנוף עצמה. פסנתרי כנף הם פריט הריהוט העיקרי בו נעשה שימוש בהובלה על ידי מנוף. המנוף שומר עליהם מפני פגיעות שיכולות להרוס לחלוטין את העץ העדין ממנו בנוי הפסנתר, ומאפשר להעביר אותם במהירות ישירות אל משאית האחסון.

 

העברת חומרי בנייה וסיוע בבנייה ושיפוץ

אתרי בנייה ושיפוץ נעזרים במנופים בדרך קבע. המנופים משמשים להעלאת ציוד בנייה כבד, כולל בטון, חצץ או כלי עבודה ישירות אל הקומה הרצויה במבנה. עגורנים גדולים העובדים באתרי בנייה, משמשים גם להחזקת קורות מתכת כבדות בטרם ריתוכן אל שלד המבנה, מלאכה שהייתה בלתי אפשרית בלי עבודת המנוף.

 

הכנה ופריקה של מטענים בנמלים ותחנות רכבת

משימה יום יומית נוספת בה לוקח חלק המנוף, היא פריקה וטעינה של מטענים בנמלים ותחנות רכבת. בנמלי הארץ נפרקים מדי יום מאות טונות של סחורה. הסחורה המגיעה במכולות ייעודיות צריכה לרדת מאוניות משא עצומות, ולהגיע אל גב המשאית אשר תיקח אותה אל יעדה הסופי. לצרוך כך, פועל בנמל מערך מנופים נייחים ייעודי לנושא.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מכוניות איטלקיות
רכב
מה היתרונות של רכבים איטלקיים?

הרכבים האיטלקיים מתאפיינים באיכות וחוש עיצובי מפותח. כאשר מתכננים רכב באיטליה, הם לוקחים בחשבון לא רק את היכולת הטכנית של הרכב, אלא גם את האסתטיקה שלו. התשוקה ליצירת מוצרים שמשלבים

רכב לאחר תאונה
רכב
מתי כדאי לשלוח את הרכב לפירוק?

שליחה של הרכב לפירוק היא צעד שלא תמיד נעים לנו לבצע. הרכב שהיה איתנו שנים רבות הולך לרדת מהכביש, ואנחנו מנסים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להשאיר אותו בתנועה.

מנוע רכב
רכב
במה עוזר הדלקן?

אם הגעתם לכאן, יכול להיות שאתם מתלבטים אם להעניק לעובדים שלכם את האפשרות לתדלק את רכבי החברה באמצעות דלקן או שאולי אתם העובדים שמתלבטים אם לקבל את ההצעה המפתה –