כפל ביטוחי – למה כדאי להמנע?

כיצד הייתם מגיבים, אם הייתם שומעים שבשנה האחרונה, שילמתם על שירותי האינטרנט שלכם למספר חברות שונות?

וגם על שירותי הטלוויזיה.

יודעים מה? אתם גם תשלמו פעמיים על כל חולצה או מכנס שתרכשו בעתיד.

נשמע כמו סיוט נכון?! זה כנראה בדיוק מה שקורה בתיק הביטוחי שלכם.

אתם בטח תוהים איך זה יכול להיות וכיצד ניתן להמנע מכך.

נשמו עמוק, אתם עומדים לגלות.

 

מה זה כפל ביטוחי?

מדובר בכיסוי ביטוחי עבורו אתם משלמים כפול מהנדרש ואף יותר. במקרים מסוימים מדובר בכיסוי זהה עבורו אתם משלמים למספר חברות שונות ולעיתים אף מדובר באותו כיסוי שאתם משלמים עליו מספר פעמים לאותה חברת ביטוח. כן כן קראתם נכון, משלמים על אותו הכיסוי לאותה החברה מספר פעמים.

 

סוגי ביטוחים בהם נפוץ המקרה של כפל ביטוחי

חיים ובריאות הם הביטוחים בהם הכפל הביטוחי הוא הנפוץ ביותר. יחד עם זאת, כפל ביטוחי מתרחש לא פעם גם בסוגי ביטוחים אחרים כמו למשל רכב או רכוש. על השאלה אם ברשותכם קיים אחד מהכיסויים הללו ניתן לענות באמצעות אתר הר הביטוח.

 

ביטוח שפה קשה!

סיבה מרכזית לכפל ביטוחי היא השפה הכל כך לא ברורה בה מקפידות חברות הביטוח לדבר עם לקוחותיהן. האם יוכל אדם – שאינו מבין לעומק מהו הכיסוי הביטוחי שרכש ברגע מסוים, לזכור ולסרב בפעם הבאה לכשיציעו לו את אותו הכיסוי, בטענה שכבר יש ברשותו כיסוי זה?! כמובן שלא. שנסו מותניים, התחילו בטיפוס עיקש אל פסגת הר הביטוח, והבינו מהי המשמעות של כל כיסוי ביטוחי שנמצא בתיק האישי שלכם.

 

העיקר הבריאות!

כשזה נוגע לבריאות, וחברת הביטוח או קופת החולים מציעות לאזרח שירות, שיהווה רשת בטחון לו ולמשפחתו, הסיכוי שאותו אזרח יסרב הוא קלוש. שהרי אם יסרב, אולי המשמעות היא שאינו דואג כראוי לקרוביו. המשקל הרגשי של נושא הבריאות, מביא אזרחים רבים לשלם מספר פעמים עבור אותם כיסויים ביטוחיים.

 

ביטוח ממקום העבודה

לעיתים מקום העבודה מספק לעובד שלל כיסויים ביטוחיים. במקרים רבים הוא גם מספק אותם לבני משפחתו של אותו העובד. ומה קורה במצב בו בני זוג, מקבלים שניהם שירות כיסוי רחב לכל בני המשפחה? כפל ביטוחי.

 

רק ליתר בטחון. אז זהו, שלא!

אנשים רבים חושבים כי רכישה של כיסויים ביטוחיים ממספר חברות שונות, תהווה להם מעיין רשת בטחון שתגדיל את סיכוייהם לקבל את שמגיע להם בעת הצורך. אותם אנשים טועים טעות מרה. תשלום כפול בעבור אותו כיסוי ביטוחי אינו מעלה את הסיכוי שלכם לזכות בתביעה או בשירות המגיע לכם. או שאתם מכוסים בעבור מקרה מסוים או שלא. אין פה עניין של סיכוי וסטטיסטיקה.

 

אז לפחות נקבל כפול כסף! ממש לא.

לשלם מספר פעמים עבור אותו כיסוי ביטוחי זה אפשרי ואף חוקי. אך לקבל מספר פעמים תשלום או שירותים, כמספר הפעמים שנרכש הכיסוי? ממש לא. בדרך כלל, במקרה של כפל ביטוחי, יתחלקו ביניהן החברות בהוצאות הטיפול בכם. אתם תשלמו כפול וחברות הביטוח ישלמו חצי. מאוד מתחשב מצדכם.

 

לסיכום – אל תתנו לזה לקרות, שלמו רק על מה שאתם צריכים. ופעם אחת תספיק לחלוטין.

חשוב להבין – כפל ביטוחי הוא מקרה בו אתם זורקים את כספיכם היקר לפח. עשו הכל על מנת להמנע מכך. בצעו בדיקה באתר הר הביטוח, ואף בדקו באופן ישיר אל מול החברות השונות. אל תתנו לשפה המבלבלת או למטענים רגשיים לגרום לכם לשלם יותר מהנדרש. הבנה עמוקה, ובדיקה יסודית יחסכו לכם סכומי כסף אדירים, שכלל לא ידעתם שחסרים בחשבונכם.

 

דירה ובית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה