חשבון הבנק שלך מוגבל? אלו הפעולות שעדיין תוכל לעשות

הגבלת חשבון הבנק גורמת לאנשים רבים להרגיש אבודים ובצדק. מדובר במצב לא נעים שמקשה על ההתנהלות היום יומית של כל אחת ואחד. מדריך זה יצא לבדוק מה הם הדברים שניתן לעשות, למרות ההגבלה המשמעותית. אתם מוזמנים להישאר אתנו ולגלות את הפעולות שתוכלו לבצע כדי להקל על הקושי. 

 

ההגדרה של חשבון מוגבל

קיבלתם הודעה מהבנק על הגבלת החשבון ואינכם יודעים במה מדובר? אם כך, כדאי שתכירו בהגדרה של המושג שעשוי להגביל אתכם לא מעט (אם לא תכירו בפעולות שיוצגו בהמשך). נסביר כעת כי מדובר במצב שבו הבנק מחליט שיש לכם חוסר יכולת כלכלית. לכן, הוא מבצע פעולה שמגבילה את פעולות החשבון. הבנק לא מגיע להחלטה זו סתם כך, אלא לאחר שהוחזרו 10 שיקים בטווח של שנה.

נסביר שהבנק צריך להתריע לקראת הגבלה לאחר שחזרו 5 שיקים מחשבונכם. אם קיבלתם את האזהרה ולאחריה המשיכו לחזור עוד 5 שיקים, הבנק יוכל פשוט להגביל את החשבון שלכם מבלי להתריע על כך בשנית. נציין כי אלה צפויות להיות ההגבלות במידה והבנק יחליט לבצע את ההגבלה:

  1. לא תוכלו להנפיק פנקסי שיקים
  2. לא תוכלו למשוך מהחשבון שיקים
  3. הבנק לא יאפשר לכם לקבל הלוואה
  4. לא תוכלו להשתמש בכרטיסי האשראי הבנקאיים

ההגדרה של חשבון מוגבל

תוכלו להנפיק כרטיס אשראי חוץ בנקאי

כאמור, הבנק צפוי לחסום את כרטיסי האשראי הבנקאיים שלכם, כך שלא תוכלו "לגהץ" או למשוך מהם כסף. כדאי שתדעו שאתם יכולים לבצע עקיפה חכמה ולבצע את הפעולה הראשונה – הנפקה של כרטיס אשראי חוץ בנקאי. חשוב לציין כי הבנק לא יכול לראות את הפרטים אודות הכרטיס החוץ בנקאי, הוא רק יכול לראות את החיובים שמתבצעים בסוף כל חודש.

 

תוכלו לבקש הלוואה למוגבלים

בעלי חשבונות מוגבלים לא יכולים לבקש הלוואה מהבנק (במצבים שכאלה, אין עם מי לדבר פשוט). ההמלצה שלנו היא לערוך בירור אודות חברות חוץ בנקאיות שמציעות הלוואות שמיועדות למוגבלים. יש לא מעט חברות כאלה שיספקו לכם הלוואה שתעניק לכם אוויר לנשימה, למרות החותמת השחורה שהוטבעה על חשבון הבנק שלכם.

ניתן לבקש הלוואה לנכים

אפשר להגיש ערעור

כדאי שתדעו שיש באפשרותכם להגיש ערעור. כך שאם אתם רוצים לנסות ולהחזיר את הגלגל לאחור, עליכם לפנות אל בית המשפט (תוך 20 יום מתחילת ההגבלה). זו ההזדמנות לציין כי הערעור צריך להיות ענייני, מוצדק ומבוסס. ערעור שלא ייתפס ככזה על ידי בית המשפט, עלול שלא להתקבל.

 

השורה התחתונה

חשבון בנק מוגבל זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך שעשוי להשפיע באופן משמעותי על חייהם של רבים. עובדה זו מצריכה היכרות עם הפעולות שניתן לבצע. עכשיו כשאתם מכירים בהן, אתם יכולים לבחור בזו המתאימה לכם ביותר ו"לעקוף" את ההגבלה, כדי שתוכלו לחזור לשגרה המוכרת לכם.

חשבון בנק מוגבל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם