מה העונש הצפוי על הטרדה מינית?

החוק למניעת הטרדה מינית, עודכן לאחרונה באופן משמעותי ב -1988. חוק זה חוקק מתוך רצון להגן על האזרחים מפני פגיעה בכבודם, גופם, שמירה על זכותם של כל האנשים על גופם ועל נטייתם המינית. במאות האחרונות להיסטוריה ניתן לראות תהליך חברתי ומדיני משמעותי אשר מתקדם ושם את האדם במרכז. בכל שנה שעוברת מאז קום המדינה, התפיסה החברתית וכן בעיקר החוק המשפטי בישראל עוברים תהליך של הבנה של חומרת האבל בעבירות מין כאלה ואחרות. החוק היום בישראל מבקש לשמור על כל האזרחים מפגיעות מיניות, אך עדיין ישנה עוד דרך ללכת בה עד שיושג צדק מוחלט. בנוסף, מדובר על חינוך והתמעט הרעיונות האלה של שמירה על כבוד האדם דרך גינוי הטרדות מיניות עוד ועוד בחברה הישראלית. מה העונש הצפוי על הטרדה מינית בישראל ?  הוסיפו לקרוא וגלו.

 

ראשית, מהי הטרדה מינית?

ההגדרה להטרדה מינית בחוק הישראלי עברה הרבה עדכונים. כיום, החוק למניעת הטרדות מיניות, מגדיר הטרדות מיניות כך:

  • סחיטה בעלת אופי מיני
  • פרסום בעלות אופי מיני של אדם אחר ללא הסכמתו
  • הצעות והתבטאויות בעלות אופי מיני כלפי אדם אשר אינו מעוניין בהם ואף מצהיר בכך
  • מעשה מגונה הנעשה לשם השפלה, ביזוי או גירוי מיני כלפי אדם אחר
  • התבטאויות והשפלות כלפי אדם אחר על רקע מיניותו

 

במקרים מסוימים, קובע החוק שגם במידה ומתרחשים חלק מהסעיפים האלה והנפגע אינו מגיב כנגד ואינו מתנגד – עדיין יוכלו להיחשב כהטרדה מינית. במקרים בהם מתקיימים יחסים של מרות, מטפל מטופל, עובד מעביד וכדומה, החוק מכיר בכך שבמידה והצד הפגוע הוא הנחות יותר ביחסי הכוח, עומד הוא בעמדת חולשה ולכן קשה לו להביע התנגדות.

ישנם הליכים מסוימים גם להטרדות בפומבי שנעשו. בנוסף, קיימות הוראות מיוחדת לגבי הטרדות מיניות מקום העבודה, וזאת מתוקף כך שחלק גדול מהטרדות המיניות קורות דווקא במקום העבודה. ישנם כמה נהלים המחייבים את מנהלי העבודה לפעול לפיהם במקום העבודה בכדי לשמור ולמנוע הטרדות מיניות במקום העבודה. המעביד עשוי להיות חשוף לתביעות בנוגע להטרדות מיניות במקום העבודה אותו הוא מנהל גם אם הוא אינו לקח כל חלק בהטרדה.

 

מהו העונש על הטרדה מינית?

הטרדה מינית נחשבת עבירה חמורה מאוד בבית המשפט הישראלי. קבוע לעבירה זו עונש מקסימלי של מאסר בפועל בחוק, כאשר עונש המאסר המקסימלי ועונש המאסר בפועל משתנים בהתאם לנסיבות המקרה. הענישה הבסיסית עומדת על שנתיים מאסר בפועל. לאור התפתחות הטכנולוגיה והפצת המידע הזמינה לכל אדם, החוק הישראלי קובע צעדים מחמירים עבור הפצת מידע מיני ברשת.

במקרה שאדם מפרסם תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, שבהם הפרסום עשוי לפגוע ולהשפיל את האדם ולבזותו, וכמובן לא ניתנה הסכמה לפרסומו, דינו יהיה עד חמש שנות מאסר.

 

אישה מניפה שלט METOO#

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם

מעשים מגונים לפי החוק
עריכת דין
מה זה מעשים מגונים לפי החוק?

החוק מגדיר מעשה מגונה כמעשה שנועד לשם גירוי, ביזוי או סיפוק מיני, שנעשה ללא הסכמה בוגרת של אחד הצדדים. העונש על עבירה של ביצוע מעשים מגונים יכול להגיע למאסר של