רכב לפירוק – המחירון המלא לרכבים ישנים שמיועדים לגריטה

רכבים ישנים שמיועדים לגריטה מתומחרים לפי הדגם, השנתון ופרמטרים נוספים. מלבד המחיר המשתלם שאפשר לקבל, מדובר בפתרון אידיאלי שחוסך זמן והוצאות עבור בעלי רכבים ישנים שכבר לא יכולים לעלות על הכביש או מהווים סיכון תחבורתי לציבור

 

מהם רכבים לפירוק?

רכבים לפירוק הינם רכבים ישנים אשר נחשבים כלא מתאימים לנסיעה בכביש ונשלחים לגריטה. רכבים אלה ממוחזרים לרוב עבור חלקים, מתכות וחומרים אחרים. המחיר שמקבלים עבור רכבים כאלה כאשר לוקחים אותם לגריטה אינו קבוע אלא משתנה בהתאם למספר גורמים.

ערכו של רכב המיועד לגריטה בישראל מושפע מאלמנטים רבים. סוג הדגם והשנתון משחקים תפקיד משמעותי ומשפיעים על מחיר רכבים לפירוק. לחלק מהמכוניות, למרות הוותק שלהן, עדיין יש חלקים המבוקשים בשוק היד השנייה. לכן, דגמים עם ביקוש גבוה יותר לחלקי החילוף שלהם נוטים להשיג מחיר טוב יותר בעת פירוק.

מחיר רכבים לפירוק

איך המצב של הרכב משפיע על המחיר שמקבלים?

מצבו הכללי של הרכב הוא גורם מכריע נוסף. אמנם המכונית עשויה להיות מיועדת לפירוק, אבל אלה במצב טוב יותר יחסית, עם חלקים לא פגומים, עשויים להיות בעלי ערך רב יותר. לדוגמה, רכב עם תיבת הילוכים או מנוע שלם יכול לדרוש מחיר גבוה יותר, מכיוון שניתן לחלץ חלקים אלה ולמכור אותם בנפרד. מאידך, כלי רכב שעברו תאונות קשות, ונמצאים במצב של תקלה משמעותית, נוטים להיות מוערכים נמוך יותר.

גם משקל המתכת ברכב חיוני. בהתחשב בכך שהפלדה והמתכות האחרות במכונית ממוחזרות לרוב, המשקל הכולל של הרכב יכול להשפיע על מחירו.

 

ועכשיו, תכלס מחירים לגריטה

רנו מגאן שיוצרה בין השנים 1998 עד 2002 עשויה להגיע לכ-800 ש"ח. לעומת זאת, לפיאט פונטו מהשנים 1998 עד 2001 שווי פוטנציאלי של 1000 ₪. עם זאת, אם פיאט פונטו היא משנת 2002, המחיר שלה עולה מעט ל-1300 ₪.

דגמי אופל קורסה שיוצרו בין 1995 ל-2000 יכולים להיות מוערכים ב-1,000 ש"ח. אבל אם אופל קורסה היא משנת 2001 או שנים מאוחרות יותר, שווי הפירוק הפוטנציאלי שלה עולה ל-1300 ש"ח.

גם דגמי יונדאי מציגים מגמה משתנה. יונדאי אקסנט עד שנת 1999 עשויה להכניס כ-1000 ש"ח. עם זאת, ביונדאי אקסנט משנת 1999 או מאוחר יותר, המחיר עולה ואף מסתכם בכ-1500 ש"ח. יונדאי לנטרה, לעומת זאת, משנת 2000, עשויה להכניס בסביבות ה-800 ₪. וריאציה של הדגם, יונדאי אלנטרה משנת 2001 ואילך, רואה זינוק משמעותי בערכו הפוטנציאלי, שמגיע עד 1700 ש"ח.

לבסוף, לפולקסווגן גולף יש חלוקה ברורה המבוססת על שנת הייצור שלה. ניתן להעריך דגמים עד 1998 ב-1000 ש"ח. לעומת זאת, כל פולקסווגן גולף משנת 1999 או השנים הבאות עשויה לספק לבעליה מחיר גבוה יותר של 2000 ש"ח בעת הגריטה.

מחיר רכבים לפירוק

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מכוניות איטלקיות
רכב
מה היתרונות של רכבים איטלקיים?

הרכבים האיטלקיים מתאפיינים באיכות וחוש עיצובי מפותח. כאשר מתכננים רכב באיטליה, הם לוקחים בחשבון לא רק את היכולת הטכנית של הרכב, אלא גם את האסתטיקה שלו. התשוקה ליצירת מוצרים שמשלבים

רכב לאחר תאונה
רכב
מתי כדאי לשלוח את הרכב לפירוק?

שליחה של הרכב לפירוק היא צעד שלא תמיד נעים לנו לבצע. הרכב שהיה איתנו שנים רבות הולך לרדת מהכביש, ואנחנו מנסים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להשאיר אותו בתנועה.

מנוע רכב
רכב
במה עוזר הדלקן?

אם הגעתם לכאן, יכול להיות שאתם מתלבטים אם להעניק לעובדים שלכם את האפשרות לתדלק את רכבי החברה באמצעות דלקן או שאולי אתם העובדים שמתלבטים אם לקבל את ההצעה המפתה –

מוכר רכבים
רכב
עלויות נלוות ברכישת רכב חדש או משומש

כל מוצר שתרכשו מהמדף יהיה מלווה בתשלומי מיסים מסוימים, לפעמים גם תצטרכו להוסיף עלויות נוספות על כל מיני פיצ'רים. בעולם הרכב זה לא שונה בהרבה, והנה ריכזנו עבורכם את כל