הכל על בחירת הצעצועים המתאימים לגיל ולשלב ההתפתחותי של ילדכם

צעצועים תופסים חלק חשוב בתקופת הילדות של כל אחד מאיתנו, אבל מלבד הנאה ושעשוע, יש לצעצועים גם תפקידים התפתחותיים. כאשר בוחרים צעצועים שמותאמים, בנוסף לתחומי העניין של הילד, גם לגילו ולשלב ההתפתחותי בו הוא מצוי, המשחק בצעצועים יכול לעודד את ילדיכם גם להתקדם מבחינה התפתחותית – פיזית, מנטלית, חברתית ורגשית.

כאן תמצאו את הטיפים הרלוונטיים ביותר, שיעזרו לכם לבחור את הצעצוע הנכון בזמן הנכון.

 

צעצועים והתפתחות

ההתפתחות של הילדים מושפעת מאוד מהסביבה שלהם וחלק גדול מהצעצועים והמשחקים שמותאמים לילדים משלבים הנאה וכיף והזדמנות ללמוד ולהתפתח ולהתאמן במיומנויות חברתיות, מיומנויות קוגניטיביות, מיומנויות מוטוריות ומיומנויות רגשיות. כדאי לבחור את הצעצועים מאתר כמו https://yaladuds.co.il כדי לדעת שתבחרו את הצעצוע המתאים ביותר עבור ילדכם.

צעצועים והתפתחות

צעצועים לפי שלבי התפתחות

כל ילד הוא מיוחד ומתפתח בקצב שלו, ובכל זאת ישנם שלבי התפתחות מובחנים שעל פיהם אפשר לחלק את הילדים לקבוצות לפי שלבי ההתפתחות שלהם ולהתאים לכל קבוצה את הצעצועים והמשחקים שמתאימים לשלב בו הם מצויים ומכין אותם לקראת השלב ההתפתחותי הבא:

  • עבור תינוקות עד גיל שנה, כדאי לבחור צעצועים שמתאימים לשלבים הראשונים של מוטוריקה עדינה ולפיכך, מדובר בצעצועים בגודל שמתאים לאחיזה נוחה של תינוק, בצבעים וחזות שמעוררים עניין וכמובן, בטוחים לשימוש ולא רעילים.
  • עבור פעוטות בין גיל שנה לגיל שלוש, יתאימו צעצועים שיסייעו להם לפתח כישורים מוטוריים וכישורים קוגניטיביים. צעצועים כאלה יהיו למשל צעצועים שמיועדים לדחיפה כמו מכוניות צעצוע.
  • ילדים בגיל הגן עסוקים מאוד בפיתוח מיומנויות חברתיות ולכן כדאי להציע להם משחקים שמתאימים למשחק משותף ויכולים ללמד את המשחקים בהם על אינטראקציה חברתית, הוגנות, התפשרות ופתרון בעיות משותף.
  • ילדים בגילאי בית הספר היסודי עוסקים במחשבה יצירתית ובפיתוח הדמיון. צעצועים שיכולים להתאים להם יהיו למשל צעצועים שקשורים באמנות ובמדע וכל סוג של משחק שקשור בהתחפשות ובדמיון.

צעצועים לפי שלבי התפתחות

טיפים לבחירה של הצעצוע המתאים עבור ילדך

כאשר הורים בוחרים צעצועים לילדיהם, חשוב שייקחו בחשבון את המידע שקיים ברשותם ויבחרו בחירה מושכלת. צעצוע שמתאים לגיל של ילדך לא בהכרח מתאים לשלב ההתפתחותי שלו, עדיף לבחור צעצוע שיתאים לו מבחינה התפתחותית על פני צעצוע שמותאם לבני קבוצת הגיל שלו.

בנוסף, העדיפו צעצועים רב תכליתיים שעומדים בכללי הבטיחות עבור צעצועים לילדים. העדיפו צעצוע שנוגע בתחומי העניין של הילד אבל נסו להרחיב אותם – ילד שאוהב כבשים, יוכל ליהנות מצעצוע שעוסק בחיות משק וייתכן שמי שאוהב לפסל בפלסטלינה יוכל ליהנות מעבודת פיסול גם בחומרים אחרים.

 

מי בוחר צעצועים?

בגילאי הגן ובית הספר ילדים כבר יודעים איזה צעצועים הם מעדיפים ובמה היו רוצים לשחק. אם אתם רוצים לאפשר להם לקחת חלק בהחלטות על מגוון הצעצועים שלהם, חשוב להסביר להם לפני הבחירה מה הן מגבלות הבטיחות ומגבלות המחיר ואם הצעצוע לא מתאים לגילם, נסו לכוון אותם אל צעצועים דומים שמתאימים לרמתם ולגילם.

הכל על בחירת הצעצועים המתאימים לגיל ולשלב ההתפתחותי של ילדכםהכל על בחירת הצעצועים המתאימים לגיל ולשלב ההתפתחותי של ילדכם

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רישיון
כללי
איך מאמתים רישיון ייבוא בישראל?

כאשר עסקים בישראל עוסקים ביבוא סחורות ממדינות אחרות, אימות רישיון יבוא הוא שלב מכריע בהבטחת העסקאות בהתאם לסטנדרטים והנהלים הכלליים של סחר בינלאומי. תהליך אימות רישיון יבוא כולל מספר שלבים

עולם השידוכים
כללי
האם יש שידוכים גם למעמד הגבוה?

בעידן הדיגיטלי, בו קשרים חברתיים נוצרים בקלות דרך מסכים, עולם השידוכים עובר טרנספורמציה משמעותית. לצד אפליקציות ההיכרויות והאתרים הרבים, משרדי שידוכים ממשיכים לתפקד כשחקן מרכזי בחיפוש אחר אהבה, תוך התמקדות

הבית החיצוני
כללי
5 רעיונות לשיפור המראה החיצוני של הבית

שיפור המראה החיצוני של הבית לא רק מגביר את האטרקטיביות שלו, אלא גם יכול להגדיל משמעותית את ערך השוק שלו ולספק תחושת גאווה וסיפוק לבעלי הבית. בין אם מתכננים למכור

5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין
כללי
5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין

שיפוץ בניין, יכול להיות מאמץ מורכב ומאתגר. עם זאת, עם האסטרטגיות והכלים הנכונים, התהליך יכול להפוך להרבה יותר חלק ויעיל. במאמר אינפורמטיבי זה, נציג בפניכם חמישה גורמים מרכזיים שיכולים להפוך

איך לבחור את רופא השיניים המושלם
כללי
איך לבחור את רופא השיניים המושלם

טיפולי שיניים הם חלק ממכלול המאמצים שאנו עושים לשמירה על הבריאות. על מנת לטפל בשיניים כמו שצריך חשוב לא רק לשמור על היגיינת הפה, אלא גם לבחור רופא שיניים מושלם.