הטרדה מינית קבלן

עבודה דרך שירותי קבלני כוח אדם הפכה בשנים האחרונות למציאות קיימת בשטח, אם בגלל הקושי בגיוס עובדים איכותיים ואם בגלל הרצון של המעסיק לחסוך עלויות שונות. כך או כך, בכל הנוגע לנושא הטרדות מיניות במקום העבודה, חלה על המעסיק חובה לדאוג גם לעובדי הקבלן המועסקים תחתיו

 

הטרדות מיניות במקום העבודה

גם אם הן לא תופסות את הכותרות הראשיות ואינן נמצאות תמיד בראש סדר היום הציבורי, הטרדות מיניות הן תופעה קיימת שלא ניתן להתעלם ממנה, כאשר הן יכולות לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, בין אם במרחב הציבורי ובין אם במרחב האישי והבטוח שלנו.

יחד עם זאת, נראה כי סביבת העבודה היא אחת הסביבות הבולטות בכל נושא ההטרדות המיניות, כאשר השעות הרבות שאנחנו נמצאים בעבודה, היחסים החבריים עם שאר חברי הצוות, כמו גם יחסי המרות עם המנהלים הגדולים והרצון לשמור על מקום העבודה והפרנסה שלנו מהווים כר פורה לביצוען של מעשים אלו.

 

ההתמודדות עם הטרדות מיניות במקום העבודה

כך, מלבד ההתייחסות הכללית של החוק למניעת הטרדות מיניות למעשי ההטרדה והגדרתן, הוא מתייחס בנפרד גם להטרדות מיניות במקום העבודה ובעיקר באמצעות ניצול יחסי מרות, השוררים לרוב במקומות העבודה השונים.

כאשר מתרחשת הטרדה מינית במקום העבודה, ניתן להגיש תלונה אצל הממונה על נושא ההטרדות המיניות במקום העבודה, להגיש תלונה במשטרה ואף תביעה אזרחית למתן פיצויים, כאשר בכל שלב ודרך בה בחרתם, חשוב ואף מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי בתחום, כפי שתוכלו לראות באתר  http://www.dw-law.co.il.

 

כיצד תטופל הטרדה מינית קבלן?

לעובד קבלן של חברות כוח אדם ישנם מספר יתרונות וחסרונות בכל הקשור לזכויותיו וחובותיו במקום העבודה, אך בכל הנוגע לנושא הטרדות מיניות, קיימת למעסיק חובה זהה להגן על עובד קבלן מפני הטרדות מיניות, כמו גם לנקוט נגדו בהליכים המתאימים במידה והוגשה נגדו תלונה על הטרדה.

את התלונה בגין הטרדה מינית יכול עובד הקבלן להגיש אצל הממונה במקום העבודה על נושא ההטרדות המיניות, או אצל הממונה מטעם קבלן חברת כוח אדם, כאשר האחרון רשאי להעביר את הטיפול לממונה במקום העבודה, תוך עדכון המתלונן בעניין.

 

מה קורה לאחר הגשת התלונה?

את התלונה יש להגיש באופן מפורט ככל האפשר, כאשר היא צריכה לכלול בעיקר את הפרטים העיקריים הבאים – תיאור המקרה ומקום האירוע, כמו גם תיאור המעורבים והאם התקיימו יחסי מרות ביניהם.

לאחר הגשת התלונה, על הממונה ליידע את המתלונן בדבר דרכי הטיפול ולפעול לבירור התלונה, לרבות שמיעת כל הצדדים המעורבים ובדיקת כל המידע הרלוונטי, זאת מתוך שמירה מקסימלית על פרטיותם וכבודם של כל הצדדים.

 

הטרדה מינית קבלן – זכויות שוות

בסופו של דבר, הטרדה מינית במקום העבודה, גם של עובד קבלן של חברת כח אדם, זוכה להתייחסות שווה בפני החוק, כמו גם דרך טיפול זהה למדי, מלבד העובדה כי למתלונן עומדת הזכות להגיש את התלונה בפני הממונה אצל הקבלן או במקום העבודה.

הטרדה מינית

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
הטרדה מינית מה זה?

היכרות עם האופן שבו החוק והפסיקה קובעים מהי הטרדה מינית יכולה לסייע לגברים ונשים שרוצים להגיש תביעה, לקבל פיצוי כספי ובעיקר למצות את הדין עם האשמים. אז במה מדובר ועם