הטרדה מינית מה זה?

היכרות עם האופן שבו החוק והפסיקה קובעים מהי הטרדה מינית יכולה לסייע לגברים ונשים שרוצים להגיש תביעה, לקבל פיצוי כספי ובעיקר למצות את הדין עם האשמים. אז במה מדובר ועם מי אפשר להתייעץ? הנה כל התשובות

החוק מתייחס בחומרה להטרדה מינית כי הוא רואה בה פגיעה בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובזכות לשוויון. היות ומדובר על חוק יסוד, החוק קובע גם שורה ארוכה של עונשים בגין הטרדה מינית והוא מאפשר לנפגעים לקבל פיצוי כספי.

באופן עקרוני, הטרדה מינית יכולה להופיע במגוון דרכים ואופנים. כפועל יוצא מכך, הגדרה של הטרדה מינית היא עניין חמקמק. מצד אחד, כל מי שעובר או עוברת הטרדה מינית יכולים להעיד על כך מגוף ראשון והם יודעים שהם סבלו מעבירה חמורה. מצד שני, יש הבדל בין ביצוע מעשים מגונים לבין ביזוי והשפלה מילולית על רקע מיני.

 

ההבדל העיקרי: הטרדה מינית או חיזור לגיטימי

מטרת הפסיקה והחוק היא לקבוע מתי מדובר על עבירה חמורה מהסוג של הטרדה מינית ומתי מדובר על חיזור לגיטימי. מטבע הדברים, החוק מבחין בין עקרונות שעוזרים לקבוע האם זו הטרדה מינית או חיזור לגיטימי וכדאי להכיר אותו.

הטרדה מינית שמוכרת על ידי בית המשפט היא עבירה פלילית. העונש בגין הטרדה מינית עלול הגיע עד כדי מאסר, בלי שזה יבוא על חשבון האפשרות להגיש תביעת פיצויים נגד המטריד. יתרה על כך, החוק מאפשר להגיש תביעה בגין הטרדה מינית בכל מקום ובכל סיטואציה: בין אם מדובר על הטרדה לכאורה במקום העבודה, בסביבת הלימודים, במשפחה, במרחב הציבורי וכן הלאה.

אך בסופו של דבר, בשביל להבין מה אומר החוק וכיצד הפסיקה משפיעה על הסיטואציות שבהן מעורבים גברים ונשים בגילאים שונים, הדבר הנכון הוא להתייעץ עם עורך דין.

 

עם מי מתייעצים אחרי חשד להטרדה מינית?

גברים ונשים בטווח רחב של גילאים מוזמנים להתייעץ עם עורך דין עבירות מין בכל מקרה של חשד להטרדה. עורך דין מנוסה ודיסקרטי. התייעצות עם בעל מקצוע מן הסוג הזה חשובה, כי היא עוזרת להשיג כמה מטרות. בראש ובראשונה, מעורבות של עורך דין מגדילה את הסיכוי להגשת תביעה. באמצעות עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו, ניתן לבסס תביעה בגין הטרדה מינית ולנמק אותה לפי כל הטיעונים שמופיעים בחוק ובפסיקה.

בטווח הבינוני, המטרה של התייעצות עם עורך דין שיודע מהי הטרדה מינית ובקיא בהבדלים בין עבירות מין גם יכולה לסייע לקבל פיצוי כספי. מעבר לכך, זו הדרך היחידה למצות את הדין עם האשמים. לכן, מומלץ לפנות אל עורך דין כמה שיותר מוקדם ובעיקר לוודא שיש לו את הניסיון הנדרש. מעבר לכך, רצוי לתת עדיפות לעורך דין שמקפיד לייצג רק את הנפגעים והנפגעות בעבירות מן הסוג הזה.

הטרדה מינית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חוֹק
עורך דין הטרדה מינית
הטרדה מינית קבלן

עבודה דרך שירותי קבלני כוח אדם הפכה בשנים האחרונות למציאות קיימת בשטח, אם בגלל הקושי בגיוס עובדים איכותיים ואם בגלל הרצון של המעסיק לחסוך עלויות שונות. כך או כך, בכל