ביצוע החזר מס באופן עצמאי או לשכור חברה להחזרי מס?

לא מעט אנשים מגלים כי הם משלמים למס הכנסה יותר ממה שהם צריכים לשלם בפועל, סכומים היכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים, אותם ניתן לקבל באמצעות החזר מס. אך מהי הדרך הטובה ביותר לקבל את ההחזר – באופן עצמאי או עם חברה מקצועית?

 

האם אתם משלמים למס הכנסה יותר ממה שאתם צריכים?

צמד המילים 'מס הכנסה' מעורר אצל לא מעט אנשים תחושות שונות ובעיקר חוסר רצון לרדת לעומקם של דברים, וזאת בשל דיני המס המסועפים, הבירוקרטיה הרבה הנלווית לתהליך יצירת הקשר עם רשות המיסים והחשש מגילויים על חיובים נוספים.

יחד עם זאת, באם נבין במעט את שיטת חישוב שיעור המס (המבוססת על ממוצע המשכורות של הנישום בשנת המס שעברה) וניקח בחשבון את נקודות הזיכוי שאנו לא תמיד מודעים אליהן ו/או טורחים לעדכן אותן, נגלה כי במקרים רבים אנחנו משלמים למס הכנסה יותר ממה שאנחנו צריכים לשלם בפועל.

 

החזר מס – זה הכסף שלכם!

ההפרשים בין התשלומים ששילמנו למס הכנסה, לבין התשלומים שהיינו צריכים לשלם בפועל, יכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים ולמעשה, על פי דו"ח מבקר המדינה עולה כי בקופת רשות המיסים קיימים למעלה ממיליארד שקלים בגין גבייה עודפת.

לפיכך, חשוב ומומלץ בהחלט לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס, כפי שתוכלו לראות באתר https://www.get-tax.co.il. כדאי לדעת כי גם אם טרם ביצעתם את בדיקת החזר המס עד עתה, הרי שתוכלו לבצע זאת גם באופן רטרואקטיבי – עד 6 שנים לאחור.

 

כיצד מקבלים את החזר המס?

כפי שניתן להבין, את החזר המס המגיע לכם, בזכות ולא בחסד, לא מקבלים באופן אוטומטי מרשות המיסים, אלא נדרש להגיש בקשה באמצעות טופס ייעודי ולצרף את המסמכים הרלוונטיים הנדרשים. היות ומדובר בתהליך בירוקרטי, היכול להימשך מספר חודשים, מומלץ לבדוק ולוודא מראש את זכאותכם לקבלת החזר המס באמצעות הסימולטורים השונים הקיימים ברשת, או באופן מקצועי ומדויק עם חברה מקצועית.

 

אז מה עדיף – החזר מס באופן עצמאי או עם חברה מקצועית?

את תהליך הבקשה לקבלת החזר מס ניתן לבצע באופן עצמאי ולהגיש את הבקשה, בצירוף המסמכים הנלווים לפקיד השומה הקרוב לאזור מגורכם. על אף שמדובר באופציה שייתכן ויכולה לחסוך לכם דמי טיפול, הרי שברוב המקרים לא מטופל באפשרות המומלצת ביותר.

הבירוקרטיה הרבה, דיני המס המסועפים והמתעדכנים מעת לעת ומילוי שגוי של טפסי הבקשה לקבלת החזר מס, יכולים לעכב משמעותית את קבלת ההחזר ואף להביא לדחיית הבקשה. לפיכך, את תהליך החזר המס מומלץ לעשות עם חברה מקצועית, שתלווה אתכם החל משלב בדיקת הזכאות ועד קבלת ההחזר לחשבון הבנק שלכם.

 

לסיכום

לאנשים רבים מגיע החזר מס, בסכומים היכולים להגיע אף לעשרות אלפי שקלים ולכן, חשוב ומומלץ לבדוק את זכאותכם בהקדם האפשרי. על אף שניתן לבצע את התהליך באופן עצמאי, ההמלצה הרווחת היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתלווה אתכם לאורך כל הדרך ועד לקבלת מלוא ההחזר המגיע לכם.

מס הכנסה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה

עצמאי
פיננסים
האם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות

קרן השתלמות משמשת כסוג של קופת חיסכון עבוד שכירים בארץ. כל חודש סכום מהמשכורת החודשית מופרש לקרן על ידי המעסיק ואותו הסכום פטור ממס ונכנס במלואו לקרן ללא הורדות. לא

ג'יפ
פיננסים
באילו מקרים כדאי לקחת מימון לרכב

כולנו מגיעים לשלב בחיים בו אנו זקוקים לקנות רכב לשימוש עצמי או משפחתי. בין אן זה בשל הקושי הכרוך בתחבורה הציבורית במדינה או הגדלת התא המשפחתי. במאמר זה נבחן את