החזרי מס לגרושים – איך מתחלקים בלי טעויות?     

הורים גרושים, או פרודים, המשתתפים בכלכלת ילדיהם, אפילו במידה חלקית, זכאים להטבה במס.

אם לא דיווחו ולא קיבלו את ההטבה במועד, הם זכאים לקבל החזר מס – עבור תקופת הזכאות של ההטבה.

אז איך מקבלים את ההחזר, על אילו סכומים מדובר ומי מקבל יותר – אבא או אמא?

 

החזר מס לגרושים – מי זכאי?

  • הורים גרושים או פרודים, שעובדים ומשלמים מסים
  • דרושים או פרודים המשתתפים בכלכלת הילדים המשותפים שלהם, עד גיל 19
  • הורים שהתגרשו ונישאו מחדש, אך ממשיכים לשלם מזונות

 

למרות האמור מעלה, חשוב להדגיש כי החזרי מס לגרושים אינם מתחלקים בהכרח באופן שווה בין ההורים וכי ההורה שלוקח חלק גדול יותר בהוצאה הכלכלית על גידול הילדים, הוא זה אשר זכאי לחלק הגדול של ההטבה לפי החוק.

 

מה ההבדל בין הטבה במס לבין החזר מס?

הורים גרושים, כמו אזרחים רבים אחרים, זכאים לקבל הטבה במס – הנחה על שיעור המס החודשי, אותה מקבלים באופן מיידי בתוך המשכורת.

יחד עם זאת, רבים אינם מממשים את ההטבה בזמן אמת ולכן הכסף מצטבר במשרדי רשויות המס, שם הוא ממתין לאורך 6 שנים. לאחר 6 שנים חלה התיישנות ואז לא ניתן לקבל את הכסף.

אך במסגרת 6 השנים הראשונות, מי שלא מימש את ההטבה בזמן אמת, יכול להגיש בקשה לקבלת החזר מס, כדי לקבל את כל הסכום שהצטבר לטובתו לאורך תקופת הזכאות.

 

הגשת בקשה להחזר מס מקסימלי

הורים גרושים, יכולים להגיש בכוחות עצמם בקשה להחזר מס באופן מסודר לרשויות המס, לפי הנחיות הרשות, אבל חשוב לדעת:

זכאות להחזרי מס קיימת בגלל סיבות רבות ולכן, ייתכן שקיימת זכאות נוספת, שאתם לא מודעים אליה. זכאות נוספת יכולה להתקיים במקרים רבים מאוד ולכן רוב האזרחים לא מודעים כלל שיש להם אפשרות לקבל כסף מהמדינה.

 

דוגמאות לזכאות נוספת להחזרי מס

  1. לימודי תואר, או לימודי מקצוע
  2. יציאה למילואים, חל"ת, חופשת לידה, אבטלה ועוד.
  3. עבודה אצל מעסיק ישראלי בחו"ל
  4. לידת ילד ועוד.

 

למעשה קיימים עשרות מקרים בהם אתם עשויים להיות זכאים להחזר של אלפי שקלים, נוסף על החזרי מס לגרושים. במקרים שונים ניתן להגיע למצב שבו אתם לא משלמים כלל מס הכנסה לתקופות ארוכות, בגלל אוסף של זכאויות.

בדיוק משום כך, רבים בוחרים שלא להגיש את הבקשה להחזר ישירות לרשויות המס באופן עצמאי, אלא לפעול בסיוע גוף מקצועי, שיכול להגיש בקשה רחבה יותר ולהגדיל את הסכום באופן ניכר.

 

לסיכום

החזר מס להורים גרושים הוא זכות שניתנה לכם מטעם המדינה. הורים פרודים וגרושים לרוב זקוקים להטבה הזו, כדי לעמוד במעמסה הכלכלית הגדולה. לכן כדאי לממש אותה על הצד הטוב ביותר, בעזרת גוף מקצועי שיעזור לכם לקבל את הזכאות המקסימלית.

 

בית משפט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה

עצמאי
פיננסים
האם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות

קרן השתלמות משמשת כסוג של קופת חיסכון עבוד שכירים בארץ. כל חודש סכום מהמשכורת החודשית מופרש לקרן על ידי המעסיק ואותו הסכום פטור ממס ונכנס במלואו לקרן ללא הורדות. לא