ההיסטוריה של חנויות הספרים: מספריות עתיקות ועד חללים קמעונאיים מודרניים

מי שמכירים את היסטוריית הדפוס, יודעים שמדובר בתחום מרתק שעבר שינויים רבים לאורך השנים. חקרנו את הנושא באופן מעמיק לאחר שהתבקשנו לכתוב טור לעיתון מוכר. כשסיימנו לכתוב את הטור, הרגשנו שיש בנו עוד מידע שרוצה לצאת החוצה. לכן, הרחבנו את הידע ובדקנו פרטים אודות ההיסטוריה של חנויות הספרים. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל המידע החיוני אודותיה.

 

הקדמה – ההיסטוריה של הדפוס

אי אפשר לכתוב מדריך מקיף אודות ההיסטוריה של חנויות הספרים מבלי לציין פרטים אודות ההיסטוריה של הדפוס שהוא חלק בלתי נפרד מהן. בחרנו לציין בפניכם תחילה כי אי שם בשנת 1,041 הומצאו הדגמים הראשונים של אותיות הדפוס הניידות. הדגמים הללו הומצאו על ידי הסינים.

לאחר 14 שנים, יוהן גוטנברג, תושב גרמניה, המציא את מכונת הדפוס והוא הדפיס בה את הדפסת הבכורה של התנ"ך שהיו בה כ – 42 שורות בלבד. אפשר לומר שמאז שקרו 2 המקרים החשובים הללו, הכול הפך להיות היסטוריה.

הִיסטוֹרִיָה

חנות הספרים הראשונה ומידע אודותיה

אתם וודאי יודעים כי חנות הספרים הראשונה שהוקמה לא הייתה חנות ספרים אונליין, שכן, בזמנו לא היה עדיין אינטרנט ולא הומצאו המחשבים. אנחנו מדברים על שנת 1584. בשנה זו אוניברסיטת קיימברידג' פתחה בית דפוס קטן והיא התחילה להוציא ספרים מסוגים שונים.

ככל שהזמן עבר, הפכה האוניברסיטה את בית הדפוס לחנות ספרים שקיימת עד היום. ראוי לציין כי כמה שנים לאחר מכן, הצטרפה גם אוניברסיטת אוקספורד שפתחה גם כן חנות שכזו.

 

חנויות הספרים שנפתחו לאחר מכן

בשנים הראשונות להקמתן של חנויות הספרים השונות, הן יועדו לאנשים ממעמד גבוה. שכן, רק מי שהיה חי במעמד זה, יכול היה להרשות לעצמו לבצע את הפעולות הבאות:

  1. ללמוד לקרוא
  2. ללמוד לכתוב
  3. לרכוש ספר

חנויות הספרים שנפתחו בשנת 1600 ואילך פנו לקהל יעד רחב יותר והן אפשרו לרבים לרכוש ספרים מסוגים שונים. אנשים יכלו להיכנס אל החנות ולבחור רומנים, ביוגרפיה ועוד בעלויות שנחשבו אז לגבוהות.

 

פתיחתן של הספריות

כמה שנים לאחר מכן, נפתחו חללים שאפשרו לעוברים ושבים לשבת בהם ולהחכים. חללים אלו נקראים כיום "ספריות". כיום אפשר לשאול את הספרים ולהחזירם למדף לאחר כמה חודשים, אך בתחילת דרכן, היה נהוג לשבת ולקרוא את הספרים במקום. רק בשלב מאוחר יותר, התאפשר לתושבים שמתגוררים בקרבת מקום לשאול את הספרים ולהחזיר אותם לאחר זמן מה.

 

כמה מילים לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם בקצרה את ההיסטוריה של חנויות הספרים. כעת, אתם יודעים כי הן התחילו בתור בתי דפוס שהוצגו בהם ספרים לראווה ולימים, הן הפכו להיות לחנויות המוכרות לנו. בהזדמנות זו, אנו מזמינים אתכם לחקור את הנושא באופן מעמיק יותר ולגלות מידע מסקרן אודות ההיסטוריה של הדפוס והספרות שהשפיעה על הכלכלה ותחומים אחרים.

ספריות עתיקות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אותיות
לימודים
 4 יתרונות בקורס אנגלית נוסף לילדים

רוצים לתת לילדים שלכם יתרון ענק לעתיד? מתכננים רילוקיישן למדינה אחרת? מעוניינים שהילדים שלכם ידעו אנגלית ולא רק בשביל מבחנים ובגרויות? ישנם המון יתרונות בתגבור לימודי האנגלית של ילדכם מעבר

בחור כותב משהו על נייר
לימודים
חמש הדרכים היעילות ביותר לבחור תחום לימודים

סיימתם לימודים בסיסיים ולא יודעים מה עכשיו? מנסים למצוא כיוון לימודים אבל מבולבלים לגבי מה שהכי מתאים לכם? ריכזנו עבורכם את חמש הדרכים הכי יעילות לבחור תחום לימודים שיהיה בדיוק

זכוכית מגדלת ודפים
לימודים
דרכים לסיוע בכתיבת עבודה אקדמית 

כתיבת עבודות אקדמיות איננה משימה פשוטה בדרך כלל, שכן, היא דורשת מסטודנטים יכולת ביצוע משימות שונות, אשר כוללת ביצוע של מחקר, הכנת ראשי פרקים, איסוף מקורות ביבליוגרפיים ועוד. בנוסף לכך,