הגורמים שבגינם ניתן להיות זכאי להחזר מס שבח

שילמתם מס שבח גבוה? יכול להיות שמגיע לכם לקבל אותו בחזרה

 

הכירו את מס השבח

רובנו ודאי מכירים טוב את מס הכנסה אשר יורד לנו מהשכר ומההכנסות בכל חודש, אך ניכויי המס ממש לא מסתכמים רק במס הכנסה וניתן לפגוש אותם במקומות נוספים כדוגמת עסקאות נדל"ן ודיור. מס זה נקרא מס שבח והוא מחושב על פי הרווח שעשה אדם מעסקת נדל"ן שבה מכר דירה או כל נכס שהוא.

בהתאם לכל מיני תנאים, ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס שבח (לפחות חלק ממנו) ואם אכן תאושר עמידה בתנאים תוכלו לקבל כסף, והרבה ממנו, בחזרה.

 

חישוב הרווח כולל את ההוצאות

כאמור, כאשר מחושב מס השבח, ישנה התייחסות לרווח שעשה המוכר מהמכירה – בכמה קנה את הנכס ובכמה הוא מוכר, אך לא רק בנתונים הללו מתחשבים, אלא בכל הוצאה שהיא צריך לשלם במסגרת המכירה כדוגמת תשלום בעבור עורך דין, מס קנייה וכו'.

באם לאחר שקלול של כל ההוצאות הללו כלל אין רווח מהמכירה, תוכלו לדרוש החזר בעבור מס השבח ששילמתם.

 

מכירת דירת מגורים

המס מחושב בעבור מכירה של כל מיני סוגים של נכסים, אך כאשר מדובר במכירה ספציפית של דירת מגורים ניתן לקבל החזר מס שבח בעבורה בהתאם לכמה תנאים.

  1. סיום הבנייה – באם המכירה של הדירה מתבצעת טרם סיום בנייתה, היא לא תזכה את המוכרים בהחזר.
  2. בעלות פרטית – לא ניתן לקבל החזר או פטור באם הדירה לא בבעלות של אדם פרטי, גם אם היא דירת מגורים.
  3. שימוש למגורים – כדי לוודא שהיא אכן דירת מגורים, היא חייבת להיות בשימוש למגורים ביותר מ-50 אחוזים מהשטח שטח ולמשך יותר משנה וחצי אחורה טרם הקנייה. כלומר, באם היא הייתה בשימוש של חנות לדוגמא ביותר מ-50 אחוזים מהשטח, היא אינה נחשבת דירת מגורים ואינה מזכה בהחזר מס.

 

תנאים נוספים לקבלת החזר מס שבח

  1. דירה ראשונה – שמוכר בעל נכס מזכה אותו בפטור מתשלום מס שבח
  2. דירה בירושה – מכירת עוד אשר עברה בירושה, בתנאים מסוימים מעין תזוכה בפטור שהיה שייך להורים כאשר החזיקו הם את הדירה, באם לא מכרו הם בזמנו אף דירה
  3. מכירת שתי דירות – יחד עשוי לזכות בפטור ממס שבח
  4. העברת דירה – התייחסות מיוחדת להעברת הדירה בין אחים או כמתנה, מצב אשר עשוי לזכות בפטור ממס

 

מס שבח הוא אמנם מס אשר חובה לשלם עבור רווח ממכירת נכס, אך בתנאים מסוימים בהחלט ניתן לבקש אותו, או חלק ממנו, בחזרה למוכר. על מנת לעשות זאת יש לעמוד בכל מיני תנאים כדוגמת מכירה דירת מגורים ראשונה, מכירת שתי דירות ביחד או מכירת דירה בירושה. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע אשר מתעסק ומתמחה בתחום כדאי להבין כיצד הכי כדאי לכם לפעול. בהצלחה!

מטבעות בית ושעון

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה

עצמאי
פיננסים
האם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות

קרן השתלמות משמשת כסוג של קופת חיסכון עבוד שכירים בארץ. כל חודש סכום מהמשכורת החודשית מופרש לקרן על ידי המעסיק ואותו הסכום פטור ממס ונכנס במלואו לקרן ללא הורדות. לא