האם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות

קרן השתלמות משמשת כסוג של קופת חיסכון עבוד שכירים בארץ. כל חודש סכום מהמשכורת החודשית מופרש לקרן על ידי המעסיק ואותו הסכום פטור ממס ונכנס במלואו לקרן ללא הורדות. לא צריך להיות שכיר על מנת לפתוח קרן, גם עצמאים יכולים, ואף יש להם הטבות מס נוספות.

 

איך לפתוח קרן השתלמות כעצמאי

ישנן הרבה גופים המנהלים עבור שכירים ועצמאיים קרנות השתלמות. במקרה של שכירים החברה או המעסיק בוחר בשביל כלל העובדים את הגוף שינהל בשבילם את הקרן, אך כעצמאי בחירת הגוף שינהל את הקרן היא עצמאית.

ישנן חברות רבות והן מציעות הטבות שונות, ומומלץ לעשות מחקר מעמיק בין החברות, לדוגמא קרן השתלמות הראל. שכיר יכול להעביר את הקרן בין החברה שהמעסיק בחר לו לחברה שהוא מעדיף, אך לעצמאי יש את החופש לבחור מלכתחילה בעת פתיחת קרן השתלמות.

 

טיפים לבחירת גוף מנהל לקרן

ישנן הרבה חברות בשוק המציעות שירות ניהול של קרן אך בעת  בחירה כדאי לזכור כמה טיפים.

 

  • מבחן התשואה

חקרו מהי החברה המספקת את התשואה הגבוהה ביותר. כדי לבחור נכון תרצו לבחון את הנתונים הפיננסים העדכניים ביותר על כל החברות המנהלות קרנות. את המידע ניתן למצוא באתרים המתעסקים בכלכלה ובמשרד משרד האוצר המפרסמים דירוג של החברות לפי שנה.

 

  • מבחן הסיכון

מבחן התשואה יכול להיות מוטה מכל מיני סיבות, על כן הוא לא הבדיקה היחידה שצריכים לבצע. מחקר חשוב לא פחות ואף מדויק יותר הוא מבחן סיכון. מדד שארפ הוא המדד המקובל להערכת סיכון. המדד מחשב את הערך של הקרנות לפי מי מנהל אותם בהתחשב בסיכונים. כך החישוב לחברה המוצלחת ביותר מדויקת יותר.

 

הטבות קרן השתלמות לעצמאיים

עצמאי יכול לפתוח קרן השתלמות, ולא רק זה, הוא יכול להנות מההטבות שלה יותר משכיר. קרן השתלמות הוא מכשיר חסכוני מהמשתלמים ביותר כיום, והטבות המס עליה עוזרות לחסוך כסף, גם על הכסף המופשר לתוכה וגם על הרווחים הנצברים בתוכה. ישנן מגבלות על פטור המס של הקרן החלות רק על עובד שכיר, ועצמאי יכול לנצל אותן לטובתו.

 

תקרת הפקדה שנתית

תקרת הפקדה שנתית מתייחסת לסכום המקסימאלי השנתי שניתן להפקיד לקרן שעליו חל פטור ממס. בעוד ששכירים לא יעברו את הסכום השנתי הזה בגלל הכמות שהם מקבלים מהמעסיק, עצמאיים יכולים לעבור את התקרה ולהפקיד יותר.

הסכום שעובר את התקרה אינו פטור ממס, אך תשלום המס אינו מידי. יותר מזה, עצמאים זוכים לדחיית מס במקרה של הפקדה מעבר לתקרה. כלומר, הם דרושים לשלם את המס רק בעת משיכה מהקרן, דבר שיכול לקרות בעוד 30 או 40 שנה בשלב שהקרן צברה מספיק רווחים לכסות על המס.

 

לסיכום

לא רק שעצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות, עם ניהול חכם הם יכולים להנות מיותר הטבות משכירים.

קרן השתלמות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה

ג'יפ
פיננסים
באילו מקרים כדאי לקחת מימון לרכב

כולנו מגיעים לשלב בחיים בו אנו זקוקים לקנות רכב לשימוש עצמי או משפחתי. בין אן זה בשל הקושי הכרוך בתחבורה הציבורית במדינה או הגדלת התא המשפחתי. במאמר זה נבחן את