האם יש צורך להתכונן לשימוע לפני פיטורים?

פיטורים מהעבודה הוא הליך לא נעים, לא לעובד ולא למעסיק.

מבחינת החקיקה, דיני עבודה אלו הדינים מהם אנו למדים על זכויותיהם וחובותיהם של העובדים ושל המעסיקים כאחד.

בכל הנוגע לפיטורים, מנסים דיני העבודה לקבוע איך לבצע הליך זה בצורה בה הפגיעה תהיה מינימלית.

שימוע הוא אחד מן הדרכים בהם השתמש בית הדין לעבודה כדי לרכך את המכה על העובד, כאשר לאחריו יש עדיין לעובד אפשרות לחזור אל העבודה.

 

מה זה שימוע לפני פיטורים?

זכות השימוע משמעה כי לכל עובד אשר מעסיקו מעוניין לפטרו תינתן האפשרות להשתתף בפגישת שימוע. בפגישה זו יסביר המעסיק לעובד את הסיבות בגינן הוא מעוניין להפסיק את עבודתו ובמהלכה אף תינתן לעובד האפשרות להגן על עצמו ולהסביר למה עליו להמשיך לעבוד במקום העבודה.

על פגישת השימוע להתקיים לפני קבלת החלטה סופית בעניינו של העובד, זאת כדי שלעובד תהיה אפשרות ממשית להשפיע על ההחלטה בעניינו.

 

האם יש להתכונן לשימוע?

התשובה לכך היא כן. כאמור, הליך השימוע נועד לאפשר לעובד להגן על עצמו מפני החלטת הפיטורים.

לכן במידה ומזמנים עובד לפגישת שימוע, מומלץ לו קודם על להתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/פיטורים/שימוע-לפני-פיטורים באשר לזכויותיו במסגרת ההליך.

מומלץ לעובד לנסות לחשוב מה הסיבות שיכולות להיות בגינן המעסיק ירצה לפטרו ולחשוב איך ביכולתו להגן על עצמו ולשנות את דעת המעסיק בכל הנוגע לעתיד.

 

איך נראה הליך השימוע?

הליך שימוע תקין מבחינה משפטית כולל בתוכו מספר תנאים:

 

הודעה בכתב

ההודעה על השימוע צריכה להימסר אל העובד בכתב. על המכתב לכלול את הנימוקים לסיבה בגינה הוזמן העובד לשימוע.

 

זמן סביר

הזימון והשימוע צריכים להתקיים בפער של זמן סביר אשר יאפשר לעובד להתכונן כמו שצריך.

 

החלטה לאחר השימוע

כאמור, קבלת החלטת המעסיק בגין העובד צריכה להתקיים רק לאחר התקיימות השימוע. במידה והמעסיק מקבל את ההחלטה קודם לכן, אין שום טעם מבחינה רעיונית בקיומו של ההליך. המעסיק צריך לבוא אל פגישת השימוע ולהקשיב לטיעוניו של העובד ורק לאחר מכן לקבל החלטה בעניינו.

 

תיעוד בפרוטוקול

על כל פגישות השימוע להיות מתועדות, כולל כל חלקי הפגישה ותגובתו של העובד. בסיום השימוע העובד יחתום על הפרוטוקול ויקבל עותק ממנו.

 

זכות הייצוג

לכל עובד יש זכות להיות מיוצג על ידי עורך דין אל מול המעסיק בפגישת השימוע. הייצוג יכול להיות על ידי נציג וועד העובדים במקום עבודה בו מתקיים וועד כזה או על ידי עורך דין המומחה בדיני העבודה.

 

עובדי קבלן

ישנו תנאי מיוחד לעובדי קבלן האומר כי בשל האופן הייחודי של תנאי העסקה לעובדים אלו. הן משתמש השירות והן המעסיקים צריכים לבצע את השימוע.

 

שימוע לפני פיטורין - אילוסטרציה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם