אישה אמורה לבקר אצל גניקולוג לפחות פעם בשנה

כל כמה זמן מומלץ לבקר אצל הגניקולוג? אילו סוגי בדיקות מגלות נגעים סרטניים בצוואר הרחם? ביקור אצל הגניקולוג מומלץ כל תקופה, בין אם את פעילה מינית או פחות. בואו נדבר על ההמלצות השונות, על הבדיקות ועל הקדמת תרופה למכה.

לפני שאנו מדברים על גניקולוגים מומלצים ובדיקות שגרתיות אצל הגניקולוג, חשוב לדעת שביקור אצל רופא הוא מומלץ לפחות פעם בשנה. גם אם לא מדובר בביקור אצל גניקולוג, עדיין מומלץ לעבור בדיקות תקופתיות שונות. המלצה זו מקבלת תוקף כפול כאשר מדובר בנשים ואנשים מבוגרים. עבר זמן מה מאז שהיית אצל הגניקולוג? אנחנו ממליצים לקבוע תור בהקדם, ללא לחץ, וללכת להיבדק.

 

בדיקת תקופתית אצל גניקולוג 

הרפואה המערבית מאמינה ודוגלת ברפואה מונעת, הקדמת תרופה למכה, חס ושלום. לפחות פעם בשנה, אישה אמורה להגיע אל הגניקולוג בכדי לעבור בדיקה תקופתית. מה עוד כדאי לדעת ואילו בדיקות נוספות מומלץ לעבור כל תקופה?

אם עבר זמן-מה מאז שביקרת אצל הגניקולוג שלך ועברת בדיקה תקופתית, כדאי לדעת שההמלצה היא לקבוע תור שגרתי לפחות פעם בשנה.  האבחון המוקדם של מצבים בריאותיים מסוימים עשוי למנוע הסתבכות בריאותית עתידית, בין אם מדובר בהסתבכות בעקבות מחלות שונות, ווירוסים, מחלות מין ועוד. במקרים רבים ניתן לאתר גם סרטן בשלביו המוקדמים, וזאת בזכות כך שהאישה הגיעה לבדיקה תקופתית שגרתית.

רופא מומחה

 

בדיקות אצל רופא גניקולוג

אחת הבדיקות שניתן לעבור בכדי לגלות סימנים מוקדמים לנגעים סרטניים, היא בדיקה הנקראת בדיקת קולפוסקופיה (Colposcopy). במהלך אבחון רפואי הנקרא קולפוסקופיה, למעשה מציגים תמונה גדולה של צוואר-הרחם, של נרתיק הווגינה ושל הרקמות, וזאת בכדי לגלות נגעים סרטניים או ממאירים. ישנן סיבות נוספות בעקבותיהן כדאי לעבור בדיקה תקופתית לפחות פעם בשנה.

בעוד שחלק מהנשים מאוד נזהרות ואינן מקיימות מגע מיני ללא אמצעי מניעה, חלק אחר מהנשים נזהר פחות. מחלות מין המועברות במגע מיני, הן סיבה מספקת לעבור בדיקה תקופתית אצל הגניקולוג. במקרים רבים ישנם נגעים שונים המתפתחים באזור הפנימי של הנרתיק, מה שמוביל את האישה לחוסר מודעות להימצאותה של מחלת המין. רק כאשר ישנן הפרשות לא נעימות וריחות רעים, בדרך כלל האישה תבחין כי משהו אינו כשורה.

 

מניעת סיכונים מיותרים – בדיקות תקופתיות

כשאת מבקרת אצל הגניקולוג לפחות פעם בשנה, את מקטינה את הסטטיסטיקות ואת הסיכונים השונים, את מודעת לעצמך יותר ושולטת במתרחש. ביקור תקופתי אצל הגניקולוג מספק לך את הביטחון שדברים מתנהלים על מי מנוחות, שאת בשליטה ויודעת בדיוק מה מתרחש עם גופך.

אל לנו להזניח את הבריאות שלנו, לא את גופנו ולא את בריאותנו הנפשית והרגשית. כאשר אנחנו מבקרים אצל הרופא או אצל הגניקולוג פעם בשנה ועוברים בדיקות תקופתיות, אנחנו הרבה יותר רגועים, אנחנו למעשה בשליטה. בקרי אצל הגניקולוג שלך, בצעי בדיקה תקופתית והשקיטי חששות שונים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כתרים דנטליים
בריאות
6 טיפולי שיניים שכדאי להכיר

חיוך בריא ויפה הוא לא רק עניין של יופי חיצוני, אלא גם סימן לבריאות כללית טובה. טיפולי שיניים מקצועיים עשויים לשמור על שיניים חזקות ובריאות, למנוע בעיות רציניות יותר, ולהעניק

פעולה כירורגית
בריאות
מה העלות של ניתוח כירורגי פרטי?

ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הרפואה ועתודת המתמחים המצוינים של מערכת הבריאות הישראלית, הם יתרונות מדהימים עבור מי שזקוק לניתוח. עם זאת, מערכת הבריאות הציבורית בישראל היא מערכת הסובלת ממצוקה של תקציבים

השתלת עדשה שיקום הראייה בעזרת רופא עיניים
בריאות
השתלת עדשה: שיקום הראייה בעזרת רופא עיניים

אנשים רבים ברחבי הארץ והעולם סובלים מבעיות ראייה שונות, ותחום רפואת העיניים המתפתח כל העת – מאפשר סיוע משמעותי במצבים רבים.אחד הפתרונות הפופולאריים לבעיות כמו קטרקט או ירידת ראייה, הוא

מרפאת השתלות שיער
בריאות
איך בוחרים מרפאה להשתלת שיער?

נשירת שיער היא תופעה היכולה להשפיע באופן משמעותי על הביטחון העצמי והרווחה הכללית של האדם. למרבה המזל, הליכי השתלת שיער צצו כפתרון אמין לשיקום צפיפות השיער ושיפור המראה. עם זאת,

האם סיגריה אלקטרונית נחשבת בריאה יותר
בריאות
האם סיגריה אלקטרונית נחשבת בריאה יותר?

עישון הוא הרגל מסוכן הגורם למגוון רחב של בעיות בריאות, כולל סרטן ריאות, מחלות לב ובעיות נשימה. בעוד הפסקת עישון היא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכונים הללו, מעשנים רבים