אילו מחלות כרוניות מזכות בפטור ממס הכנסה?

מחלות כרוניות הן מצבים בריאותיים לא פשוטים, שמאלצים את המתמודדים איתן לשנות את שגרת חייהם ולהתאים אותה בכדי לשמור על בריאותם וגופם. הרשויות השונות במדינה נוקטות במספר צעדים בכדי לעזור ולהקל על חולים במחלות כרוניות. בין הטבות אלה ניתן למצוא את הפטור ממס הכנסה. אם יש לכם מחלה כרונית ואתם עדיין מכניסים כסף, יכול להיות שאתם זכאים גם כן לפטור הזה. אז איזה מחלות כרוניות נכללות בפטור?

 

איזה מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

קיימות מחלות שונות שנחשבות בתור מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה. מחלות כרוניות הן מחלות שמלוות את החולים שלהם במהלך תקופה ארוכה או לצמיתות, וזאת בניגוד למחלות שניתן להחלים מהן.

בין מחלות אלה ניתן למצוא טרשת נפוצה שפוגעת במערכת העצבים, קרוהן שפוגעת במערכת העיכול, פרקינסון שמשפיעה על תנועת הגוף, מחלות לב שמשפיעות על תפקוד כל המערכת ועוד. מחלות נוירולוגיות, מחלות אורתופדיות ומחלות נפשיות- כל אלה יכולות להיחשב כמחלות כרוניות ולהעניק פטור ממיסים.

אם אתם או קרוביכם סובלים מאחת מן המחלות האלו, או אם הוגדרו לכם 100 אחוז נכות בביטוח לאומי ל-185 ימים או יותר, כדאי שתבדקו האם אתם זכאים לפטור. הרציונל מאחורי נתינת הפטור היא שחולים שונים מקדישים כסף רב לטיפול רפואי, תרופות, התאמת הבתים שלהם למצבם ועוד. על כן הכסף שהם חוסכים על חשבון תשלום המיסים יוכל לסייע להם בהתמודדות עם המחלה הכרונית שלהם במשך חייהם.

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

איך ניתן לקבל את הפטור?

אם אתם מעוניינים לקבל את הפטור שמגיע לכם אתם צריכים להגיש בקשה לפקיד שומה של מס הכנסה באיזור המגורים שלכם. אל הבקשה חשוב לצרף את כל המסמכים שמבקשים, ביניהם מסמכים רפואיים ואישורים על מחלה או נכות. את הבקשה ניתן להגיש על מספר שנים אחורה ולקבל את ההחזר רטרואקטיבית. אתם יכולים למלא על שבע שנים מרגע הגשת הבקשה, וזאת במידה והייתם מאובחנים במחלה או קיבלתם אחוזי נכות מתאריך זה.

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

להגיש בקשה לבד או להיעזר בגורמים חיצוניים?

אם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה, אתם יכולים למלא את כל הטפסים בעצמכם ולמצוא את המסמכים הרלוונטיים. אך מאחר ומדובר בבירוקרטיה שעלולה להיות מסורבלת, קיימים מקרים בהם יהיה מומלץ להיעזר באנשים שמתמחים בתחום שיעזרו לכם בתהליך הגשת הבקשה. זה יכול להיות גורם בתשלום שיעשה את העבודה עבורכם או עמותה שתוכל ללוות אתכם ולענות על שאלות שאתם לא מבינים.

 

לסיכומו של דבר

קיימות מספר מחלות כרוניות שיכולות לזכות את החולים בהן בפטור מתשלומים על הכנסה חייבת ממס.  כדי לקבל את הפטור יש למלא בקשה ולהגישה ביחד עם מסמכים שמעידים על המחלה או הנכות. ניתן להגיש בקשה על החזרי מס 7 שנים אחורה בכדי למצות את זכויותיכם.

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הבית החיצוני
כללי
5 רעיונות לשיפור המראה החיצוני של הבית

שיפור המראה החיצוני של הבית לא רק מגביר את האטרקטיביות שלו, אלא גם יכול להגדיל משמעותית את ערך השוק שלו ולספק תחושת גאווה וסיפוק לבעלי הבית. בין אם מתכננים למכור

5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין
כללי
5  דברים שיקלו על פרוייקט השיפוצים של הבנין

שיפוץ בניין, יכול להיות מאמץ מורכב ומאתגר. עם זאת, עם האסטרטגיות והכלים הנכונים, התהליך יכול להפוך להרבה יותר חלק ויעיל. במאמר אינפורמטיבי זה, נציג בפניכם חמישה גורמים מרכזיים שיכולים להפוך

איך לבחור את רופא השיניים המושלם
כללי
איך לבחור את רופא השיניים המושלם

טיפולי שיניים הם חלק ממכלול המאמצים שאנו עושים לשמירה על הבריאות. על מנת לטפל בשיניים כמו שצריך חשוב לא רק לשמור על היגיינת הפה, אלא גם לבחור רופא שיניים מושלם.

מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני
כללי
מתי כדאי לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני?

ביטוח פנסיוני הוא חלק בלתי נפרד כאשר מתכננים לפרוש מהעבודה. חשוב לתכנן את הפרישה ולהבין מה מצפה לכם. המאמר יפרט מתי כדאי לפנות לסוכנות ביטוח פנסיוני   במה עוסקת הסוכנות

כללי
מה הקשר בין הגדלת איבר המין לעיבוי שפתיים

לפני כמה ימים נודע לנו שיש קשר בין טיפולים להגדלת הפין לבין טיפולים אסתטיים לעיבוי השפתיים. העובדה המפתיעה הזו גרמה לנו להבין שצריך לכתוב עליה מדריך מקיף שיעלה לרשת, כדי