איך להעלות את קצבת הנכות שלך?

את קצבת הנכות שלכם, אתם תקבלו על פי חוק לאחר תהליך שלם שתצטרכו לעשות בלי לפספס דברים חשובים.

הועדה הרפואית אינה מקלה ראש, והדבר עלול לייצר טעויות, מלבד הבעיה העיקרית שבכל אחוזי נכות הקצבאות עדיין אינן מספקות.

ובכל זאת, את מה שניתן לקבל ומגיע לכם לקבל, לפעמים יהיה צורך לערער ולהציג את המקרה האישי שלכם פעם נוסף בכדי לדייק ולאפשר שתקבלו את מה

שמגיע לכם.

 

המאבק המתרחש

במהלך השנים האחרונות, קם והתגבר המאבק של ארגוני הנכים שבארץ, עבור העלאת קצבות הנכון, זאת בטענה שהקצבאות הללו הן לא באמת מאפשרות אורח חיים בסיסי ומינימלי. הדבר קורה מכיוון שאין לבעל הנכות את היכולת לעבוד, לפרנס את עצמו, ככלל האנשים. בנוסף לכך, ההוצאות של אותו אדם בעל נכות, גבוהות בהרבה מהאדם הממוצע.

 

תמונת מצב קשה

לצערנו הרב, למרות שאזרחי המדינה משלמים בל חודש לביטוח לאומי, עדיין קצבת נכות כללית במדינה שלנו היא מהנמוכות ביותר בעולם המערבי. מדובר במאבק שעדיין רחוק  מאוד מלהסתיים, ממצב שרחוק מלהיות אידאלי. בכל זאת מתקיימות מחאות, והשיח עולה ברחבי הציבור, והופך מוכר יותר, בתקווה שיניב שינויים ויביא לחקיקה חדשה בנושא.

 

ערעור החלטת הועדה

בכל זאת, למרות המחאות וההמתנה לשינוי, יש מעט שאולי ניתן לעשות, במידה והחלטת הועדה הרפואית על קצבת הנכות שלכם אינה מותאמת לכם. ישנה אופציה להגיש ערעור על ההחלטה שניתנה לכם. ההחלטות הועדה הן לגבי אחוזי הנכות, אחוזים אשר קובעים לאחר מכן את גובה הקצבה, לאחר ערעור תוכלו לנסות ולהעלות את האחוזים, ובכך את הקצבה.

 

אפשרי למרות המורכבות

ברבות השנים קצבאות הנכות עלו וירדו שוב ושוב, אך בשנים האחרונות בעקבות המאבק והמחאות של הארגונים, נוצרה מגמת שיפור במודעות ובחשיבות של הקצבאות הללו. אל תחששו לערער על ההחלטה במקרה הצורך, לומר את שמגיע לכם. הקצבאות האלו ניתנות בכדי לעזור והן מהוות דבר כל כך חשוב ומשמעותי, גם לכם מגיע לקבל את שלכם.

 

שווה להתייעץ

את הצעדים של ערעור ההחלטה בכדי להעלות את קצבת הנכות שלכם, כדאי לכם לעשות בעזרת ייעוץ והכוונה. מדובר במשימה בירוקרטית לא נוחה כלל, אך מכיוון שמדובר במשהו בעל חשיבות כה גדולה, תוכלו להקל על עצמיכם בתהליך, על ידי קבלת ליווי של עורך דין או איזשהו נציג משפטי עם ניסיון, אשר בנוסף לכך מומלץ שיהיו בקיעים בתחום המדובר.

 

מה שמגיע מגיע

אם עדיין אתם חוששים, אם נדמה לכם שזה מסובך מידיי, כאב ראש או מועקה, לא שווה את ההשקעה. חשוב שתזכרו שמדובר במשהו שמגיע לכם על פי חוק, קצבת הנכות היא דבר אחד, אך הליך הוגן המאפשר הכרעה או ערעור אלו דברים אלמנטריים המגיעים לכל אדם, הזכות להליך הוגן שכמובן כולל בתוכו ערעור על ההחלטה, זו הזכות שמגיעה לכם.

דולרים

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ השקעות
פיננסים
ייעוץ השקעות ע"י רואה חשבון

משקיעים מתחילים או ותיקים, עסקיים או פרטיים, כולנו מחפשים אחר ההשקעות המשתלמות ביותר וכדי שלא נלך שבי אחר הבטחות להשקעות עם הבטחות להתעשרות מהירה לצד אפס אחוזי סיכון, חשוב שילווה

עצמאי
פיננסים
האם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות

קרן השתלמות משמשת כסוג של קופת חיסכון עבוד שכירים בארץ. כל חודש סכום מהמשכורת החודשית מופרש לקרן על ידי המעסיק ואותו הסכום פטור ממס ונכנס במלואו לקרן ללא הורדות. לא