איך להימנע מסכסוכים משפחתיים ומאבקי ירושה?

אין דבר יותר חשוב ממשפחה. אלו האנשים שהולכים איתנו את כברת הדרך המשמעותית ביותר מהרגע שנולדנו עד הנשימה האחרונה. אבל… מה קורה אחר כך?לפעמים, מוות של אחד מבני המשפחה מקרב ומאחד את השבט. אבל ביותר מדי פעמים, קורה הדבר ההפוך.

חלוקת הרכוש שהשאיר הקרוב מאחור היא אתגר מורכב, רגיש ועדין שיכול לפגוע במרקם של כל משפחה, אפילו אם היא בדרך כלל חזקה וחסינה. זה לא חייב להיות ככה. בעזרת כמה עצות מקדימות מאנשי מקצוע אפשר להציל את המשפחה שלנו.

 

ללכת בשקט

  • כל מי שעבר טרגדיה משפחתית בוודאי מכיר את זה. המשפחה מתכנסת לשבעה, אבלים, קרובים, מחזקים ואוהבים. לאחר מכן המרחק מתחיל לגדול, בצורה טבעית. אבל אז מגיע החלק שהוא פחות רגשי ויותר חומרי – מה עושים עם הרכוש? כבר כאן העצה הכי טובה היא להתייעץ עם עורך דין ירושה.
  • הסיבה היא שבהרבה מהמקרים חלוקת הרכוש מולידה סכסוכים קשים. למי מגיע יותר? מי עזר לסבתא בתקופה האחרונה? למי היא הבטיחה את הדירה לפני עשור? מי היה הנכד האהוב? ומה עם חברתה הטובה עוד מימי הפלמ"ח?
  • כל כך הרבה משפחות מגיעות לנקודה הזאת אבודות, קרועות ומבולבלות. צוואה ברורה שנחתמה מראש, עם כל הקלפים על השולחן, היתה יכול למנוע הכל.

 

דרכו של כל רכוש

קודם כל, חשוב להבין את החוק. על פי המדינה, מי שלא הותיר מאחוריו צוואה – רכושו יחולק בצורה שווה בין ילדיו, צאצאיהם, ובת/בן זוגו, בלבד שהיו נשואים לפחות שלוש שנים. כלומר, גישת החוק היבש היא "שווה בשווה" מה שאומר שללא צוואה לא יעניין את בית המשפט לא מי עזר לסבתא, לא מי הנכד המועדף, לא למי זרקה הבטחה עמומה על דירה בחינם ובטח לא החברה מהפלמ"ח.

 

בדיוק בשביל זה שווה לכתוב צוואה. הרבה אנשים דוחים את המטלה המדכאת הזאת לרגע האחרון, מה שלפעמים מתגלה כרגע אחרון מדי. צוואה ניתן לכתוב בעצמינו, בכתב יד כולל חתימה ותאריך, או בנוכחות שני עדים (בתנאי שאף אחד מהן לא קטין, פסול מדין או אחד מהיורשים הפוטנציאליים של רכושנו) או מול גורם מוסמך כמו שופט, רשם או עורך דין נוטריון. נוכחותו של עורך דין צוואות יכולה להתגלות כמצילת חיים ומשפחות.

 

עורך דין צוואות להצלה

במה יכול לעזור עורך דין צוואות? סיבה מרכזית אחת היא ההקלה במיסים. מס ירושה, כידוע, יכול להיות משקולת כבדה למשפחה שכבר ככה נמצאת ברגע אפל. אם הצוואה מגדירה מראש מה בדיוק מגיע למי, ניתן לחסוך לעצמינו כאב ראש מיותר מאוד.

סיבה נוספת היא שינויים בנסיבות החיים לאחר חתימת הצוואה. למשל, אישה המתגרשת מבעלה, עלולה למצוא את עצמה מורישה את כל רכושה לגרוש, במידה ולא שינתה את צוואתה!

דיני ירושה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לְהִתְגַרֵשׁ
עריכת דין
החלטתם להתגרש? כך תתחילו את התהליך

תהליך גירושין הוא בדרך כלל לא קל. לאו דווקא בגלל הסכסוך בין בני הזוג המבקשים להתגרש אלא גם בגלל הקושי הריגשי שבו התהליך כרוך ובנוסף אם יש ילדים, צריך גם

שירותי נוטריון
עריכת דין
7 סיבות מכריעות מדוע שירותי נוטריון חיוניים להגנה על האינטרסים המשפטיים שלך

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, הבטחת ההגנה על האינטרסים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות שירותי נוטריון. נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומספקים רובד נוסף

רשלנות רפואית - מאיפה מתחילים ומה עושים
עריכת דין
רשלנות רפואית – מאיפה מתחילים ומה עושים

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות ממגוון שירותים בריאותיים, החל מבדיקות שגרתיות וטיפולים קוסמטיים ועד ניתוחים מורכבים ביותר. בכל אחד מהטיפולים הללו אנחנו מצפים לקבל את השירות המקצועי ביותר ולצאת עם