איפה לומדים הקמה וניהול קהילות?

ניהול קהילות, או הובלת קהילות, הוא תחום מתפתח וחדש יחסית, שמעורר סקרנות רבה ועניין בקרב בעלי עסקים ומנהלי ארגונים, המעוניינים לרתום את הכלי החדש והנוצץ הזה לטובתם וגם על ידי אנשים שמחפשים עבודה מעניינת ומכניסה, אולי עבודה מהבית, או עבודה בדיגיטל. לכן, אם תכתבו בשורת החיפוש בגוגל: “קורס ניהול קהילות” סביר להניח שיעלו לא מעט תוצאות מעניינות, אבל רגע לפני שאתם נרשמים לקורס כזה, כדאי שתכירו כמה עובדות בנושא.

 

ניהול קהילות – מה מלמדים בקורס?

קורס ניהול קהילות, במרבית המוסדות המציעים קורס כזה, מציע מספר נושאים מעניינים, שיכולים להפוך לכלים שימושיים ויעילים, בידיים הנכונות:

  • מהי קהילה
  • כיצד קהילות יכולות לשפר את יכולות השיווק של העסק, או הארגון
  • מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וניהול קהילות
  • מיהם חברי הקהילה ומה התפקידים שלהם
  • כלים לניהול משברים
  • כלים ליצירת מעורבות

קורס כזה, ללא ספק מעניק למשתתפים כלים פרקטיים ויעילים לניהול קהילה, אבל מסתבר שכלים לניהול קהילה, לא תמיד מספיקים ליצירה של מנהל קהילה טוב, בדיוק כמו שארגז כלי עבודה, איכותיים ככל שיהיו, לא מייצר נגר טוב.

 

מה לא מלמדים בקורס ניהול קהילות?

כמו בהרבה מקצועות אחרים, ניהול קהילות דורש לא רק ארגז כלים אפקטיביים ומעשים, אלא גם סל של תכונות ויכולות אישיותיות, שהופך כל אחד מבעל מקצוע, לבעל מקצוע מוערך ומבוקש:

  • יכולת הקשבה, שנובעת מאהבת אדם ועניין אמיתי בחברי הקהילה
  • יכולת הובלה והנעה, שנובעת מהרבה יכולות נוספות:
  • יצירתיות אינסופית – לצורך יצירת דרכים חדשות להניע את הפעילות בקבוצה, כשהיא שקטה, לצורך פתרון עימותים, או התמודדות עם משתמשים ביקורתיים במיוחד.
  • סבלנות והתמדה – כי גם אם הקהילה לא מתרוממת, בסוף זה יקרה עם הגישה הנכונה.
  • חיבור לערכים ולמשמעות שהם המכנה המשותף המחבר בין חברי הקהילה.
  • נגישות ואמינות – שיאפשרו לחברי הקהילה פתיחות ורצון להיות פעילים
  • יכולת לעורר אמון, שיאפשר יצירת אמון גם במותג
  • יכולת לעורר אהדה, אמפתיה והזדהות עם המותג, הארגון, או העסק

 

ניהול קהילות מקצועי

לפי כהן יהונתן, מנהל קהילות מקצועי, ניהול קהילה או הובלת קהילה, הם תחומים שמצריכים הבנה עמוקה בתחום הדיגיטל, אבל לא פחות עמוקה בבני אדם. אינטליגנציה רגשית, לצד ידע והבנה, יכולת להגדיר מאפיינים לקהילה בהקמה, לבחור את קהל היעד ולדעת איך להניע אותו לפעולה, לייצר כללים לקהילה ולשמור עליהם, לעודד שיתופי פעולה ולגייס הרבה סבלנות כשדברים לא קורים כמו שדמיינתם.

 

לסיכום

מדובר בתחום מקצועי, שדורש לא מעט מיומנויות. חלקן הגדול אינן נרכשות, אלא מולדות והמשמעות שלהן היא שאתם מחוברים לנושא ומאוד מעוניינים להיות מנהלי קהילה.

אם אתם מבינים שמנהלי קהילה הם גם מנהיגים, מובילים ומעוררי השראה, שיודעים איך להפוך את חברי הקהילה ללקוחות משלמים ומעורבים, לקוחות שיגבו את המותג גם מול משתמשים ביקורתיים, או אפילו בתקופות של משבר מוניטין, אז אתם מבינים מה באמת צריך ללמוד כדי להפוך למנהלי קהילה מצליחים.

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חדר
בעלי מקצוע
מה ההבדל בין רטיבות בקיר פנימי לחיצוני

בין אם זהו קיר חיצוני ובין אם קיר פנימי, רטיבות בקירות עלולה להפוך לעובש אם לא מאתרים את מקור הנזילה ומטפלים בו מיד. המאמר יפרט את ההבדלים בין רטיבות בקיר

מיטת טיפולים
בריאות
המדריך המלא להשתלת שיניים

האופטימיסטים בינינו מחזיקים בגישה שאם תחייך אל העולם העולם יחייך אלייכם בחזרה. מה באשר לאנשים שאין להם שיניים? למרבה המזל בניגוד לשנים עברו בהם נאלצו אנשים להסתדר עם פתרונות מסורבלים