איך לטפל בחרדה בצורה מושכלת

בשנים האחרונות ישנה עליה במודעות למחלות ותסמיני הנפש, חשיבותם, ודרכי הטיפול בהם.

כמובן שאנחנו חווים מצבים בריאותיים פיזיים קשים, אך לא מעטים מהם הוכחו בתור תופעות לוואי של מחלות נפש ולכן הגיעה ההבנה שיש להסיר ממושג זה את הטאבו שדבק בו.

חרדה בפרט היא הפרעה נפשית נפוצה ביותר ולכן סביר שחשתם אותה בעבר, גם אם לא ידעתם לשים עליה את האצבע, ולכן הגיע הזמן ללמוד כיצד לחיות לצדה.

חרדה היא הפרעה נפשית נפוצה ביותר, אשר הופעתה עולה באחוזיה בשנים האחרונות, בעיקר בקרב שכבת הגיל הצעירה. קצב החיים המהיר שלנו גורם למרבית האנשים לתחושת לחץ עצומה שמקביל מפתחת אצלנו ציפיות לא מציאותיות ביחס להישגים וטיב יכולותינו. מה שנוצר כתוצאה מכך היא תחושת ביטחון עצמי נמוכה ביותר המשולבת בעת התקף עם קושי בנשימה, הזעה, פאניקה וכך הלאה.

 

איך ננהג בעת התקף חרדה

 

שמן סיבידי

שמן CBD לחרדה אשר מקורו בצמח הקנאביס, הוכח בתור גורם מסייע להפחתת מצבי חרדה. הוא משמש בתור מאלחש למערכת העצבים, אך אינו בעל תופעות לוואי שליליות וממכרות. בעצם, היכרות של שמן הקנאביס אל תוך שגרת חיינו מסייעת לטווח הרחוק בהפחתה של חרדה, כמו גם מצבי דיכאון נוספים.

 

מיינדפולנס

שיטה זו אינה חדשה לעולם כלל, אבל למזלנו תופסת תאוצה תרבותית בשנים האחרונות. מדובר בהתמקדות על הרגע הנוכחי באמצעות מדיטציה בדרכים שונות. במסגרתה אנחנו לומדים כלים המאפשרים למצוא איזון ברגעי רעש של החיים ולהתמודד איתם, למרות ובגלל הקושי.

 

פעילות ספורטיבית

נמצא מחקרית כי פעילות ספורטיבית משחררת במוח הורמונים שגורמים לנו לשמחה ומצב רוח טוב. מהצד השני, חוסר פעילות גופנית גורמת לניוון שתורם מאד להתפתחות של התקף חרדה. לכן, אם אנו חשים על הקצה, מומלץ פשוט לשים את נעלי הספורט ולצאת לריצה משחררת, או כל פעילות אחרת שעושה לנו טוב.

 

מנטרות

חלק מאד גדול בהתקפי החרדה הוא השלב בו אנחנו לא מרגישים פיזית רע, אלא מנטלית. אנחנו חשים בתחתית היקום, בלתי נראים, וחסרי ערך. התמדה על מנטרות בימים רגילים לגמרי ותקופות שונות בחיינו, מסייעות לנו להזכיר לעצמנו את הערך שיש לנו, בעיני עצמנו. כמו כן, רבים מאמינים שמנטרות יכולות לזמן אלינו מציאות בריאה וטובה יותר.

 

קחו הפסקה

לבסוף, אם אתם מרגישים את החרדה עולה, קחו הפסקה. אין דבר רע בלקחת נשימה עמוקה ופשוט לראות פרק בסדרה שאנחנו אוהבים, ללכת להליכה, לראות סרט וכך הלאה. המשימות שלנו תמיד יהיו שם, אבל השקט הנפשי לא ולכן הוא חשוב יותר.

 

לסיכום

התקפי חרדה וחרדה בכללי היא הפרעה נפשית נפוצה ביותר, בקרב כל שכבות הגיל. נוכל להתמודד עמה על ידי נטילה סדירה של שמן סיבידי, פעילות ספורטיבית, תרגול מיינדפולנס ועוד.

אישה בחרדה

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חלק בגוף האדם
בריאות
טיפול באופטיון – האם הטיפול באמת יעיל

האופטיון היא לא תרופה, אין תופעות לוואי בשימושה ולמרות זאת הפיתוח ישראלי בדמות הקסדה שנלחמת בסרטן מוח על ידי שימוש בשדות חשמליים, מאריכה משמעותית את חייהם של החולים בגליובלסטומה בהרבה